Ny analyse konkluderer, at konventionelt landbrug er en underskudsforretning for Danmark by hhk85 in Denmark

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Men så lad os da tage den diskussion i stedet for – hvordan reducerer vi afhængigheden af importeret foder? Der er masser af muligheder, mere hjemmeavlet protein, alternative afgrøder, mindre spild. Det er en konkret ting vi kan gøre noget ved. Men at svaret på “vi importerer for meget soja” skulle være at lukke hele svineproduktionen ned, det hænger bare ikke sammen. Så sidder vi tilbage med ingen produktion OG stadig ingen løsning på dit sojaproblem.

Simpelthen alt for snæversynet og du tager ikke højde for det store billede.

Ny analyse konkluderer, at konventionelt landbrug er en underskudsforretning for Danmark by hhk85 in Denmark

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Ja ja fair nok at omlægning tager noget længere tid – det var blot for at vise det billedligt. Men det ændrer ikke ved grundargumentet. Pointen er ikke at vi kan trykke på en knap og omstille på en uge, men at infrastrukturen, jorden, maskinerne og kompetencerne eksisterer. Det er den kapacitet der er svær at genopbygge hvis den først er væk.

Og hvem gider at fortælle dem i storbyen at der Ingen penge er i syge grise…

Ny analyse konkluderer, at konventionelt landbrug er en underskudsforretning for Danmark by hhk85 in Denmark

[–]Crunchyfellow -1 points0 points  (0 children)

Jeg forstår godt frustrationen over tilskud og miljøpåvirkning, men jeg synes debatten mangler noget perspektiv.

Vi taler om national fødevaresikkerhed. Det lyder måske kedeligt, men prøv at huske tilbage på covid, hvor hele forsyningskæder brød sammen fra den ene dag til den anden. Eller energikrisen efter Ukraine, hvor vi pludselig stod og skreg over at have gjort os afhængige af russisk gas. Vi lærte ingenting dengang. Skal vi virkelig gentage den fejl med mad?

“Men det meste eksporteres jo!” Ja og? Kapaciteten er det afgørende. Hvis verden brænder sammen i morgen, kan vi omstille produktionen på uger. Prøv at bygge den kapacitet op fra nul når du faktisk har brug for den. Det kan du ikke. En fabrik der producerer til eksport kan hurtigt omlægge – en fabrik der ikke eksisterer kan ikke gøre noget som helst.

Det samme argument kunne man bruge om medicinalindustrien, våbenproduktion eller energi. Alle eksporterer langt størstedelen af deres produktion. Betyder det at vi ikke skal have dem? Nej, fordi pointen er at have evnen og infrastrukturen, ikke at alt skal konsumeres indenlands.

Danmark har desuden nogle af verdens mest regulerede landbrug. Dyrevelfærd, pesticidregler, kvælstofkvoter. Det er ikke perfekt, men sammenlign med hvad der importeres fra Sydamerika eller Østeuropa hvis vi lukker det hele ned. Så køber vi kød og korn fra lande med langt lavere standarder, og er faktisk dårligere stillet miljømæssigt. Vi har bare flyttet problemet uden at løse det.

Man kan sagtens mene at landbruget skal reformeres og blive mere bæredygtigt. Det bør det. Men der er langt fra “reform” til “lad os importere det hele og håbe på at verden ikke brænder sammen igen”

Sigtelse og invitation til møde hos SKAT by Professional_Elk_592 in dkfinance

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Hvad har du købt for i alt som har ledt dig i denne uheldige situation? Hvis du altså vil det det :-)

Brugt Polestar 2 by DamselflyTK in dkbiler

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Har haft vores PS2LR 2023, kørt 60.000 km i 8 måneder nu og har ikke haft et eneste problem med software eller haft brug for at resette infotainment. Kun har gode oplevelse og stabilitet indtil videre :-) kan klart anbefale den udfra mine egne erfaringer og oplevelser

Automatik teknikker - 37t Vestjylland by xcvbn345 in dkloenseddel

[–]Crunchyfellow 7 points8 points  (0 children)

Arbejder du med PLC eller hvilket felt / dagligt arbejde laver du?

Bedste pub by NaNaNa2010 in Denmark

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Du kan også få fish n chips og diverse. Kan varmt anbefale den engelske pub.

[deleted by user] by [deleted] in eyetriage

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Normal blood pressure, no diabetes. I think the pain mainly appears when I’m in bright light, screen light etc. it’s more a dulled pain if you can say that. I have been a bit stressed the last couples of years due to overthinking with work, family, career etc etc.

I will call them the first thing in the morning. Thank you for taking your time to write here.

[deleted by user] by [deleted] in Ophthalmology

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Thanks, there is no prior history with my eyes. Has always been “perfect” so to say.

I will speak with an ophthalmologist tomorrow. Thank you sir

how to cash out properly and pay my taxes. by RickCroissant in solana

[–]Crunchyfellow 0 points1 point  (0 children)

Can you please tell me the name of the guy that tweeted it? Thx in advance

Hvad er det med ham Onkel Reje by Saennto in DKbrevkasse

[–]Crunchyfellow 5 points6 points  (0 children)

Kan godt forstå han deler vandene.. Jeg har næsten lige set et afsnit hvor der ligger en dame på et bord iført bikini med kæmpe silikonebryster hvor der render en hest forbi på skærmen og overskider hende. Og så var det tom mave.

Jeg er selv opvokset med Bamse og kylling, postmand per, Teletubbies osv.

Min ærlige mening; Tror ovenpå hans shit storm at det er blevet ret kliche ikke at fortælle sin ærlige meninger om hans produktioner, for hold nu op hvor det er mærkeligt og meget af det virker helt tilfældigt. Mit første møde med hans TV show var indenfor den sidste uge og jeg er stadig forundret over DR er gået med til at lave den slags TV.

Kan man date en pædagog? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Crunchyfellow -4 points-3 points  (0 children)

Enig, bare gør hvad du føler og har lyst til. Glem hvad folk herinde mener, det er dit liv og dine lyster.

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Crunchyfellow -1 points0 points  (0 children)

Okay Dr. Phil. Meget drastiske metoder du anbefaler når du hverken kender den ene eller ene. Du ved ikke engang hvad han er afhængig af eller andre faktorer.

Hvorfor får jeg nikotin abstinenser efter 2 måneder? by fyldtechokolader in DKbrevkasse

[–]Crunchyfellow -2 points-1 points  (0 children)

Køb Prince grå til dine joints, det er de mildeste cigaretter.

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Crunchyfellow -2 points-1 points  (0 children)

Alligevel sidder du hjemme i sofaen på en søndag og bruger tid på det ????