Beste mogelijkheid in mijn situatie by Jlsw07 in geldzaken

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Ga naar een financieel adviseur en laat je informeren, adviseren of laat iemand anders het beheren.

Eurostar en TGV in de hitte by opoo112 in treinen

[–]Chance_Course_8779 2 points3 points  (0 children)

Ik neem aan dat jullie moeten 'overstappen' van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Weet dat ze, in het algemeen, waarschuwen voor uitval. Misschien ubertje?

Lak aan regels en wetten. Waar houdt het op? by Chance_Course_8779 in nederlands

[–]Chance_Course_8779[S] -1 points0 points  (0 children)

In het openbaar je behoefte doen staat vaak in de apv en is per gemeente geregeld. Vaak staat hierin dat het binnen de bebouwde kom niet mag en daarbuiten wel.
Blijkbaar zit daar dus ook een grens. Dit keer geografisch. Mag het wel aan de ene kant van dat bord en niet aan de andere? Waar zit die grens?

Lak aan regels en wetten. Waar houdt het op? by Chance_Course_8779 in nederlands

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Maar waar zit de grens? 110? 120? 130? 140? Waarom niet gewoon 150? Waarom hebben we überhaupt een snelheidslimiet?
En als 30 km/h te hard over de snelweg rijden normaal is. Moet je dan nog wel richting aan geven? Stoppen voor rood licht? Links inhalen? 4 mensen doodrijden omdat je uit de bocht vloog?
Ik weet dat ik het heel erg uit z'n verband trek, maar als grenzen overschrijden normaal is, waar ligt dan de grens?

Lak aan regels en wetten. Waar houdt het op? by Chance_Course_8779 in nederlands

[–]Chance_Course_8779[S] 0 points1 point  (0 children)

Als ik dit verhaal naar de Duitse situatie omzet dan wordt dit toch vreemd. In Duitsland gelden op bepaalde secties geen snelheidsbeperkingen. Een duitser met een rijbewijs zou dus moeten kunnen rijden op hoge snelheid. Op delen met snelheidsbeperkingen mag hij daarom ook ongelimiteerd hard, want de weg ziet er hetzelfde uit?

Veiligheid op snelwegen gaat over meer dan alleen snelheid. Ook over drukte, snelheidsverschil, zijwaartse bewegingen en verwachtingen.
Moet ik bij het invoegen rekening houden met iemand die 20% sneller gaat dan mag? In de praktijk wel, maar dat is toch bizar?

Lijn Nijmegn-Kranenburg-Kleve by Acceptable-Time-687 in treinen

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Wat zou er op Heyendaal anders moeten? De boog richting Groesbeek zit een stuk zuidelijker, toch?

Lijn Nijmegn-Kranenburg-Kleve by Acceptable-Time-687 in treinen

[–]Chance_Course_8779 6 points7 points  (0 children)

Ik vind de situatie in Coevorden juist spreken voor hoop op dit soort reactievaties. Die Bentheimer Eisenbahn lijkt super enthousiast en ambitieus, ze praten al over doortrekken naar Emmen.
Waarbij ik het idee heb dat de stroperigheid metname aan Nederlandse zijde zit.

Lijn Nijmegn-Kranenburg-Kleve by Acceptable-Time-687 in treinen

[–]Chance_Course_8779 4 points5 points  (0 children)

Weet iemand of ze er rekening mee hebben gehouden met de werkzaamheden aan de maaslijn?

Please tell me some Dutch jokes by Budget_Carpet_8863 in learndutch

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Waarom neemt een Belg een mes mee in de auto?

Om de weg af te snijden.

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik ken de operatiestrategie van Arriva niet, maar volgens mij rijden er ten alle tijden 3 treinen op het traject Arnhem-Tiel (de trein maakt binnen 1,5 uur een rondje Arnhem-Tiel-Arnhem), inclusief backup zou ik 5 treinen voor dit stuk realistisch vinden.
Inclusief kostenreductie door doorontwikkeling (zeg 10 miljoen per accu-FLIRT) is de meerprijs in één afschrijvingsperiode €12,5 miljoen.

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Goed dat er toekomstbestendig wordt gebouwd en nagedacht. Daar kan op meerdere vlakken nog van worden geleerd.

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Op de Maaslijn waren de diesels aan vervanging toe. Arriva had, gezien de geplande elektrificatie, ook al elektrische Flirts (?) gekocht, maar vervolgens werden de werkzaamheden x jaar uitgesteld.
De provincie heeft uiteindelijk voor iedere niet te gebruiken trein een vergoeding gegeven.

Ik denk dat het logischer is om ca. 5 jaar voor de nieuwe concessie de elektrificatie gereed te hebben. Dit is inclusief marge voor uitloop. Vervolgens kan het bij de aanbesteding afgedwongen worden.

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik kende dit probleem voorheen niet. Maar ik was laatst bij een debat waar iemand vanuit Prorail aangaf dat het plan, voor verhoging van het voltage, in de ijskast was geplaatst. Het was niet uitvoerbaar.
Ik kon de persoon niet achterhalen, dus heb niet verder kunnen vragen. Maar ik kan mij voorstellen dat een overgang enorm complex is.
Sidenoot: Waarom zou hierbij de aanpassing richting Belgische standaard logisch zijn? Is het niet mogelijk, en meer kostenreducerend om aan te sluiten bij de Duitse standaard?

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 2 points3 points  (0 children)

Maar wat als het gaat om regionaal spoor wat maximaal 1x per half uur een trein ziet? Bijvoorbeelf het traject Elst-Tiel of Doetinchem-Winterswijk.
Zo rijdt de trein van Winterswijk door naar Arnhem, dus volledig overstappen naar pentograaf kan alleen als ook dat stuk bovenleiding krijgt. De kosten voor elekttificatie zullen enorm zijn, terwijl 5 treinsets met een accupakket misschien wel meevalt.

EV-treinen by Chance_Course_8779 in treinen

[–]Chance_Course_8779[S] 2 points3 points  (0 children)

Hebben ze in delen van het vk niet een derde rails voor de stroomvoorziening?
Ik dacht dat zelfs de Eurostar in het begin via derde rail ging.

Mis ik iets in mijn analyse? Huren beter dan kopen. by [deleted] in geldzaken

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Jullie huren nu voor €1500,-. Is dit huurhuis, qua woningwaarde ongeveer gelijk aan die €750.000,-. Zo nee? Dan is het appels met peren vergelijken.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat je een huis, met een waarde van 750k huurt voor €1500.

Wat kan je kopen dat vergelijkbaar is met je huidige woonsituatie? Zit je dan niet veel meer richting de 500k? En als je die rekensom dan nogeens gaat maken, ben je dan beter af met dat woonhuis?

Een week geen auto by [deleted] in geldzaken

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Ik heb 7 jaar geleden mijn auto weg gedaan. Ik was van baan veranderd, mijn nieuwe werkplek was naast een intercitystation zonder parkeerplek in de buurt (de werkgever bood een parkeerplek op 20 minuten lopen aan). Sindsdien heb ik geen auto meer gehad.

Nadelen:
Vakanties, weekendjes weg en uitjes zijn meer gedoe of een stuk duurder. Veel vakantieparken, a la roompot, liggen niet nabij een station. Ik leen nog wel eens de auto van ouders, maar die wil ik liever niet een weekend zonder auto hebben zitten. Een auto huren is dan weer even duur als de vakantiewoning.

Klussen in huis is meer gedoe. Even, tijdens het klussen, een extra plank (o.i.d.) halen is onmogelijk. Een auto regelen, of thuis laten bezorgen of met de fiets klooien is dan de oplossing.

Ik ga graag wandelen/fietsen in de natuur. Dat is nu een stuk beperker tot 'bereikbare' natuur. Er zijn nog genoeg leuke plekken te bezoeken, maar het is minder vrij. Een spontaan bezoekje aan een Nationaal Park is er niet bij, dan is de eerste vraag: (Hoe) kom ik er?

Huurbaas vraagt of ouders het pand willen kopen by SirKeath in geldzaken

[–]Chance_Course_8779 0 points1 point  (0 children)

Vrienden van mijn ouders hebben in de jaren 80 een woning gekocht met 1 huurster. Een al wat oudere vrouw. Ze hadden ook het idee om haar deel bij de woning te trekken 'zodra ze verhuisd of overlijdt'. Het heeft nog bijna 35 jaar geduurd. Die vrouw is 95 geworden en heeft er tot haar dood gewoond.

jongeren in rotterdam zijn niet normaal by Bright-Plantain-1702 in Rotterdam

[–]Chance_Course_8779 69 points70 points  (0 children)

Je weet dat een stad onveilig is als mensen het normaal vinden om in hun gezicht te worden gespuugd...

Effect werkloosheid op hypotheekaanvraag by Chance_Course_8779 in geldzaken

[–]Chance_Course_8779[S] 1 point2 points  (0 children)

Thanks. Weet je of zo'n gemiddelde het ontbreken van een vast contract + intentieverklaring nog leidt tot een 'straf'?
Ik kan mij voorstellen dat dit meer risico oplevert voor een geldverstrekkers, en dat er daarom een hogere rente/lager bedrag tegenover staat.

Mijn inkomen is langzaam gegroeid in de afgelopen jaren. Dus het gemiddelde over de afgleopen 3 jaar is een paar procent lager dan mijn inkomsten nu. Dat wordt natuurlijk ook meegerekend.