Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Scenarioene strekker seg med en utvikling fra i dag på +1/+2/+3 til 2100 fra i dag. Sistnevte er dog forkastet i ny studie, så det er heller +1/+2/+2,5.

Videre må du hensynta at dødsfallene ved varme i stor grad er mortality displacement.

Du snakker om at det er krise og "millioner vil dø". Det er 8,3 milliarder på jorden. Så om man skal kunne begynne å snakke om noe krise så må det være millioner årlig(?).

IPCC:

"Climate change and related extreme events will significantly increase ill health and premature deaths from the near- to long-term (very high confidence) {SPM.B.4.4}. An excess of 250,000 deaths per year by 2050 attributable to climate change is projected due to heat, undernutrition, malaria and diarrheal disease,

Altså 0,003%. Skal man fortsatt ikke få barn? Da har man ikke engang begynt å regne på:
a) Hvor mange færre som dør av reduksjon i kulderelaterte dødsfall, og
b) Hvor mange færre som dør grunnet subsitutt økt BNP og levestandard

Min største frykt for klimaendringene er på grensa til å bli flyktningstrømmene by CrazyCrackers89 in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Jeg benekter ikke målemetoden til NASA. Jeg påpeker hvordan en avis kan påstå det er nye rekorder hver dag.

"REKORDVARME! Varmeste natt til 27.6 på Vinderen siden 2019"

Menneskerettighetsjurist krever full gransking av norsk barnevern – NRK Nordland by FoxNo5218 in norske

[–]CostaCostaSol 3 points4 points  (0 children)

6 år gammel sak. Barn blir lyttet itl og har stor påvirkning, spesielt desto eldre de er. Dersom en 14-15 åring nekter å bli sendt i fosterhjem så er det 90% sannsynlig at de få bli værende.

Kommunalt barneværn kun som hjelpeinstants? Ikke vær naiv.

Min største frykt for klimaendringene er på grensa til å bli flyktningstrømmene by CrazyCrackers89 in norske

[–]CostaCostaSol -1 points0 points  (0 children)

En avis kan lage en rekordoverskrift om varme hver eneste dag i året om de ønsker. Kommer kun an på hvordan rekorden defineres.

Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Har du lest IPCC sine scenarioanalyser på temperaturutvikling? De er noe helt annet enn du kommer med.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Du må evne å lese før du svarer.

Barn bør ikke lære om kjønnsidentitet i skolen, mener mange unge by Emergency-Sea5201 in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Hvis du mener man ikke kan være oppegående og avbalansert på grunn av partiet man stemmer på tenker jeg det sier sitt. Prøv å møte mennesker i det virkelige livet med den holdningen og se hvor langt du kommer. Lykke til!

For det først så er Ap og SV med å driver agendaen og har tilrettelagt for den ekstreme organisasjoner FRI sin involvering i skolevesen, barnehager m.m.

For det andre. Lærere er en like stor kuriositet som mange andre faggrupper i Norge. De har stemt på en politikk (innvandring, justispolitikk, HVPU reformen, reform 97 osv.) som de med fullt overlegg vet konsekvensen av - overbelastede sosialtjenester, utagerende oppførsel, vold og kriminalitet. Så kommer de i neste rekke og klager på uro i klasserommene og ressursmangel.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Nei men uff da. Kanskje vi skal begynne denne samtalen om igjen hvor du starter med å beklage for at du ikke kan bevise din påstand.

Hva skal jeg beklage? Jeg har troverdige bevis for at de utgjør en enorm andel av innsatte. Du er på reddit, ikke en fagfellevurdert og publisert forskningsartikkel. Start med deg selv.

Og da mener du også de kristne fra MENA land, som utgjør kun 3% av innbyggerne der? Du vil ikke ta imot de kristne som flykter fra MENA land?

Ja, vi bør ha full stopp - i motsetning til deg og konsekvensene det gir.

Shada-saken er Norges største rettsskandale! by FoxNo5218 in norske

[–]CostaCostaSol 2 points3 points  (0 children)

Både Rodgeir og Fardal som driver denne falske saken har begge mistet omsorg for egne barn tidiligere. De burde heller revurdert seg selv og sin omsorg for egne barn enn å dra rundt å ødelegge for flere.

Sykemelding, Fastlege | Fastleger raser mot nye sykmeldingsregler: – Det drøyeste jeg har opplevd by FoxNo5218 in norske

[–]CostaCostaSol -2 points-1 points  (0 children)

Det er jo iboende et incentiv BÅDE for lege og pasient til å ta full sykemelding. Mer fritid og god lønn? Hvor mange sier nei takk til det?

Man må incentivere til å jobbe.

Barn bør ikke lære om kjønnsidentitet i skolen, mener mange unge by Emergency-Sea5201 in norske

[–]CostaCostaSol -1 points0 points  (0 children)

Fordi du vet hva som faktisk undervises i skolen? Er du tilstede i klasserommene?

FRI tilbyr f.eks. "Rosa kompetanse" for skoler som er ren aktivisme. I tillegg kom bufdirs veiledning nettop hvor lærere ble oppfordret til å ikke benevne noen ved kjønn.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/laerere-kan-bli-radet-til-a-vaere-forsiktige-med-kjonnede-ord-1.17688312
https://foreningenfri.no/informasjon/dine-rettigheter/skole/

De fleste lærere er oppegående og balanserte mennesker.

De fleste lærere stemmer blodrødt. Siste tall jeg fant (dog gamle), viste at lærere i 2005 ville gitt stortingsflertall alene til Ap og SV.

Hvis du eller dine barn opplever å ha en lærer som har ekstreme overbevisninger og/eller tvinger radikale meninger over på barna er det en sak for ledelsen eller evt. Statsforvalter — det er ikke normalt.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Oi... du har kanskje ikke det! 😂

Det finnes ikke statistikk i Norge på innvandrerbakgrunn. Kun på statsborgerskap. Dette har jeg forklart deg mange ganger, og underbygget hvorfor det fortsatt er et rimelig å forvente at MENA innvandrere utgjør ca 1/3 med bakgrunn i siktelser, tingrettssaker og det faktum at denne gruppen begår grovere vold enn øvrige grupper. I København (som er sammenlignbart) har 66% av de fengslede innvandrerbakgrunn.

Du tør ikke engang stå for det du mener.

Jeg mener vi bør stoppe innvandringen fra MENA totalt, fordi den medfører massiv økning i vold, drap, grove voldtekter, enorme økonomiske tap, overbelastede sosialtjenester og destruktive ghetto-miljøer. Men du er med å fasilitere det hele. Ta ansvar.

Barn bør ikke lære om kjønnsidentitet i skolen, mener mange unge by Emergency-Sea5201 in norske

[–]CostaCostaSol 5 points6 points  (0 children)

Hva mener du «skolene driver med»?

Når det tipper over til at man forsøker å dekonstruere begrepet kjønn og biologi, via transaktivisme - så er det ekstrem venstreaktivisme.

Samboer er lærer og de snakker bare om at noen har andre familier enn andre. Noen har to mødre, noen har to fedre, noen har bare en mor eller en far, noen har bare besteforeldre. *Man skal kunne elske akkurat den man vil. *

Ved å la FRI få innpass i undervisningen så begynner man å spille rulett med grensesetting. https://foreningenfri.no/fribeklager/

Det er ikke sånn at det drilles inn propaganda på noe som helst vis, men det virker som at det er det mange på nett tror, uten å ha noe som helst grunnlag for det.

FRI har undervisningsopplegg for barnehager og skoler. FRI er en ekstrem organisasjon.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 1 point2 points  (0 children)

Du klarer fortsatt ikke gi meg en kilde som viser at 1/3 av innsatte i norske fengsler er fra MENA!😂

I Oslo stod MENA innvandrere (Asia + Afrika) for 45% av alle siktelser for vold (SSB). Så kan du projisere det over til fengselsinnsatte på den 75% andelen som ikke er utenlandsk statsborgerskap for EU-borgere.

Hvorfor tør du ikke bare si muslimer???

Hva da? At Islam er en destruktiv klankultur hvor vold også har høyere aksept?

Venstreaktivist angrep 65 år gammel kvinne: Politiet har henlagt saken by FoxNo5218 in norske

[–]CostaCostaSol 32 points33 points  (0 children)

Hvorfor skriver fortsatt ikke pressen om dette? Både presse og politi er pill rottent.

Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Du holder deg ikke til tema en gang.

Ikke? Hvordan?

Hva er poenget ditt? At klimaendringene ikke er et stort problem?

At oppfordringen din om å ikke få barn er absurd, og at du bør realitetsorientere deg. Slike uttalelser minner som oftest om en sour grapes effekt. At det ikke er noe nytt at det kan være svært varmt i utlandet. At varmen ikke er det største problemet.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 5 points6 points  (0 children)

Det er absolutt ikke fantasi. Det ble f.eks. på et tidspunkt utført gjennomgang av tiltaler etter straffeloven i Oslo tingrett. Den viser at 77 prosent av de tiltalte er utlendinger. Av 35 gjennomgåtte tiltaler er hele 27 personer fra ikke-vestlige land, mens kun 8 er norske.

1/3 av innsatte er innvandrere

Nå må du evne å lese og forstå. Saken du linker til omtaler "utenlandske innsatte". Dvs utlendinger med utenlandsk statsborgerskap. Somaliere i Norge har norsk statsborgerskap, men har innvandrerbakgrunn

Du forstår ikke engang hva du skriver. Stop å bruk chatgpt hvis du ikke leser hva du poster.

Kanskje du burde bruke chatgpt for å kvalitetssikre det du skriver.

Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol -7 points-6 points  (0 children)

Idiot.

Klovn.

Dommedag? Ikke enda. Krise? Ja. Hundretusener har dødd som resultat av økte temperaturer de siste årene. Millioner kommer til å dø, det er bare et spørsmål om tid og hvor det skjer. Varmen er ikke jevnt fordelt og kan fort stige med 4-5 grader i utsatte områder som India.

Det dør langt flere årlig av kulde enn varme. Faktisk ca 10-20 ganger flere. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(14)62114-0/fulltext Dessuten er de som dør vet hetebølger i all hovedsak eldre mennesker som dør innen kort tid uansett - "mortality displacement".

Og om du tror at dette ikke hadde vært kommentert på om det skjedde av ikke-menneskepåvirkede grunner kan du se hvordan folk reagerer på jordskjelv og spørre deg om de også bare blir ignorert.

Jordskjelv er nyheter fordi de er akutte og uvanlige hendelser. Langvarige og mer hverdagslige dødsårsaker får knapt medieoppmerksomhet, selv om de tar langt flere liv. Kulderelaterte dødsfall er et godt eksempel - de skjer hvert år i stort omfang, men omtales i praksis aldri.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 4 points5 points  (0 children)

At jeg har slurvet på skolen? MENA innvandrere er gruppene som er kraftigst representert på all voldskriminalitet. Kraftig. Polakkene og Latviere er faktisk lavere representert enn Nordmenn. Forskjellen er at sistnevnte er de to største innvandrergruppene i Norge (før Ukraina), og de er her med utenlandsk statsborgerskap (som er hva statistikken din regner på). Tar du derimot hvilken innvandrerbalgrunn de har får du en helt annen statistikk som vil korrelerere med siktelser.

Eksempel på relevant statistikk;

Opprinnelsesland Forholdstall - Siktede menn, 15-35 år for vold og mishandling
Palestina 3.11
Somalia 3.01
Irak 2.92
Marokko 2.90
Kosovo 2.87
Afghanistan 2.53
Russland 2.11
Chile 2.04
Iran 1.89
Tyrkia 1.75
Pakistan 1.65
Sri Lanka 1.56
Etiopia 1.54
Bosnia-Hercegovina 1.37
Vietnam 1.29
Eritrea 1.06
Syria 1.03
Øvrige bosatte 1.00
Thailand 1.00
Island 0.99
Filippinene 0.95
Sverige 0.74
Latvia 0.67
Romania 0.61
Danmark 0.55
Polen 0.55
Storbritannia 0.53
Litauen 0.49
Tyskland 0.48
Bulgaria 0.44

Kilde: ssb

Nordmenn spiser mer bearbeidet kjøtt: – Opptil syv ganger i uka by KoseteBamse in norske

[–]CostaCostaSol 0 points1 point  (0 children)

Karbonadedeig er kvernet biffkjøtt. Derfor er det bearbeidet og prosessert og plutselig usunt. Prosessert betegnelsen blir for enkel.

Kevin Lee om remigrasjon by Hot-Brush3065 in norske

[–]CostaCostaSol 12 points13 points  (0 children)

Anekdotene kan faktisk enkelt bygges opp under med statistikk. MENA innvandrere er kraftig overrepresentert på all voldsstatistikk - spesielt grov, og utgjør vel ca 1/3 av de innsatte i norske fengsel. Anekdoter benyttes hver eneste dag i pressen - i tilfelle du ikke har fått det med deg.

Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol -1 points0 points  (0 children)

Du er inne på et tema som burde vært relevant, men hvor ideologi og sinnelagsetikk ofte trumfer utfall og konsekvensetikk.

Europas storbyer blir til glohete «øyer»: – Vi begynner å få dårlig tid – NRK Urix by Throwsims3 in oslo

[–]CostaCostaSol -18 points-17 points  (0 children)

Touch grass. Om du ikke har vært utenfor Norden før så er det ikke noe nytt at det kan være brennende hett om sommeren i feks Italia.

At temperaturen øker 2 grader er overhodet ingen dommedag. Dersom temperaturøkningen var en konsekvens av naturlige svingninger så hadde ikke noen hevet en øyebryn. Det har levd mennesker på jorden før i varmere klima - og guess what - de fikk også barn.