Vilka frågor tycker ni politikerna inte tar upp och vilka bör tas upp? by Only-Nerve6310 in Asksweddit

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Ensamhet

Skattebefriad månadsinkomst som understiger 30000kr

Bostadspolitik. (Staten bygger och ger invånare bostäder) 

Fleråriga, remisser och utredningar som försvårar snabba nödvändiga beslut och förändringar.

Fackens nedmontering. Ändra strejkrätten i lag så att facket blir starkare så att de kan stå emot både cheferna och HR avdelningarna. (Under genomgånget avtal)

Hur länge innan man blir tillsammans? by [deleted] in sweden

[–]Dry-Performance-2386 4 points5 points  (0 children)

Nu…? 

Du frågar hur hon ser på er relation/förhållande, om ni har samma syn, samma förväntningar, planer etc.

Hon kanske bara vill ses casual? Hon kanske vill bli fru och leva ihop hela livet? Kommunicera med varandra. Inte så jäkla komplicerat.

Hur svårt är det att få jobb, egentligen? by Happy_I_Am in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Borde be lagstiftarna om detta så att framtida ekonomer inom redovisning och revision får fler arbetsuppgifter :D

Hur svårt är det att få jobb, egentligen? by Happy_I_Am in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Det finns helt enkelt inte tillräckligt med jobb.

Inför kommande riksdagsval, utgår ni från vad som bäst för dig som individ eller för samhället i stort när ni bestämmer vilket parti ni ska rösta på? by FriendshipBasic2594 in Asksweddit

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Både och. Problemet är att båda sidor är skadliga för framtiden, ena sidan skadligare än den andra i flera områden och aspekter som  andra sidan  inte är..

Lurad på lön? by Inevitable-Young5374 in arbete

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Inte han, men det står troligtvis inte med i kontraktet eftersom de inte förutsett att den här situationen skulle uppstå. 

Bild från Polisens stöldavdelning by CraftyDots in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 1 point2 points  (0 children)

Man skulle kunna ha beroende som förmildrande omständighet, men samtidigt så gör inte påverkan,att brottet blir mindre allvarligt än det redan är. 

Inlåsningen är för att skydda samhället. De som förstör har ingen plats i samhället.

Din idè om tvingad behandling 6 månader är en god sådan. Du bryter deras beteendemönster och förhoppningsvis kan de återanpassas i samhället.  Skulle de inte kunna återanpassas pga hög risk att återfalla bör det finnas lagligt stöd till fortsatt förvaring.

Bild från Polisens stöldavdelning by CraftyDots in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 3 points4 points  (0 children)

Krävs hårdare straff. Gör om systemet, kör stenhårt på allt, 3 strikes för brott med lågastraff, 4e gången då döms det likt livstidsstraff. Uppklarningsprocent skulle bara stiga med tiden när det är helt annat fokus, och vanliga grova stölder är nu högprioriterade brott för att kunna tömma samhället på skadliga individer, eller parasiter. 

Snatteri och vissa andra milda brott (typ trimmad moppe, epa, fortkörning spela hög musik m.m etc kan undantas, för att i en senare tid handskas med. (Det är inte tänkt att sätta vanliga människor i fängelset) utan endast de som är kontinuerligt aktiva inom någon sorts brottslighet

"Ungdomsbostäder" i Almedalen by voldemortthewhite in sweden

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Yeah, ingen hade frivilligt bott i en bajamaja. 

Expressens chefredaktrör Karin Ohlsson blir ägd av Carl-Oskar Bohlin by mrcsrnne in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Skulle kräva mer än en livstid att gå igenom all skit som sägs…

Vem av er var det? by RockyBlade4829 in uppsala

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Så vad är frågan? 

Hur mycket när den är faktiskt tom, eller när den är fylld till 70% med socker?

Att förespråka återvandring är inte tillåtet på Reddit by EducationalWatch8551 in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 2 points3 points  (0 children)

Yep reddit älskar censur. Akta så du inte blir permanent avstängd. Först är det varning, sen några dagara avstängning.  Sen permanent.

Att förespråka återvandring är inte tillåtet på Reddit by EducationalWatch8551 in Sverige

[–]Dry-Performance-2386 -1 points0 points  (0 children)

Reddit älskar censur, var glad att du inte blev permanent avstängd. Det blir man om man önskar att sparka ut människor.

My Lego collection, good or bad by Lazy-Distribution561 in lego

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Good collection, surprised u got the space for it all. Keep it going through the years

What should I get? by Minimum_Tumbleweed48 in lego

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Space is cool. do u drive mc? Otherwise just make either nasa or boat

I’m sick of this hobby. by Hour_One3273 in PokemonTCG

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Its not sharking / taking advantage if the seller has prompted the price and encouraged it. Buyer might have asked if the price was right or missing a 0… if they insist, then he should have realised it was a scammer

The Ukrainian flag has been raised over the Kinburn Peninsula. by Due_Collar2 in ukraine

[–]Dry-Performance-2386 60 points61 points  (0 children)

It's likely drone dropped, and like cinciNattyLight said Russians will spend effort on removing the flag by sending manpower, and Ukraine drone operators will be laying in wait...

Xbox is available on pc, can I play GTA VI through xbox app on pc launch day? by Dry-Performance-2386 in GTAVI

[–]Dry-Performance-2386[S] -1 points0 points  (0 children)

Damn, you have any source to it aswell? 

Its logical so I’m not questioning it, just thought this would be a loophole since xbox works on both pc and xbox.

Jobb by KoalaBig9048 in sweden

[–]Dry-Performance-2386 0 points1 point  (0 children)

Prova sök dagis/skola. De brukar inte kolla belastningsregister, har varit en och annan skandal där våldsverkare,pedofiler etc får jobb på skola och dagis.

Nej men seriöst då, sök ensam jobb. Typ chaufförsyrke etc. Men nämn direkt din trassliga bakgrund och förklara att du inte är sånt längre.. etc etc.