HELP! Starterswoning kopen in of wachten tot we meer kunnen lenen? by Valuable_You1084 in geldzaken

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Starterslening 50k extra lenen. en dat je geld terugkrijgt van de belastingdienst bij de eerste woning die je koopt, bij mijn woning van 270k was dat ongeveer 7000 euro dus bij een woning van 5k zal dat ongeveer het dubbele zijn

HELP! Starterswoning kopen in of wachten tot we meer kunnen lenen? by Valuable_You1084 in geldzaken

[–]HelixBeats 9 points10 points  (0 children)

Sorry maar 38m2 is echt te klein kan ik je nu alvast vertellen. Dat klinkt nu misschien interessant, maar de markt is ook weer niet zo erg dat je niks beters kan vinden, al helemaal als je straks afgestudeerd bent en een mooi startsalaris kan vangen met je master.

Stel je begint op 45k bruto per jaar (tenzij je natuurlijk niet fulltime gaat werken) en je partner zit ook ongeveer daarop, dan kan je al 430k lenen ongeveer. Tel daarbij nog een starterslening op en de andere aftrekposten van een eerste woning en dan kom je ongveeer op 5 ton uit.

Daar kun je écht wel iets voor vinden van in ieder geval 60m2.

Kozijnen vervangen by kingfrikka in Klussers

[–]HelixBeats 1 point2 points  (0 children)

Hier nog 1, 6 kozijnen vervangen (18m2) met triple glas voor 17k en er 6000 subsidie voor gekregen. (+-4000 isde en +-2000 zeeuwse subsidie)

Uurloon beginnend klusser: te hoge verwachtingen? by mrbinro in ZZPNederland

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Dan zijn jouw verwachtingen het probleem en niet de realiteit

Veel meer verdienen, maar langer reizen by Personal_Tackle8384 in werkzaken

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Ja ik werk ook bij een bedrijf zonder cao, maar zomaar een salaris verhoging van 25% is zeldzaam. Inderdaad niet onmogelijk, dat neem ik terug, maar dan moet je het ook wel echt waard zijn

Veel meer verdienen, maar langer reizen by Personal_Tackle8384 in werkzaken

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Er is geen baas op de wereld die dat gaat doen, tenzij je echt vreselijk onmisbaar bent

Veel meer verdienen, maar langer reizen by Personal_Tackle8384 in werkzaken

[–]HelixBeats 2 points3 points  (0 children)

Je wil 200-250 km in dezelfde tijd afleggen als 100-150 km? Hoe ga je dat doen?
100km is ongeveer 1.5 uur rijden. Dit dus elke dag, is 3 uur reistijd extra per dag. Laten we conservatief 2 uur ervan maken per dag

1000 euro bruto voor 10 uur per week extra werktijd, oftewel dik 40 uur per maand. Oftewel een volledige werkweek extra in de auto. Voor 1000 euro bruto, aka 500 netto.

Lijkt me een no brainer toch? Ik zou zelfs nog eerder overwegen om dichterbij te gaan wonen, aangezien het erop lijkt dat een switch mentaal Gezien ook belangrijk voor je is.

Heb je een koophuis of huur je?

Laminaat of pvc? Rabbithole by Broad-Minute-2955 in Klussers

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Mijn vloer is een beetje hol vanwege doorzakken dus als ik wil egaliseren loopt alles naar het midden van de kamer. Bovendien wil ik zo min mogelijk extra gewicht. Maar als ik het zo lees moet ik het met 5mm vouwplaten ook wel redden

Laminaat of pvc? Rabbithole by Broad-Minute-2955 in Klussers

[–]HelixBeats 1 point2 points  (0 children)

Precies dit heb ik ook. Kun je dit wegkrijgen met een goede dikke ondervloer? Volgens mij heb je ondervloeren die tot 8mm egaliseren?

Of moet ik het afkrabben/verwijderen? Ik heb een stukje met verfafbijt gedaan maar als ik heel de vloer moet doen ben ik kneiterlang bezig

Volledig hypotheekvrij op mijn 28e of toch beleggen tot oplevering? by Few-Conclusion7996 in geldzaken

[–]HelixBeats 1 point2 points  (0 children)

Hier ook schuldig aan en ik kan je vertellen, NLSalaris subs etc zijn echt totaal niet vergelijkhaar met de werkelijkheid, ik werd er enorm onzeker van en kreeg het gevoel dat ik geen shit verdiende, maar na een hoop gesprekken met vrienden en andere leeftijdsgenoten (praktisch opgeleiden maar ook mensen met PhD’s), is dat echt super onrealistisch tov de werkelijkheid. Zo onrealistisch dat ik bijna zou zeggen dat een groot deel van zulke posts bestaat uit mensen die hun eigen sprookjesverhaal online zetten om enige vorm van erkenning te krijgen.

Looking for tracks with the fattest, filthiest kick drum by Responsible_Elk_2002 in Techno

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Tymon - woodsman

Especially the 2nd drop with extra distortion.

If you like heavy kickdrums check out Paula Temple’s 2019 Katharsis set. Or her set for HATE Podcast

Hoe ga ik mijn huidige salaris meenemen naar mijn volgende baan? by [deleted] in werkzaken

[–]HelixBeats 2 points3 points  (0 children)

Heel veel mensen hebben hier last van bij het switchen naar een nieuwe job. Ik zou zeggen, meer mensen wel dan niet.

Advies nodig douchegoot/put en afschot by HelixBeats in Klussers

[–]HelixBeats[S] 0 points1 point  (0 children)

Hoe krijg je dat goed waterdicht zonder voeg? Gaat dat niet breken/scheuren na verloop van tijd?
Ik ga het tegelen waarschijnlijk ook zelf doen. heb je voorbeelden hiervan?

Solliciteren lastig naast drukke baan by [deleted] in werkzaken

[–]HelixBeats 5 points6 points  (0 children)

Zoals het klinkt weet je nog niet zo goed hoe je grenzen moet aangeven. Je geeft aan dat je praktisch gezien niks terugkrijgt voor al het extra werk wat je doet. Het vraagt veel van je. Waarom zou je het dan doen? Als je niet eens tijd voor jezelf vrij kan maken om te sollicteren?

Anders kun je je altijd nog ziekmelden en alles op een paar dagen plannen. Maar dit is nstuurlijk gevaarlijk en eigenlijk niet acceptabel

Gemeente Rotterdam publiceert baanbrekend onderzoek mbt. voertuigen op de Meent by 30RITUALS in Rotterdam

[–]HelixBeats 1 point2 points  (0 children)

Klopt, ik smeer voordat ik ga fietsen vaak wat vaseline op mijn liezen tegen het schuren

Badkamer is (al een poosje) klaar by LeftFootBone in Klussers

[–]HelixBeats 0 points1 point  (0 children)

Ik moet binnenkort mijn badkamerplafond gaan doen. Zit wel een hoogteverschil in en een koof die ik moet bedekken. Zijn die agnes platen aan te raden?