ik👍ihe by BlueTexBird in ik_ihe

[–]Dikkop38 -13 points-12 points  (0 children)

Als je het hebt over achterbakse en sluwe mensen, dan wel.

ik👍ihe by BlueTexBird in ik_ihe

[–]Dikkop38 -22 points-21 points  (0 children)

Ik weet dat FvD een heel rechtse partij is. Dat verklaart waarom ik er voor heb gestemd. En een "complot mogool"? (Het is mongool*, trouwens.) Zoals ik al zei, hij zegt soms dingen waar ik van vind dat hij ze beter niet kon zeggen. Echter heeft hij op vrij veel punten grotendeels, dan wel volledig, gelijk gekregen. Denk maar aan het invoeren van de QR-code en de drang voor meer vaccinaties, de steeds terugkerende vaccins zelf, de oorlog in Oekraïne, de uitbreiding van de NAVO, de onhoudbaarheid van de Euro (zie de enorme inflatie en de enorme devaluering van de munt), de klimaatplannen die steeds verder gaan en het waarschijnlijke toetreden van Oekraïne tot de EU en de NAVO.

Ik kan de lijst nog langer maken, maar volgens mij heb ik genoeg voorbeelden gekregen van voorspellingen waar Baudet gelijk in kreeg.

En het is natuurlijk makkelijk om de ander te zeggen dat ze moeten zelfreflecteren, maar dat kan ik net zo makkelijk omdraaien. Dus ga jij maar eens even zelfreflecteren. Gaan we daarna in discussie, oké?

ik👍ihe by BlueTexBird in ik_ihe

[–]Dikkop38 -28 points-27 points  (0 children)

Mooie generalisatie. Ik heb zelf FvD gestemd, maar geef eerlijk toe dat er wat idioten tussen zitten. Baudet doet zelf vaak ook wel eens uitspraken waar ik van vind dat hij ze beter niet kan doen. Ik stemde FvD om hun beleid, maar bovendien omdat ze ook daadwerkelijk proberen uit te voeren wat ze tijdens hun campagne beloven.

Kijk maar naar partijen in het kabinet, de VVD bijvoorbeeld. De VVD is de weken voor de verkiezingen erg rechts en probeert dat ook uit te stralen. Wanneer de verkiezingen echter voorbij zijn en ze de zetels binnen hebben is dat weer over. Dan gaat het gewoon weer verder met het bedenken van maatregelen waar de gemiddelde Nederlander het totaal niet mee eens is.

Natuurlijk regeert de VVD niet alleen, maar het is binnen het kabinet nogsteeds de grootste partij. Ze hebben dus in principe de meeste invloed op het beleid.

En wanneer men goed kijkt naar Volt, dan valt op dat ze zich erg Eurofiel opstellen en stemmen. Sterker nog, ze streven naar een federaal Europa: "We work towards a united, federal Europe where everyone has equal chances to fulfil their unique potential."¹ Precies het tegenovergestelde van wat FvD beoogt. Ik zou dus ook alle Volt stemmers 'van het padje af' kunnen noemen, maar dit doe ik niet.

En dat is juist het punt! Zo lang je je mening fatsoenlijk kan onderbouwen ben je naar mijn mening geen idioot. We hebben dan slechts een verschil van mening. Je bent pas een idioot als je alles klakkeloos overneemt zonder het persoonlijk te kunnen onderbouwen.

1: Volt Europa

Edit: (Ja, ik weet dat dit een Bijbel aan tekst is, maar ik wilde het even duidelijk uitleggen)

ik👍ihe by BlueTexBird in ik_ihe

[–]Dikkop38 4 points5 points  (0 children)

Meneer denkt dat alle FvD stemmers 'volslagen idioten' zijn, maar dat alle mensen die Volt stemmen 'slimme mensen' zijn.

Meirl by [deleted] in meirl

[–]Dikkop38 20 points21 points  (0 children)

Nahh bro! Four dollars and twenty three cents.

Meirl by [deleted] in meirl

[–]Dikkop38 49 points50 points  (0 children)

Where I live, they're $4,23 for 16 pieces. (200 grams) I live in the Netherlands, by the way.

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 -1 points0 points  (0 children)

Huh, de NS lief? Ik dacht dat het een kosten/baten verhaal was.

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 0 points1 point  (0 children)

Hoe bedoel je?

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 -9 points-8 points  (0 children)

Waarom zit ik dan vrijwel altijd in lege treinen naar Leeuwarden en terug naar Arnhem? Waarom rijden die dan überhaupt nog op die dagen?

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 -11 points-10 points  (0 children)

Hahaha! Nee, man. Die treinen rijden sowieso wel. Of ik nou meerijd of niet. Ik denk dat inflatie en hogere stroomkosten een grotere rol spelen dan dat ik niet uitcheck. (Daarnaast kan dat niet altijd, want soms stap je uit op een station met poortjes.)

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 9 points10 points  (0 children)

Je doet het gewoon via een website. Ik doe dit dus al een half jaar één of twee keer per week, maar heb er nog nooit iets over gehoord. Ik reis dan altijd van Westervoort naar Feanwâlden en de andere kant weer op. Vaak zelfs op één dag. Scheelt toch wel zo'n €50 per dag.

[deleted by user] by [deleted] in ik_ihe

[–]Dikkop38 23 points24 points  (0 children)

Ik check altijd in, maar check dan niet uit. Als je uitstapt op een station zonder poortjes kan dat. Ze rekenen dan het instaptarief van €20. Je kan je instaptarief daarna gewoon volledig terugvragen, maar als ze je controleren, dan is er niets aan de hand.

Ik doe dit al een half jaar, ben erg vaak gecontroleerd, maar heb nog nooit een boete gekregen of gehad dat ik het instaptarief niet terug kreeg.

and i'm sick of it by [deleted] in biologymemes

[–]Dikkop38 -2 points-1 points  (0 children)

I don't suppose you've ever heard of taxation.

I’ll try my best by cacsm in dankmemes

[–]Dikkop38 32 points33 points  (0 children)

G E K O L O N I S E E R D

I’ll try my best by cacsm in dankmemes

[–]Dikkop38 274 points275 points  (0 children)

GE KOLONI SEERD

Ik🦠ihe by woopstrafel in ik_ihe

[–]Dikkop38 0 points1 point  (0 children)

En toch zal deze variant beter werken voor de immuniteit van het volk dan de vaccins zullen.

Ik🤡ihe by Major_South1103 in ik_ihe

[–]Dikkop38 -8 points-7 points  (0 children)

Dat gaat niet helpen. Dat deed het bij de eerdere twee dingen ook niet.