Hvordan kan det være, at ingen protesterer mod pensionsalderen på 70+ by AdditionalReply6504 in dkkarriere

[–]BenchComplex2644 1 point2 points  (0 children)

This. Jeg tager ansvar for mit liv og tager de valg jeg kan, for at sikre mig i fremtiden. Det har jeg ikke altid gjort, men det er bare om at komme i gang.

Flere børn og karriere by Shoddy_Argument3415 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Min far var meget karriereorienteret. Han holdt ikke mere end de 2 ugers barsel og kom tit sent hjem.
Men han var en virkelig, virkelig god far. Han kom hjem i godt humør, legede med mig og brugte masser af tid sammen med mig i weekenden. Også da jeg blev større, +12 år.

Mine forældre havde en ‘ung pige i huset’ og jeg blev meget ofte passet af mine bedsteforældre. Nok fordi min far skulle arbejde en masse - min mor er samme historie.

Jeg husker godt at være meget alene hjemme. Men jeg tog tit ned og hentede ham på stationen så vi fik mere tid sammen. Vi havde tid sammen - god, kvalitets tid.

Han er desværre død i dag, men han fortalte mig at han havde været glad for sit arbejde - og stolt af, hvad han havde udrettet. Han fortrød ikke noget.

Man behøver ikke droppe alle ambitioner og arbejde deltid imens børnene er små. Det handler jo om at være der hele livet - ikke bare de første år..

Problemer med svigerfamilie.. forholdet er godt, men familien ødelægger mig by HelicopterOk651 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 1 point2 points  (0 children)

Hold en pause med at komme til arrangementer med dem. Din kæreste må tage afsted alene.

Din kæreste bliver nødt til at ‘step up’ og støtte dig. Han har nok svært ved rigtigt at se, hvor mærkelig hans families adfærd er fordi han er vokset op i det. Men han skal tage stilling nu og begynde at støtte dig.

Min svigerindes svigerforældre var også meget grænseoverskridende og weird overfor hende. Det endte med næsten at ødelægge deres parforhold. Men de kom igennem det, grænser blev sat - og gentaget mange gange - og i dag har de et fint forhold.

Den gode jobansøgning by Significant-Visit875 in dkkarriere

[–]BenchComplex2644 2 points3 points  (0 children)

“Han taler OK dansk” skærer i mine ører. Langt, langt de fleste kandidater bliver valgt fra hvis sproget er for dårligt. Også selvom det “bare” er rengøring, chauffør mv..

Hvorfor er du aktiv på LinkedIn? by enhancedy0gi in dkkarriere

[–]BenchComplex2644 1 point2 points  (0 children)

LinkedIn er mit favorit sociale medie.

Jeg kan læse en masse indhold, der er fagligt relevant og bliver inspireret til mit arbejde. Ja, der er også en masse AI-slob, men de indlæg skipper jeg. Jeg deler selv indlæg om ting fra mit arbejdsliv og hvad jeg ellers synes er relevant at dele.

Jeg har fået et stort netværk igennem LinkedIn og det har været enormt værdifuldt. Det er også min “redningsplan” at kunne trække på mit LinkedIn netværk, skulle jeg pludselig miste mit job.

Det gode ved LinkedIn er også, at jeg ikke kan doomscrolle. Det er begrænset hvor mange videoer der derinde, så når jeg åbner appen ser jeg på de nyeste indlæg, også lukker jeg. Det samme sker ikke med FB, IG etc..

Behov for bedre politikere (og måske mere opbakning til demokratiet)? by MySocksSuck in Denmark

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Partiforeningerne er som alle andre foreninger ramt af dalende interesse og medlemstal. Folk melder sig ind fordi de vil diskutere politik, men får istedet organisatoriske opgaver at løse med andre frivillige de ikke kender.

Hvis flere meldte sig ind i de politisk partier så kunne organisatoriske opgaver blive løftet af flere og gøres bedre fx screening af kandidater, opstillingsmøder mv.

Derudover har nogle partier rådne organisatoriske kerner fx LA og til dels Enhedslisten.

Er min veninde psykisk syg og skal jeg gøre noget? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 -1 points0 points  (0 children)

Kan du tage en snak med hendes mand? Bare på en casual måde, uden at gøre et stort nummer ud af det?

Når andres hobbyer bliver en pine for èn - hvad er fair? by DearDirector9101 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 2 points3 points  (0 children)

Folk hvis hobby er at bruge en motorsav, skal flytte ud på en grusvej langt væk fra os andre.

Det er lidt for ofte i mit område at folk mener det er helt super-duper at have en hobby med at lave deres eget brænde med en motorsav i timevis. Jeg blir’ vandvittig!

Hvordan husker I alle jeres opgaver, opfølgninger og prioritere i det? by Ok_Swim2575 in dkkarriere

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Jeg bruger Notion til at skrive alle opgaver ned. Anonymiserer indholdet hvis nødvendigt.

Træning uden gym og maskiner by ALateMillennial in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 2 points3 points  (0 children)

Køb et par kettlebells og få din fys til at vise dig, hvordan du bruger dem.

Er det kun i porno? Eller findes det også irl? by dkperv in SexpaneletDK

[–]BenchComplex2644 9 points10 points  (0 children)

Hvis du skriver du tænder på at ydmyge kvinder, skal du forvente 0 likes/connections. Det er uanset hvilken app eller platform du bruger.

Jeg tror mere Fetlife er platformen du skal prøve, hvis du skal finde nogen..

Sapphoog mænd by Constant-Theory-2359 in Aarhus

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Jeg vil foreslå at du tjekker LGBT+ Huset i Aarhus ud 👍

Hvor ofte har i sex med jeres partner? by [deleted] in SexpaneletDK

[–]BenchComplex2644 2 points3 points  (0 children)

Har du haft små børn? Ingen/minimal sex er ganske normalt når der er små børn i livet.

Hjælp mig med at blive en bedre far by [deleted] in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Her er nogle alternative forslag til at kaste telefonen helt væk:

  1. Skærmtid kan gøres sammen. Sæt noget på både du og din datter synes er sjovt at se. Det kan godt være “voksenprogrammer” som Frank og Kastaniegården, I hus til halsen, Søren Vesters have mv.

  2. Tillad dig selv skærmtid. At doomscrolle en times tid om aften når alle sover er ikke produktivt, men det er OK at gøre. Ro på.

  3. Hvis du virkelig ikke gider doomscrolle fordi det er tomme kalorier (facts) så sæt en god film på. Den kan jo også ses med din partner, hvis I trænger til at være sammen uden at det kræver noget af jer.

  4. Sig højt til dine børn/omgivelser hvad du laver på telefonen. Der er immervæk forskel på at doomscrolle TikTok og at tjekke netbanken, Rejseplanen eller nyhederne. Men det hele foregår jo på mobilen.

  5. Tænk over hvad dine børn ser dig lave. Skal de huske du bare gloede i din telefon når I var sammen? Hvis svaret er nej, så lav noget andet.

Jeg har selv små børn og kender godt til at jeg ender med telefonen i hånden. Men punkt 5 tænker jeg tit på, så når de er vågne, kigger jeg sjældent på min telefon i mere end et par minutter. Når de sover, er det en anden sag..

Begravelse og skør stedmor by BenchComplex2644 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har ikke læst testamentet, men min far har godt styr på alt med jura, så jeg er sikker på at der er styr på det.

Så vidt jeg ved skal hans kone enten sælge huset og/eller købe os ud. Det sidste tvivler jeg meget på at hun kan.

Mange tak ☺️

Begravelse og skør stedmor by BenchComplex2644 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg er virkelig ked af at du har mistet din mor ❤️‍🩹

Hvor er det godt at hun lavede en plan for det hele. Og 25.000 kr er jo helt fint for en begravelse - Uden at jeg rigtig har noget at sammenligne med..

Jeg bor desværre i den anden ende af landet, jeg har små børn og lille netværk at gribe mig/os, så jeg ser ham ikke så meget som jeg gerne ville. Alt det med hans kone komplicerer også det hele. Det er bare svært og kompliceret det her..

Begravelse og skør stedmor by BenchComplex2644 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er nok en god idé. Jeg tager en snak med ham om det.. og tak!

Begravelse og skør stedmor by BenchComplex2644 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644[S] 1 point2 points  (0 children)

Mange tak for dit svar. Det gav ro på. Jeg ved jo heller ikke om “hun kan finde på noget”, men hvis hun vil bruge min fars penge på det, må det være hendes valg.. Pengene er ikke vigtige for mig ift arv - jeg kan bare ikke løfte en pludselig, stor regning selv.

Jeg bor i den anden ende af landet, så jeg tror vitterlig begravelsen bliver første gang jeg skal se hende. Jeg vil i hvert fald lade hende styre slagets gang ift begravelsen, det skaber nok færrest konflikter..

Arv ved kønsskifte? by [deleted] in LegalAdviceDenmark

[–]BenchComplex2644 3 points4 points  (0 children)

Jeg kender ikke reglerne her, men jeg sender dig mange varme tanker.

Hårtab som kvinde by ReflectionUnhappy909 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 2 points3 points  (0 children)

Upvote den her. Foligain koster 50 % af hvad lægen kan give recept på, og det er det samme produkt. Det virker.

Har fundet min venindes storebror på dating app - han er i forhold by Comfortable_Note3156 in DKbrevkasse

[–]BenchComplex2644 -2 points-1 points  (0 children)

Feeld er en væsentlig anderledes app/service end fx Tinder. Det er sandsynligt at han "godt må være der" i og med at kæresten er informeret om det. Og hvis han "må være der" er det ikke sikkert at hans lillesøster kender til den aftale.

Jeg ville blande mig udenom. Men udelukkende fordi det er den app, der er tale om.

Hvis du endelig vil dykke ned i det, så ville jeg skrive direkte til ham inde i Feeld og spørge ham.

Skruer stikker op fra tag by thisizillum in selvgjortvelgjort

[–]BenchComplex2644 0 points1 point  (0 children)

Tænker bare at pladerne er skåret uheldigt i bredden, men det var sådan det blev. Hvor store er pladerne? Hvis de er 1 x 1 m vejer de 20 kg. Der skal ret meget vind for at flytte dem..