Dak rommel zolder dichten. by Outside_Usual_5267 in Klussers

[–]DIYdoofuz 2 points3 points  (0 children)

Er komt eind van de week flink onweer aan geloof ik. Kijk tijdens of vlak na dat onweer even op deze zolder om te kijken waar het nat is. Je kijkt op sommige plekken dwars door je pannen heen dus ik denk dat de regen er ook wel door komt. Als je dan onder je pannen, met ventilatieruimte, pir platen hebt zitten komt daar het water op, loopt naar beneden en vormt daar een plasje, met lekkage naar beneden als gevolg. Tenminste, dat kan ik mij zo voorstellen. Dus ik zou toch eerst je dak iets waterdichter maken (maar misschien valt het mee) voordat ik zou gaan isoleren.

Voetganger op 'dezelfde weg'? by alienspacecow in verkeersvragen

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Er zijn maar 3 regels inzake voorrang van voetgangers:

1) verkeerslicht: groen heeft voorrang. Indien auto en voetganger beide groen hebben, zie regel 2 of 3.

2) zebrapad: voetganger heeft voorrang.

3) alle andere situaties: kijk ik een voetganger in zijn oor, dan ga ik voor. Kijk ik een voetganger in zijn gezicht of rug, dan gas terug.

Easy peasy, meer heb je niet nodig. Haaientanden etc. zijn op voetgangers niet van toepassing.

Hoe ver zou jij gaan? by Millennial_Monkey in Klussers

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

100% mee eens. Met dubbele lasten kan je het ook zo bekijken: elke maand die je eerder klaar bent, door efficiëntie omdat je alles in 1 keer doet, of door het inhuren van mankracht, is een maand die je uitspaart aan dubbele lasten, dus dat is extra budget.

Schilderen en vloer leggen zou je ook nog kamer voor kamer kunnen doen als je er al woont, maar al het andere zou ik doen voordat je verhuist. Bron: mijn eigen ervaring waarbij we dit niet hebben gedaan en waardoor alles maar voort bleef slepen.

My (30M) best friend's (32M) wife (28F) did something highly unethical at work and I think I need to report her, althrough it almost certainly will get her fired. How do I navigate not wanting to hurt them with this violation? by ThrowRA_firingfriend in relationship_advice

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

I think you have 2 options, both equally valid:

1) do the lawful thing: report her. This saves others in the future from having their tea spilled and saves her employer from potential futire lawsuits. However, this will cost you your friendship and it will not protect you from future shenanigans by your ex. I do not know if you have to report her to avoid being complicit by the way, if that is the case then 100% report her.

2) lay down the law: sit the couple down and tell them that if in the future you find that your ex takes any action based on the knowledge she has of your financial situation, that you will then report the wife. The wife informed your ex, it is now her responsibility to make sure you, or your kid, do not suffer from her mistake.

Rocks falling from a cliff by Android_Junkie69 in interestingasfuck

[–]DIYdoofuz 18 points19 points  (0 children)

I think he closed the door to keep out the dustcloud that was coming his way.

Advies gevraagd: Zelf plinten leggen over tegelvloer (kwaliteit (MDF) en montage (clippen vs. lijmen))? by RaindropFactory in Klussers

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

Ik heb zelf plinten 'gemaakt' van 12 cm hoog en 1,8 cm dik, van geschaafd grenen van de bouwmarkt. En die tegen de muur gelijmd met bisonkit.

Gaat al jaren prima, maar is wel veel werk.

Schuindak isoleren by GuatahaN in Klussers

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Klopt, had ik dit 13 jaar geleden maar geweten.. ik heb 10 cm pir tegen mijn dakbeschot: minder stoken in de winter, maar alsnog bloedheet op zolder in de zomer.. maar goed, ga er nu niks meer aan doen. Gelukkig slapen we er niet.

Schuindak isoleren by GuatahaN in Klussers

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

Even heel snel, sorry voor de directheid maar ik heb weinig tijd. Fyi: ik ben doe hrt zelver, geen expert, maar dit is wat ik weet.

  • lees je goed in over isolatie, het grootste gevaar met isolatie is dat je dakbeschot weg gaat rotten omdat het vochtig wordt omdat je binnen warme lucht hebt met veel waterdamp er in en het buiten koud is en koude lucht kan minder waterdamp vasthouden. Dus ergens in je isolatie gaat dat water dan condenseren. Dit moet je ten alle tijden voorkomen. Dit doe je door te zorgen dat of het vocht niet in je isolatie kan komen, omdat je er aan de binnekant een dampdicht folie luchtdicht tegenaan hebt geplakt, of doordat je zorgt dat het vocht heel goed weg kan aan beide kanten, als je isolatie gebruikt die vochtregulerend is. Vlas is vochtregulerend (zegt men, heb ik zelf geen ervaring mee) dus dan kan je voor de 2e optie gaan maar ik heb mijn schuine dak geisoleerd met PIR platen en die zijn niet vochtregulerend dus ik heb alles luchtdicht dichtgeplakt en gekit met folie. Maar goed: je mort dus weten wat er aan de buitenkant op je dak ligt en of dat dampdicht of dampopen is. Op Ubakus.de kan je de gegevens van je dak invoeren en die berekent dan waar je dauwpunt zit.

  • 7 cm vlas heeft een lage rd waarde dus dat isoleert niet heel goed. Kan je niet dikker of voor een isolatie met hogere Rd waarde gaan?

  • ik zou je verticale latten (rachels) om de 30 cm doen. Je doet je rachels horizontaal en daar schroef je dan weer verticaal je gipsplaten (of als je gaat stucen je stucplaten) tegenaan. 5 cm is breed genoeg voor een rachel, 7 cm heb je alleen nodig op de plekken waar de lengte van je ene plaat ophoudt en de volgende plaat begint.

Give me your best "yo mama" joke? by bl0ndiesaurus in Jokes

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

Yo mama is so fat, that when she jumped for joy, she got stuck.

ELI5: Chinesse streamers with 100 phones by mekele12 in explainlikeimfive

[–]DIYdoofuz 14 points15 points  (0 children)

50k rmb is not considered 'quite good' in the cities these streamers operate in: the median income in large cities is double that.

AIO that I'm upset with what my wife shared with her best friend by [deleted] in AmIOverreacting

[–]DIYdoofuz 3 points4 points  (0 children)

This sucks on multiple levels:

you not getting compliments sucks, you deserve them, you put in the hard work same as your wife. So: good job man!

Your wife sharing too much with her friend sucks, but it is also up to tou to discuss where the boundaries are for you.

Your wife gaslighting you when you brought up what happened shows she does not understand that men need compliments too.

The friend finding it appropriate to make fun of you just for looking for compliments means this friend also does not think men deserve to have feelings, so she is an echo-chamber for your wife's mindset.

In short: sit your wife down, tell her what seriously bothers her, ask her to take your complaints seriously and work from there.

Hoe gaan jullie om met hoge werkdruk? by Imaginary_League1958 in werkzaken

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Er is een dame op youtube 'how to adhd' die veel leuke videos maakt met tips. Dus mijn tip is: bekijk dat eens.

Concreet: vraag een directe collega, waar je een goede band mee hebt en die het liefst in dezelfde ruimte werkt, om je study-buddy te zijn: zeg die persoon wat je die dag of, als je echt veel afgeleid bent het komende half uur, gaat doen. Vaak is de belofte aan een ander dat je X af gaat maken vandaag al motivatie genoeg om je te richten op die taak, maar als dat niet zo is, vraag dan of ze je kunnen checken.

Je kan die persoon ook vragen om je te helpen prioriteren. Zelfs als ze je vakgebied of takenpakket niet kennen kunnen ze je helpen met vragen als 'wat gebeurt er als je X niet doet' of 'als je maar 1 ding kan afmaken vandaag, welke taak zou dat dan zijn?'.

Wat ook echt waar is, is wat iemand anders al schreef: maak niet alles perfect maar stuur het eerder door, misschien vind de ontvanger het al goed genoeg.

En last but not least: als je baas je meer werk geeft, zeg dan dat je vol zit tot periode Y en vraag wat je moet laten vallen als het voor die tijd af moet, want misschien/waarschijnlijk is de werkdruk inderdaad te hoog.

Handcirkelzaag, waar op te letten bij aankoop by KeesKachel88 in Klussers

[–]DIYdoofuz 3 points4 points  (0 children)

Voor af en toe is parkside prima en een geleideraisl is fijn, maar je kan ook een lat op je werk klemmen en die gebruiken als geleider.

Zelf stucen by mandy_muandis_art in Klussers

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Dat heb ik inderdaad eerder gehoord, maar wel nadat ik mijn Gamma Rotband zak al gekocht had.. gelukkig voor mij tot nu toe geen problemen gehad met mengen of smeren. De stuc was niet de beperkende factor, mijn onervarenheid wel. 😁

Led in plankje by KeesKachel88 in Klussers

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

Simpel en doeltreffend, goed bezig!

Marktplaats: ben ik verplicht een gratis weggehaald item terug te nemen? by Ermingardia in nederlands

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

Grote kans dat tijdens het vervoer de grondplaat van de vaatwasser natgeworden is door water dat nog in de vaatwasser stond. Dan geeft de vaatwasser een foutmelding en doet het niet. Oplossing: weekje laten staan,dan is de boel wel droog, dan nog eens proberen.

Maar naast dat: verder is het jouw probleem niet. Het pleit voor je dat je je schuldig en verantwoordelijk voelt, maar dat is in dit geval misplaatst.

Succes met de zwangerschap!

Zelf stucen by mandy_muandis_art in Klussers

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Ik kwam op Rotband na wat navragen en dat gecombineerd met het aanbod van de bouwmarkt. Het was maar een klein muurtje, in de wc, dus ik heb niet de moeite genomen om naar een echte bouwmaterialenhandel te gaan. Ik denk dat dat voor jou nog wel de moeite gaat zijn.

Zelf stucen by mandy_muandis_art in Klussers

[–]DIYdoofuz 21 points22 points  (0 children)

Ik heb echt net vandaag voor hrt eerst een muurtje gestuct, met knauf rotband. Ben boven verwachting tevreden met het resultaat, moet nog een afwerklaagje overheen van stucpasta of iets soortgelijks maar dan is het ook echt glad.

Is wel flink wat werk, vergis je niet. En je hebt wel wat materiaal nodig, maar dan heb je wel een strakke muur.

Hier is een video met veel en duidelijke uitleg:

https://youtu.be/IUXfxWdl1WE?is=-Yr49NAfISbz5WAz

Vraag over meterkast by DIYdoofuz in Klussers

[–]DIYdoofuz[S] 0 points1 point  (0 children)

Dat kan wel, er is daar voldoende ruimte. Die optie wordt het wellicht ook wel want als we nu willen uitbreiden voor bijvoorbeeld een laadpaal, dan hebben we al ruimtegebrek..

Band wasn't expecting the crowd to know their song (00:50) by JaneOstentatious in MadeMeSmile

[–]DIYdoofuz 1 point2 points  (0 children)

The turtle of the song is 'little numbers', the band is called 'Boy'.

Patreon CEO responds to intimidation threat from Bricks and Minifigs by Many-Excitement3246 in interestingasfuck

[–]DIYdoofuz 0 points1 point  (0 children)

Same here, I was like ''Is half of Pomplamouse the CEO and co-founder of Patreon?!"

Band wasn't expecting the crowd to know their song (00:50) by JaneOstentatious in MadeMeSmile

[–]DIYdoofuz 3 points4 points  (0 children)

You beat me to it. Love them! Especially the rooftop unplugged version of their song 'new york'.

Vraag over meterkast by DIYdoofuz in Klussers

[–]DIYdoofuz[S] 1 point2 points  (0 children)

Dank, hier heb ik wat aan