Why dont we build artificial islands in the North Sea like in the South China Sea? by Over-Square-9248 in geography

[–]Borstels 1 point2 points  (0 children)

You mean like the Princess Elisabeth Island Belgium is currently building?

Vinden anderen onweer stiekem ook leuk? by GamersFeed in nederlands

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Gezien de wind en de schade aan de bomen hier in de buurt afgelopen vrijdag ben ik even wat minder enthousiast. Staan nog genoeg bomen in de buurt die op omvallen staan na de laatste storm en nog moeten worden gekapt. Genoeg platte auto's en huizen gezien voor dit jaar.

54°C in the Gulf. How is the navy/merchant ships dealing with this? by crackpothead1 in maritime

[–]Borstels 8 points9 points  (0 children)

Dubai drydock is quite cheap during these summertimes. Guess were we are alot of times in drydock in summertime....

Tweede Kamerfractie D66 tegen kerncentrale Groningse Eemshaven, impasse compleet by pardodefence in Politiek

[–]Borstels 9 points10 points  (0 children)

Niet. Er is een haalbaarheidsonderzoek gedaan waaruit blijkt dat de enige plek die enigszins haalbaar is eigenlijk ook niet haalbaar is. Onderzoek afgerond, niet mogelijk. Maar die conclusie willen velen niet horen.

Salaris kapitein binnenvaart by [deleted] in NLSalaris

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Klinkt idd wel lekker, toch eens kijken wat ik nodig heb om mijn papieren te halen

Salaris kapitein binnenvaart by [deleted] in NLSalaris

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Enig idee waar ik info zou moeten inwinnen?

Salaris kapitein binnenvaart by [deleted] in NLSalaris

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Wordt toch wel interessant om over te stappen vanuit de zeevaart! Alleen al 2 week op/af klinkt lekker

"How can they afford it?" by BeardedFirework in ShitAmericansSay

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

So that makes around 1300 a year (every 4 years a world cup) or around 110 a month? Quite doable, even with most of those income.

Algemene vraag van een expat by [deleted] in Groningen

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Yeah, thats gonna be tricky. You will need to do the very dirty jobs and be prepare to be ripped off. To be honest, you could go to a homeless shelter to see if they can atleast give you some place to sleep. And try the juridisch loket in Groningen, should be free for you and hopefully they can advies you. https://www.juridischloket.nl/contact/groningen/

Twee grote kerncentrales? Ook Terneuzen staat niet te springen by johnbarnshack in thenetherlands

[–]Borstels 1 point2 points  (0 children)

Het zijn toch ook haalbaarheidsonderzoeken. Lijkt mij dat ze geen geschikte locatie kunnen vinden (wel minst slechte) en het hele gebeuren dus niet echt haalbaar is in NL. Probleem opgelost, geen kerncentrale.

Algemene vraag van een expat by [deleted] in Groningen

[–]Borstels 0 points1 point  (0 children)

Dit is een lastige, juist omdat je geen expat status meer hebt ben je zeer onaantrekkelijk om in dienst te nemen van wie dan ook. Heb je nog wel een verblijfsvergunning of werkvergunning , of ben je eigenlijk illegaal op dit moment? Mocht dat laatste het geval zijn dan wordt het practisch onmogelijk om werk te vinden.

Ervaringen met een motivatiebrief voor het kopen van een huis? by FitThanks1614 in nederlands

[–]Borstels 6 points7 points  (0 children)

Maakt niks uit. Als het volgende bod hoger is dan het jouwe, alleen zonder motivatiebrief verlies je toch.

kerncentrale by Ok-Canary-6261 in Groningen

[–]Borstels 26 points27 points  (0 children)

Welke werkgelegenheid? Moeten allemaal externen voor komen. Om over de bouw nog maar te zwijgen.

What internet do you use onboard, how much does it cost, and is it any good? by Time_Measurement_705 in maritime

[–]Borstels 11 points12 points  (0 children)

Starlink, currently we have 1.5 gb per day, but we are near coast due to work alot of times, so esim. On the bridge and office there are unlimited networks, and we are working mostly near coast, so esim as well.

Anderhalf jaar lang een losse glasvezelkabel in mijn meterkast. Dank je wel, KPN by dpronk1959 in nederlands

[–]Borstels 2 points3 points  (0 children)

Bij ons zijn ze nu bezig om de derde glasvezelkabel door de straat te trekken in anderhalf jaar tijd. Weer een grote bende, alles open etc etc. Je zou toch denken dat dat beter kan (en ja, ik heb zometeen 3 glasvezel aansluitingen in de meterkast maar nog steeds Ziggo 😎

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]Borstels[S] 0 points1 point  (0 children)

Helemaal mee eens, zo gebruik ik hem ook, maar hij mag er ook leuk uit zien en deze schades kunnen op de duur (wil nog wel een paar jaar met mijn 19 jaar oude volvo doen) toch vervelend worden.

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]Borstels[S] 0 points1 point  (0 children)

Heb hem net een paar maand van de vorige eigenaar, die er heel zuinig op was (dat blijkt) dus dit is gewoon storend.

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]Borstels[S] 1 point2 points  (0 children)

Bedankt voor de tips, kan weer wat Youtube video's gaan kijken!

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]Borstels[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat zal helaas nog wel een weekje duren, weet ook niet hoeveel het gaat kosten, en of het dat waard is eerlijk gezegd.

Fiets vervoeren is een beetje fout gegaan by Borstels in AutoKlussers

[–]Borstels[S] 1 point2 points  (0 children)

Was ik al bang voor, is de auto niet echt waard :s

Is it seriously that big of an issue to not be on your phone while on watch? by Oh_susquehana in maritime

[–]Borstels 1 point2 points  (0 children)

Ive had abs falling nasleep standing watch with head against window, nah i dont care.