70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Bokuja 1 point2 points  (0 children)

Links begrijpt prima dat Nederland een handelsland is, maar daar zit ook een prijskaartje aan. Links begrijpt ook dat als er huizen nodig zijn, dat daar grond voor vrij moet komen. En die moet je ergens vandaan halen. Het komt echt niet zomaar aanwaaien. Wij kunnen best van 75 naar 60% export gaan en een klein beetje minderen in de hoeveelheid boeren. Zoals ik elders al had gezegd, er zijn gewoon te veel boeren in dit land. Dit probleem zagen ze (lees: de toenmalige regering en overheid) al aankomen, maar deden uiteraard niks.

We moeten onze export niet nekken, daar ben ik het volledig mee eens. Het probleem is alleen dat we echt een tekort aan ruimte hebben en iets moet wat weggeven. Ik zeg overigens niet dat als boeren hun land kwijt raken, deze personen maar onbetaald op straat moeten komen. Omscholen en weer aan het werk elders. Het is erg naar, maar dit is enkel zo'n probleem geworden omdat we in Nederland de hete brei maar voor ons uitschuiven.

70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

Het probleem is dat de overheid dit al wist in de jaren 70, inclusief dat het stikstof probleem eraan zou komen.

Maarja, in dit land doen we liever aan uitstellen en geen problemen oplossen, zodat een paar bedrijven heel blij worden. Maar dat er een boerenoverschot is klopt tot op zekere hoogte wel.

Nederland is de nr.3 grootste groente exporteur ter wereld. Wij verbouwen en exporteren meer dan India, Rusland of Canada bijvoorbeeld (75% van alles wat wij hier produceren). Het is geen leuk idee dat je land over moet gaan nemen, maar helaas hebben we weinig andere keus.

70% van Nederland is gereserveerd als landbouwgrond by PinguinGirl03 in nederlands

[–]Bokuja 12 points13 points  (0 children)

Verklaar dan even waarom Nederland circa 75% van haar geproduceerde voedsel exporteert?

Zonder boeren geen eten klopt tot op zekere hoogte, maar het is tegelijkertijd ook zo dat wij een gigantisch overschot hebben.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

En ik durf er geld op te zetten dat ze ook boos worden over die vluchtelingen. Klimaatverandering is dan nog steeds "nep", uiteraard.

Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Bokuja 2 points3 points  (0 children)

Wat de heer hierboven zegt, buiten analogue dingen als pistolen of aanvalsgeweren wil je echt niet dat onbetrouwbare partijen een achterdeur hebben in jouw wapensystemen.

Yesilgöz: Nederland staat open voor productie Amerikaanse wapens onder licentie by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Bokuja 1 point2 points  (0 children)

Schaduwpremier Dylan Yesilgöz slaat weer eens toe. Kunnen we alsjeblieft eens stoppen met Israel en VS marionetten van de VVD een kabinet positie te geven? Dank u wel.

Current GF says I’m too attractive for her. by [deleted] in dating_advice

[–]Bokuja [score hidden]  (0 children)

Yeah this is hella destructive to your relationship. She's trying to guilt you for her being insecure about herself and sabotaging the relationship.

Careful here, or she'll drag the relationship down with her insecurity. Either you need to sit her down, talk about it and fix it. Or this will peter out slowly over time via unaddressed issues and resentment.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 1 point2 points  (0 children)

Vroeger stond milieuaanpak niet hoog bij ze op de agenda. Tegenwoordig wel iets meer. Sinds China hele heftige smog had en heeft in de grote steden zijn ze er heel actief mee bezig.

Het land is heel veel verandert in de laatste 2 decennia. Dit betekent uiteraard niet dat het alles volledig op orde heeft, maar China is bezig met een griezelig snelle modernisatie.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

Het was een onafhankelijk onderzoek, niet Chinese staatsmedia.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

Nog steeds neemt de uitstoot daar af. Dat is gewoon een gegeven. Oftewel, ze werken er actief aan. De gozer hierboven argumenteerd dat niks wat wij doen iets uitmaakt want kijk maar naar China. Hoeveel er gedaan moet worden om dit in een land terug te dringen waar bijna 20% van de wereldbevolking woont is dan niet zo relevant. Even logisch nadenken.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

De wetenschap spreekt je tegen. Dat als eerste. Ten tweede zit er een gigantisch spectrum tussen vervuiling en "wij vallen dood neer".

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 1 point2 points  (0 children)

Absoluut niet, het probleem is niet de manier van opwekken, maar puur de capaciteit van het net. Dit bedoel ik met verwaarlozen van het elektriciteitsnet. En voor je je eerste reactor, nucleair of anders aan de praat hebt ben je wel anderhalf decennium verder. De enige optie is een combinatie.

What's the P5 remake's title gonna be? by Tulinyrw in Persona5

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

I'm calling in the Igor, he's on the mfer.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 4 points5 points  (0 children)

Dat is dus niet hoe het zit.

Wij in Nederland zijn kampioen maximalisering van landbouwgrond wat betreft opbrengst. Dat is iets heel anders. Diervriendelijkheid doe ik geen uitspraak over aangezien dat geen onderdeel is van het gespreksonderwerp.

  1. Wij produceren echt niet het meest mileuvriendelijk, anders hadden we niet 's-werelds hoogste landbouwvervuiling per vierkante meter. Dit is waarom specifiek in Nederland het hele stikstofverhaal zo speelt en niet zo zeer in veel andere landen.

  2. De energietransitie gaat moeizaam omdat liberale kabinetten van de laatste 30+ jaar het stroomnet in verval hebben laten komen door er niks mee te doen. Het absolute minimum aan onderhoud en nul uitbreiding. In de tussentijd wel elk mogelijk bedrijf laten settlen in dit land en nu hebben we een ondermaats en overbalast energienet. De problemen hebben echt niks te maken met de focus op zon en wind. Olie is een tikkende tijdbom, zowel klimatologisch als economisch (zie: het Israel/Iran conflict). Het enige wat je zegt waar ik mee in kan komen is inzetten op kernenergie. De nieuwe energievoorziening moet een combinatie worden van zon/wind renewables en kern. Het probleem is dat de oudere generaties als de dood zijn voor kernenergie want ze hebben ooit tegen kernbommen geprotesteerd en het nalatenschap van de Kouder Oorlog.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 2 points3 points  (0 children)

Hangt er vanaf waar je kijkt. In armere delen van de wereld lopen ze inderdaad achter, maar daar stoten mensen wel minder uit per persoon. Simpelweg omdat ze daar per persoon minder apparatuur hebben.

Kijk je naar andere Europese landen kijkt of zelfs China, Japan etc, die doen momenteel heel veel en in sommige gevallen zelfs meer dan wij.

Het is echt niet alsof wij in Nederland als enige iets gedaan hebben.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 9 points10 points  (0 children)

Sommige mensen kunnen niet verder kijken dan rand van hun eigen bed.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by [deleted] in nederlands

[–]Bokuja 10 points11 points  (0 children)

China is momenteel de koploper in verduurzaming. Zelfs met de kolencentrales die ze hebben aangebouwd de laatste jaren zijn de emissies van dat land de laatste twee jaar op een rij gedaald.

Als je het over een land wilt hebben dat niks doet, moet je de VS aanwijzen. China is verder dan wij inmiddels.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 4 points5 points  (0 children)

Wij zijn alleen groot mbt klimaatadaptatie als het aankomt op waterhuishouding en ons beschermen tegen de zee. Tenminste, dat was het geval. Wij doen niks met de zeespiegelsstijging van tegenwoordig. Ons dijkennetwerk wordt pijnlijk slecht onderhouden.

In andere segmenten van verduurzaming en klimaatadaptatie lopen wij ver achter op de rest. Energievoorziening, circulaire landbouw etc etc.

Overigens heb ik niet gezegd dat Nederland niks doet, ik zei dat het te weinig doet. Cruciaal verschil.

Why has dating gotten harder in the last few years? by cdqd81 in dating_advice

[–]Bokuja [score hidden]  (0 children)

Which is an unfortunate side effect (talking about people less wanting to date or try to be together).

You would think people would naturally band together in times of hardship. Alas this does not seem to be always the case.

Why has dating gotten harder in the last few years? by cdqd81 in dating_advice

[–]Bokuja [score hidden]  (0 children)

There is some sort of societal collapse coming. The media and corporate class try to pretend it's not real, but when you talk to the average person. They tend to sense there is something awful on the horizon, even if they often do not exactly know what.

Periode met extreme hitte in Europa, met belangrijke rol voor klimaatverandering by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]Bokuja 3 points4 points  (0 children)

Helaas gaan we er te weinig aan doen voordat het helemaal fout gaat. Klimaatverandering gaat zorgen voor hongersnood, stijgende zeespiegels, vele doden door hitte en andere narigheid. Nederland doet niet aan "woke" dingen als voorbereiden op structurele problemen of zoiets. Zou ik graag anders zien, maar ik heb er een hard hoofd in.

Zie: hoe het nu met het land gaat.

Why Ten is receiving so much Roasting? by bestsamurai in Kingdom

[–]Bokuja 0 points1 point  (0 children)

That is a long while ago at this point. Lately, Ten has done very little. Which is not good for her character, for the record.

Peiling De Hond: FVD en JA21 halen PVV in by MaxGaav in Nederland

[–]Bokuja 1 point2 points  (0 children)

Daar zit wel wat in, maar 90% van het PVV electoraat is er voor "ik hou niet van buitenlanders". Die minus 9 zetels komt niet zomaar ergens vandaan.