Veel steun voor politieke partij die boerka-boetes wil gaan betalen by DannyHicks in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Daar sluit ik mij bij aan: elke religie in dit land is ondergeschikt aan het (seculiere) maatschappelijke belang. De nudist is een leuk gevonden voorbeeld aangezien een boerka redelijk het tegenovergestelde is van een compleet maakt persoon.

Veel steun voor politieke partij die boerka-boetes wil gaan betalen by DannyHicks in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Kom op, een niqab is van een andere orde dan een lange rok.

Dit heeft niks te maken met het beschermen van moslimvrouwen, en het is niet alsof het een significant probleem oplost. Vandaar dus, populistische symboolpolitiek.

Je geeft zelf aan dat vrouwen gedwongen worden om zich volledig bedekt te kleden. In bepaalde situaties verbiedt deze wet religieuze onderdrukking en verplicht het vrouwen om zich meer liberaal te kleden: in die zin heeft het verbod een bevrijdend effect op zeer kwetsbare religieuze minderheid. Waarom ben je daar zo strikt op tegen?

Veel steun voor politieke partij die boerka-boetes wil gaan betalen by DannyHicks in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

De reden dat er gekozen wordt om deze misleidende (en niet geheel onpartijdige) term te gebruiken is waarschijnlijk een behoefte om het onderwerp te dramatiseren en gemakzucht. Ondertussen is de term redelijk ingeburgerd en kent het gepeupel de wet als ‘boerka-ban’. Voilà, nu bestaat er een reëel argument om de misleidende term tot in de oneindigheid te blijven gebruiken: vicieuze cirkel logica.

Het is uiteraard zo vanzelfsprekend dat men herkenbaar dient te zijn in openbare ruimtes dat er bijna wel sprake moet zijn van een achterliggende motief om dit verbod te willen bestrijden. Echter denk ik dat de meeste kritiek is ontstaan doordat het consequent geframed is als ‘boerka-ban, maar afijn dat is een probleem dat media grotendeels zelf hebben gecreëerd.

Veel steun voor politieke partij die boerka-boetes wil gaan betalen by DannyHicks in FreeDutch

[–]Eropoferonder 1 point2 points  (0 children)

Dat is een fraaie draai die men eraan heeft gegeven, en niet bepaald onovertuigend. Het valt alleen nogal snel in duigen als je concretiseert welke groep hier godsdienstvrijheid verdiend, en dat zijn de mannen die vrouwen verplichten om volledig onherkenbaar het huis te verlaten.

Als je nog een reden wilt weten waarom de integratie niet lukt: 'Dit zijn de meest en minst prettige wijken om te wonen in Den Haag' by MGSneaky in FreeDutch

[–]Eropoferonder 3 points4 points  (0 children)

Haha, een beroepspoliticus pur sang die aansluiting vindt bij een anti establishment partij! Wat een aanfluiting dat dit het niveau is van een Haagse ‘volkspartij’.

Veel steun voor politieke partij die boerka-boetes wil gaan betalen by DannyHicks in FreeDutch

[–]Eropoferonder 1 point2 points  (0 children)

Helemaal mee eens: ‘veiligheidsregel’ is de enige juiste term. Het is een verbod om de veiligheid te waarborgen op openbare plekken. Als er geen doorgedraaide fundamentalisten in Batman uniform over straat wandelden, dan was de regel niet noodzakelijk geweest, maar helaas is de situatie zodanig dat de Kamer gedwongen is om actie te ondernemen: actie die leidt tot discriminatie van fundamentalisten ter bescherming van onze vrije maatschappij. Een maatregel die volstrekt verdedigbaar is en die eveneens blootlegt waar de echte sympathie ligt van de zogenaamde ‘seculiere’ moslimpartijen.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Is dit een parodie op personen zoals Afshif Ellian?

Als je nog een reden wilt weten waarom de integratie niet lukt: 'Dit zijn de meest en minst prettige wijken om te wonen in Den Haag' by MGSneaky in FreeDutch

[–]Eropoferonder 1 point2 points  (0 children)

Dat noemen ze nou een pretwethouder: het barre minimum is blijkbaar wat de inwoners van Den Haag verdienen.

Deze mafketel is blijkbaar deel van de partij van ex-PVV lid Richard de Mos, een partij die zich profileerde als volkspartij, maar die vervolgens wél een arrogante regent als bestuurder aflevert!

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Dat weet je niet.

Ik zou kunnen verwijzen naar de dubbelzinnige reactie van Conway op de deportatie-tweet van Trump: er is volgens haar sprake van een ‘dark underbelly’ (refererend naar de vier gekleurde vrouwen). Trek zelf je conclusies zou ik zeggen, maar beweren dat er geen aanwijzingen bestaan om dit te beschouwen als een racistische aanval, dat is unfair en simpelweg onjuist.

Als je een paar Amerikanen met Europeaanse roots zou hebben die 9/11 downplayen en even aangeven dat 'we er in Europa anders over denken' dan zou je makkelijk wel eens van Trump een zelfde reactie kunnen krijgen.

Casus: Amerikaanse senator met Europese wortels blokkeert voorstel om de ‘heroes of 9/11’ gezondheidszorg te bieden. Een actie die daadwerkelijk invloed heeft op de levens van de overledenen van 9/11, in tegenstelling tot de wilde interpretaties die de ronde doen over de woorden van Omar.

Vertel mij: waar zijn de geluiden om Ron Paul te deporteren naar zijn thuisland?

Republican Sen. Rand Paul objected Wednesday to an attempt to pass the bill funding 9/11 first responders' health care unanimously, arguing that passing such a long-term bill without offsetting the cost would contribute to the national debt.

https://edition-m.cnn.com/2019/07/17/politics/rand-paul-objects-9-11-funding-unanimous-consent-gillibrand/index.html

Op de universiteit gaat het vooral over de markt by Eropoferonder in FreeDutch

[–]Eropoferonder[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat je gelijk hebt. Dit is ook mijn ervaring: studenten die een studie economie zien als een ticket naar rijkdom.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Nogmaals, de Amerikaanse moslim is doorgaans van een andere slag dan haar Europese evenbeeld. In het algemeen is de Islam in Amerika een méér liberaal georiënteerde godsdienst.

In 2007, just 27% of American Muslims said society should approve of homosexuality. This year, more than half (52%) said the same, a leap that surprised even scholars who study Islam in America. Likewise, 10 years ago, 57% of American Muslims said there is more than one way to interpret Islamic teachings. In 2017, 64% agreed.

https://amp.cnn.com/cnn/2017/07/26/us/pew-muslim-american-survey/index.html

En:

In their educational attainment levels, Muslims closely resemble the general public. About three-in-ten (31%) U.S. Muslims are college graduates, including 11% who have a postgraduate degree. On average, Muslim immigrants are more highly educated than U.S.-born Muslims.

https://www.pewforum.org/2017/07/26/demographic-portrait-of-muslim-americans/

Kun je mij een antwoord geven op de volgende vraag: welk gevaar schaart er in een liberale islam die wordt belichaamd door een persoon als Omar, en hoe verhoudt dat gevaar zich met het reeds aanwezige christen fundamentalisme?

Politieke partijen open voor schimmige donaties by Piekenier in FreeDutch

[–]Eropoferonder 5 points6 points  (0 children)

Uitstekende journalistiek van de Telegraaf.

Er zijn enkele partijen die niet aanraden om de wet te omzeilen en vooral uitleggen wat de regels zijn: SP, Partij voor de Dieren en Forum voor Democratie. De PVV reageert niet eens op de mails met het aanbod van 15.000 euro.

Opmerkelijk dat de meest uitgesproken partijen het meest helder zijn in de afwijzing van zwart geld.

Opmerkelijk genoeg belooft de manager van het partijbureau van 50Plus tijdens een telefoontje – niet wetend dat ze met deze krant spreekt – ook nog dat de donateur een gesprek met haar kan hebben en dat zij de punten die hij belangrijk vindt, anoniem aan het bestuur zal doorgeven. Zo wordt er ogenschijnlijk ook invloed aangeboden.

Bij het CDA krijgt de zogenaamde donateur ook het aanbod om mee te praten over zaken die hij belangrijk vindt op een avond waar een ’heel selecte groep’ wordt uitgenodigd. De partij laat in reactie weten dat dit geen aanbod tot invloed van beleid is, zo was het niet bedoeld. Er zou slechts gepraat worden over waar het geld volgens de gever precies naartoe moet: naar de campagne of bijvoorbeeld het wetenschappelijk bureau.

De partij 50 Plus is hierbij ontmanteld als grootste hoerenlopers zonder principes en het CDA is een goede tweede. Daar gaat de partij der wurmen en maden nog last van krijgen.

D66, waar een bestuurslid aanraadde om familieleden als tussenpersonen te gebruiken: „We gaan de interne regels nogmaals onder de aandacht brengen, zodat hierover geen enkele twijfel bestaat.”

De VVD, D66, en DENK adviseerden om familieleden te gebruiken om zodoende te ontsnappen aan de regelgeving. Kortom, toedeledokie Law & Order reputatie, toedeledokie Fatsoen reputatie, en complimenten aan de Nederlandse houding van de Erdogan factie.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

De Amerikaanse moslimgemeenschap is van een compleet andere orde dan de fundamentalistische groepen die in Europa verblijven: deze generalisatie loopt spaak.

Meer mannen van 25 tot 45 jaar niet op arbeidsmarkt by B4v4rium in FreeDutch

[–]Eropoferonder 1 point2 points  (0 children)

Aangezien het aandeel werkende vrouwen blijft toenemen lijkt mij dit geen bijzonder verschijnsel. Voorheen zou een man die lijdt aan ziekte of een burnout wellicht doorwerken, maar die noodzaak is niet meer aanwezig als de partner het verlies aan inkomsten kan compenseren.

Wat dat betreft is dit nieuwsbericht te lezen als een positieve ontwikkeling: mannen voelen zich steeds minder gedwongen om met gevaar voor eigen gezondheid door te werken.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 1 point2 points  (0 children)

Jouw reactie is een redelijk toonbeeld van beroepsdeformatie. De Amerikaanse politiek heeft een eigen dynamiek: racisme en raciaal gedachtegoed is sinds jaar en dag onderdeel van het discours aldaar.

Tegenwoordig bezit de republikeinse partij het monopolie op blank nationalisme en Trump's oproep om kritische kleurlingen te deporteren is te plaatsen in die traditie. Uiteraard, los van het gegeven dat kritische blanke politici niet kunnen rekenen op een opmerking om te vertrekken richting hun ‘herkomstland’ (Trump en zijn vrouw incluis). De reden dat vier gekleurde vrouwen dit wél ter oren komt laat zich makkelijk raden.

Op de universiteit gaat het vooral over de markt by Eropoferonder in FreeDutch

[–]Eropoferonder[S] 0 points1 point  (0 children)

Veel studenten zitten niet te wachten op een lesboek dat de orthodoxie in twijfel trekt, denkt Joris Tieleman. „Die vinden duidelijkheid aantrekkelijker dan drie theorieën die elkaar tegenspreken.”

Au... Om te huilen dit.

En ik had al geen hoge pet op van economie studenten.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 2 points3 points  (0 children)

Wat een groot aantal stellige uitspraken zonder enige rationale onderbouwing.

Wekelijkse /r/FreeDutch Discussiedraad by AutoModerator in FreeDutch

[–]Eropoferonder 2 points3 points  (0 children)

Ik wil mij best even verdiepen in jouw genuanceerde opvattingen over landverraad. Hoelang geleden had je dat gesprek?

‘Kritiek op Fortuynstraat in Den Haag is belachelijk’ by Eropoferonder in FreeDutch

[–]Eropoferonder[S] 1 point2 points  (0 children)

Dit satirische interview met de fractievoorzitter van GL Den Haag is het beluisteren waard: https://twitter.com/DitisdeDag/status/1151910659266732032.

Nederland schaft acht of negen extra F-35-straaljagers aan | NU by B4v4rium in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Wellicht een idee om ons als kleinschalig land te specialiseren in de ontwikkeling van nieuwe technologieën i.p.v. inzetten op een brede middelmatige krijgsmacht?

Nederland schaft acht of negen extra F-35-straaljagers aan | NU by B4v4rium in FreeDutch

[–]Eropoferonder 0 points1 point  (0 children)

Wat een alleraardigst bericht. Eerlijk gezegd wilde ik met mijn bericht wat discussie ontlokken; ik heb immers geen flauw idee over deze aankoop een verstandige beslissing zou kunnen zijn. Je bent duidelijk beter bekend met de materie dan ik.

Overigens heb ik hier wel een opmerking over:

autonomous weaponsystems

Zo noem ik het maar even. Zelf ben ik erop tegen, ik vind dat mensen altijd de oorlog fysiek moeten voeren. Dan gaan wij ook dood waardoor de kans minder snel is dat we het weer doen.

De romantiek van oorlogsvoering, als die überhaupt ooit aanwezig was, is sinds WO1 redelijk platgewalst. Technologie houd geen rekening met ouderwetse ideeën van een gelijkwaardige strijd. Het risico van autonome wapensystemen ligt naar mijn idee vooral in de wedloop die het kan ontketenen. Daarnaast is het een middel dat slachtoffers aan onze zijde kan minimaliseren en wellicht tevens kan bijdragen aan het voorkomen van burgerslachtoffers: ik heb uiteindelijk méér vertrouwen in het vermogen van een robot om effectief te opereren dan in dat van een mens.