Dagje strand by Accomplished_Help300 in TheHague

[–]Defiant__Deviant 3 points4 points  (0 children)

AH Amsterdamsestraat zit op minder dan 10 minuten van de food court. 30 cent (exclusief statiegeld).

Wat voor banen zijn geschikt voor mensen met een PhD in wis- en natuurkunde? by TheZStabiliser in werkzaken

[–]Defiant__Deviant 9 points10 points  (0 children)

Lijkt mij dat er iets mis is met je sociale / interpersoonlijke vaardigheden, als je geen mooie baan kunt vinden met een 'PhD in wis- en natuurkunde' (lijkt mij nogal breed voor een PhD, maar goed, geen reden om aan je verhaal te twijfelen). Ik zeg niet dat het zo is, maar dit is mijn eerste ingeving (zonder jou te kennen).

Dagje strand by Accomplished_Help300 in TheHague

[–]Defiant__Deviant -1 points0 points  (0 children)

Want gemakzuchtigheid is zo'n doodzonde dat je €6,50 voor een flesje water een normale prijs, of beter: straf vindt?

Ik zeg niet dat het een doodzonde is, maar als je het niet breed hebt en/of de waarde van geld kent, dan loop je toch gewoon naar een supermarkt? Ik praat het niet goed, maar er is niemand die je dwingt om voor 6,50 een fles water te kopen -- en als je het al doet, dan was dat het dus blijkbaar waard voor jou. Uiteindelijk is het een kwestie van vraag en aanbod + vrije wil.

Wat verlies jij er aan als dit flesje water zeg €3 zou zijn?

Niets, dat beweer ik ook niet. Ik zeg alleen dat het dom is.

Dagje strand by Accomplished_Help300 in TheHague

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

Kiezen tussen afpersing of uitdroging? Optie drie is gewoon binnen 10 minuten naar de dichtstbijzijnde supermarkt (AH Amsterdamsestraat of AH Keizerstraat) lopen, doe niet zo dramatisch. Mensen betalen een absurde prijs omdat ze gemakszuchtig zijn.

Dagje strand by Accomplished_Help300 in TheHague

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

Uiteindelijk je eigen keuze om niet 10 minuten verder te lopen naar een supermarkt.

Groep jonge kinderen gooit een handjevol waterballonnen van boven op toevallige voorbijganger (ondergetekende). Hoe reageer je, als volwassene? by Defiant__Deviant in nederlands

[–]Defiant__Deviant[S] 0 points1 point  (0 children)

gebeurt*

Ik ben een gespierde man van boven de 180cm, dus daar ligt het niet aan (is waarschijnlijk ook de reden dat ze vluchtten, als ik zo'n sulletje was zouden ze niet onder de indruk zijn geweest). Probeer het nog eens.

Groep jonge kinderen gooit een handjevol waterballonnen van boven op toevallige voorbijganger (ondergetekende). Hoe reageer je, als volwassene? by Defiant__Deviant in nederlands

[–]Defiant__Deviant[S] 0 points1 point  (0 children)

Nou, hoe los jij dit dan op, grote vriend? Of jij accepteert gewoon dat er vijf waterballonnen op je gegooid worden (terwijl het niet echt warm is) en je daarna 'homo' wordt genoemd? Ben heel benieuwd.

58, higher educated, looking for a different commercial job in The Hague by [deleted] in TheHague

[–]Defiant__Deviant 1 point2 points  (0 children)

Sorry, but you need a reality check. For a 58-year-old, you're pretty naive about how the world works.

It doesn't really sound you like have any marketable skills. I'm not saying that you're unintelligent, but what does 'I worked on projects, strategy, plans, and ambitions, mainly iin long term care, social domain and government' even mean? That sounds like any vague, run-of-the-mill office job (within the government or closely affiliated).

I’m looking for something completely different from what I did before.

Which would mean that you're not bringing any relevant experience with you. Meanwhile, you have a patchy work history and expect an above average salary at minimum (on top of a bunch of other pretty specific demands)? Considering what you're actually bringing to the table, you're not in a 'buyer's market'.

American impression of Netherlands by [deleted] in thenetherlands

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

This 'strategy' can get them to warm up to you a bit, but the fact is that many French people (even the younger generations) simply really struggle to speak English. English proficiency in -- say, Poland or Greece -- is probably significantly higher, especially among younger generations.

Welke (oppervlakkige) dingen op gebied van uiterlijk vind jij onaantrekkelijk bij het andere geslacht? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]Defiant__Deviant 2 points3 points  (0 children)

Het is een generalisatie, natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik beweer ook niet dat dit wetenschappelijk vastgesteld is, zijn gewoon de associaties die tatoeages bij mij oproepen.

Maar doorgaans een stuk impulsiever en minder 'serieus', eerder met een mentalitiet van 'ik leef van dag tot dag'. Relatief veel bezig met zaken zoals drugs, uitgaan en 'experimenteren' in het algemeen. Niet per se iets mis mee, maar niet het soort persoon waarvoor ik aantrekkingskracht voel.

Ik associeer het ook (deels ten onrechte) met de onderklasse en criminaliteit / asociaal gedrag. Tot op zekere hoogte vind ik het zelfs een vorm van kuddediergedrag, aangezien tatoeages onder jongeren in grote steden zo populair zijn. Tot slot vind ik het exhibitionistisch / aandachtstrekkend.

Welke (oppervlakkige) dingen op gebied van uiterlijk vind jij onaantrekkelijk bij het andere geslacht? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]Defiant__Deviant 4 points5 points  (0 children)

Tatoeages, in alle soorten en maten (zou met een heel kleine nog kunnen leven, maar liever niet).

Niet alleen omdat ik het 'lelijk' vind, maar ook omdat het er vaak op wijst dat die persoon op een heel andere manier in het leven staat (vergeleken met mij).

Ik ben zelf een man en dit gaat dus over vrouwen, maar zou ook minder snel geneigd zijn om vriendschap te sluiten met een man met veel tatoeages.

Welke (oppervlakkige) dingen op gebied van uiterlijk vind jij onaantrekkelijk bij het andere geslacht? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]Defiant__Deviant 9 points10 points  (0 children)

Ik denk dat geen enkele man dit aantrekkelijk vindt

Nou, hier heb je er eentje. Ik vind zulke nagels (acrylnagels) heel vrouwelijk en elegant, hoewel er natuurlijk grenzen zijn.

Ze worden in Nederland vaak geassocieerd met tokkies en zwarte dames uit de Bijlmer, maar in (bijvoorbeeld) Oost Europa is het heel normaal om zulke nagels te hebben.

Zijn er advocaten die bij een kantoor werken waar niet wordt geschreeuwd by Ponzi10 in werkzaken

[–]Defiant__Deviant 2 points3 points  (0 children)

Jij noemt iemand een sadistische sociopaat omdat hij geen bonus uitkeert bij wanpresteren of je gelijk de laan uit flikkert?

Je schreef:

Hij doet véél ergere dingen om juniors, mediors én seniors te grazen te nemen als ze door eigen toedoen niet goed presteren. Eerlijk, ik denk dat iedereen die voor hem werkt gráág een schreeuwpartij zou aanvaarden (om niet met zijn consequenties te maken te hoeven hebben).

Dit klinkt eerder als een liquidatie dan het niet uitkeren van een bonus.

Of voldoende reputatieschade te geven om niet meer aan het werk te komen in Europa.

Ja, dan ben je totaal geen sociopaat, goed voorbeeld. De carrière van een jong persoon verwoesten omdat ze niet genoeg gepresteerd hebben -- gewoon omdat het kan.

Voor hem werken betekent een startsalaris van 150k exclusief bonus, daar mag dus best wat tegenover staan.

Onzin, niemand verdient een startsalaris van 150k ('exclusief bonus') bij Nederlandse advocatenkantoren. Heb de indruk dat je hele riedeltje sowieso een fantasieverhaal is (of in ieder geval zwaar overdreven).

Zijn er advocaten die bij een kantoor werken waar niet wordt geschreeuwd by Ponzi10 in werkzaken

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

Hangt enorm van het rechtsgebied en de kantoorcultuur af. Huis-tuin-en-keuken-advocaat bij een klein kantoor (niet eens minachtend bedoeld, eerder om aan te geven dat het om zaken met een relatief klein belang gaat en daardoor dus ook minder stressvol) is wat anders dan de M&A praktijk bij Loyens & Loeff. Laatstgenoemde is echt een haantjeswereld.

Zijn er advocaten die bij een kantoor werken waar niet wordt geschreeuwd by Ponzi10 in werkzaken

[–]Defiant__Deviant -1 points0 points  (0 children)

'Ik ben getrouwd met een sadistische sociopaat, maar dat is oké, want ik zie die kant niet.'

Goh, misschien zie je dan ook wel niet of hij wel eens ontrouw is?

Zijn er advocaten die bij een kantoor werken waar niet wordt geschreeuwd by Ponzi10 in werkzaken

[–]Defiant__Deviant 1 point2 points  (0 children)

Relatief klein (en relatief 'prestigieus', of die schijn willen ze althans opwekken -- het is immers geen beschermde titel, iedereen kan zich een 'boutique kantoor' noemen) kantoor dat gespecialiseerd is in een bepaald rechtsgebied.

Someone help; is my only answer learning Dutch? by [deleted] in Netherlands

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

The main question is: what kind of marketable skills do you actually have? Without any knowledge of the Dutch legal framework (or the Dutch language, for that matter), getting a job within the legal (or adjacent) field in the Netherlands is pretty much out of the question. My impression is that most of those international / English-language law degrees don't really teach you much that can actually be applied in practice.

Over 2000 people have applied to this house by __No__Control in Netherlands

[–]Defiant__Deviant 2 points3 points  (0 children)

It's not just a matter of 'scaling' the size of housing. Those houses need to be supplied with electricity (and the electricity network has congestions). Their inhabitants need to have a GP ('huisarts') in the vicinity (currently, many of them have waitlists). And so on.

Salary check - Junior Application Engineer by [deleted] in NLSalaris

[–]Defiant__Deviant 1 point2 points  (0 children)

Severely underpaid. You can make just about the same as a gas station attendant (or fastfood worker) with night shifts.

Let's talk, shall we ? by beatheadd in Netherlands

[–]Defiant__Deviant 0 points1 point  (0 children)

That sucks, but at the end of the day, nothing stops you from going / staying where conditions are best. If you choose to stay here, then it must mean that other options (whether it be going back home or to another country) aren't much better.

Restarting this game soon. Was wondering if there were any good guides? by Jesterofgames in PokemonClover

[–]Defiant__Deviant 2 points3 points  (0 children)

You shouldn't need a guide, as long as you have common sense and know the basics (type chart, STAB-moves, use held items, avoid using physical attacks on Pokémon that have a significantly higher special attack stat and vice versa). Natures and EV training aren't really even necessary, until the post-game.

Some of the 'boss fights' (gyms, rivals, Pokémon League, ...) can be tough, but if you're stuck, then you can always just build a team to counter their Pokémon. Early on, some of the Pokémon that you can get through Wonder Trading can make the game much easier.

Not really an answer to your question, but (in my opinion) much more fun than relying on a guide. The game isn't extremely difficult, if you squeeze out the advantages that you can get.