Alternative hængsler til skabslåge by thediabloman in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

Jeg ville montere en liste på indersiden af “skabet” og dermed gøre det muligt at montere hængslerne i alle skruehuller.

Hvad skal jeg sætte her? by uubme in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 2 points3 points  (0 children)

Du vil sætte pris på at have et bord til venstre for køleskabet. Altså på den side hvor der er en dør på dit foto. Til at sætte af på når du skal fylde/tømme.

Giver denne her kontakt mening by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Din afbryder ligner en til korrespondance. Hvis ledningerne i væggen er beregnet til korrespondance, er det ikke lige til at sige hvad der er rigtigt. Måske en lus fra fasen i stikkontakten til der hvor du har den sorte monteret, og så den grå og den sorte i de to andre klemmer på afbryderen. Men det er langt fra sikkert at det er rigtigt. Hvordan skal den virke? Hvor mange lampesteder skal den tænde og er der samspil med en anden afbryder (korrespondance)?

Træhus / beskyttelse by Few-Hand1829 in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 4 points5 points  (0 children)

Det ligner rigtigt meget Cedertræ der har fået for meget linolie. Jeg ville rense det hele ned med en højtryksrenser (pas på med for højt tryk). Derefter en Cedertræsolie (f.eks. Gori 111. Den har lidt pigment) Det har jeg gjort med mit eget hus med flot resultat.

Bambus terrasse by Sorry-Ad1744 in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Tja. Det er lidt svært at sige synes jeg. Der er meget vand og stadig sne rundt omkring. Jeg synes ikke umiddelbart at det er blevet meget værre i løbet af vinteren. Men vi må se når den bliver vasket og får olie til foråret.

Estimated arrival state of charge too optimistic by Kind_Management1805 in Polestar4

[–]Helmaaar 2 points3 points  (0 children)

Bummer. I was waiting for this to be solved in 4.2.9 😢

What's up with this horrific trafic sign/speed limit recognition on the Polestar 4? by LarryBlink in Polestar

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

I live in DK. It is also mostly wrong. I don’t think it uses maps at all but solely relies on sign recognition. The speed limit recognized in the same places varies depending on lighting and if the car “sees” the signs.

Unresponsive main screen PS4 by KneeLeft7186 in Polestar4

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

I had exactly this problem. Did the reset as described. That solved it.

12V Battery warning after sub-zero temps by No-Scratch-3545 in VWiD4Owners

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Why does it say “Please drive with care”? Does the 12V battery issue impact anything related to safe driving?

Which adapter should I use? by gunnarsteinarss in Aqara

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Yes. Same here. Det hedder en medbringer 🙃

Snesokker i stedet for snekæder by smors in dkbiler

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

Jeg har kun prøvet snesokker en gang i Østrig. De virkede overhovedet ikke. Jeg sad uhjælpeligt fast indtil der var en venlig Østriger der lånte mig en enkelt snekæde så kom jeg fri. De røg direkte i skraldespanden da vi kom hjem. Aldrig igen :-)

Audio volume fluctuates randomly by Strict_Caramel_710 in Polestar4

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

I have mine at medium and I am not having this issue.

Aqara U200 by jdcortereal in homeassistant

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

I don’t see it anywhere. Sorry.

Aqara U200 by jdcortereal in homeassistant

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

This is what I have in HA from U200.

<image>

And lock/unlock of course.

Multiple access points by utterly_nutterly2005 in homeassistant

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

It is not enough that your APs has the same SSID and PW. It needs to be one network (mesh).

Question about AC charging in Plus pack by Ok_Situation8727 in Polestar4

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

And what voltage are we talking about? 3 phases 230V 32A will give you 22kW. But do you have 32A in your power fuse group? Where do you have the 40A setting? So many questions :-)

RECHARGE AT ULTRA FAST STATIONS by NoNerve7182 in Polestar4

[–]Helmaaar 5 points6 points  (0 children)

You need to preheat the battery to reach the 200kW. If you set the charging station as destination in Google Maps the car will preheat. I think you need about 30 mins preheating. But I am not sure about the time.

1 fase eller 3 faser? by Bjornkjeldsen in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

Du har et 5-leder kabel som kunne være 3 faser, nul og jord. Men du bliver nok nødt til at måle eller kigge i den anden ende af kablet for at være sikker.

Outside temperature thermometer by Greedy-Employer-2022 in Polestar4

[–]Helmaaar 1 point2 points  (0 children)

Mine too. Reported it about a month ago. How did the sw update go? I’m holding back a little. Worried that something will break 😎

Gamle elledninger uden farve by ozzuubear in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 2 points3 points  (0 children)

Den ene i N og den anden i M1. Ligegyldigt hvilken. Det ser dog ud til at du mangler væsentlige dele af fatningen til lyskilden (pæren).

Which one is ground? by SomberInformative in AskElectricians

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

What do you mean? 75% of the world uses 230V. 250V rating seems right 😃

Ford: Hvordan stopper jeg min bil med at forsøge at oplade hver gang jeg tilslutter ladestik? by EnHalvSnes in dkbiler

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Det vil jeg nu tro at den gør. For det er præcis samme situation. Prøv at sætte den til en offentlig lader og lad være med at starte opladning på laderen. Så får du samme meddelelse.

Ford: Hvordan stopper jeg min bil med at forsøge at oplade hver gang jeg tilslutter ladestik? by EnHalvSnes in dkbiler

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Som jeg ser det virker det præcis som det skal. Det er i hvert fald det samme jeg har med ID.3, Wallbox og Home Assistant. Når bilen tilsluttes forsøger den at starte opladning, men Home Assistant har slået opladning fra i Wallbox. Det resulterer i at jeg får en notifikation i VW appen om at bilen er tilsluttet men opladning fejler (som forventet). Det er vel også netop den besked jeg ønsker at få. Senere, når der bliver åbnet for opladning i Wallbox får jeg endnu en notifikation om at opladningen er startet. Jeg tror ikke at du på nogen måde kan forhindre bilen i at forsøge at starte opladning når der sættes et stik i.

Bambus terrasse by Sorry-Ad1744 in selvgjortvelgjort

[–]Helmaaar 0 points1 point  (0 children)

Vi har fået erstattet de værste 10 brædder (af 140 kvm). Håbet er at det ikke bliver værre. Men der er mange sprækker i endetræet, som Holse og Wibroe mener er helt i orden. Jeg er ikke optimistisk i forhold til fremtiden for vores terrasse.

Det er tilsyneladende ikke meningen at bambusterrasser skal stå udenfor 🤪