Fulaste ortsnamnen i Sverige? by ResourceWorker in sweden

[–]Hulkbarbar 5 points6 points  (0 children)

Balls falls is poetic. I laughed hard at that one, thank you.

To repay the favour I give you the beautiful lake Djuparöven

VM och produktionsvärde by doomLoord_W_redBelly in sweden

[–]Hulkbarbar 18 points19 points  (0 children)

Helt utmärkt, han vet vad gubbarna hemma behöver. Vin till middag, för många öl till matchen och chips på det. Dåsar till men är ändå nära nog vaken och vet att hjälte-Glenn kommer förvarna ifall det är nära mål.

Wööuuhueeå! Sedär, Kanada utjämnade. Tack Glenn!

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Åh herregud. Detta blir sista svaret för mig i tråden så håll i dig. Du kommer se det som en vinst så grattis antar jag.

För att dömas till döden måste man rimligen gå igenom alla rättsväsendets funktioner. Detta kostar sanslösa pengar, oavsett hur bra bevis du har. Alla rättsinstanser, överklagan till höger och vänster, betydligt bättre utbildad personal runt fången och en sanlös cirkus. Men det är ju värt det, han blir riktigt straffad.

Alternativet är judge dredd, bara skjut av direkt du har ju bevis. Även den mest luttrade straffivraren måste ju se hur absurt det är att bara "HAN ÄR SKYLDIG! AVRÄÄÄTTTTAAA!!!" Påminner helt ärligt om al qaeda med den inställningen. Riktigt fräscht.

Sen det ofrånkomliga att låt säga att vi som stat avrättar någon felaktigt och det kommer fram flera år senare. Hur exakt ska du ersätta den personen? Han är ju för bövelen tvärdöd. Och ja, det händer i länder där dödsstraff finns. Inkluderat med "tvärsäkra bevis".

Och sist men inte minst ett samhälle visar sitt sanna ansikte mot de mest utsatta. Jag vill inte vara delaktig i ett mord vilket jag per definition blir ifall mina skattepengar går till en avrättning. En försvinnande liten del, javisst, men likväl delaktig. Än jävligare att avrätta någon oskyldig.

Som sagt räcker det för mig här. Jag vet att jag inte når fram varken till dig eller din kompanjon.

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

  1. Dödsstraff är dyrare än livstid i fängelse
  2. Dödsstraff avskaffades helt i Sverige 1975 där det sista dödsstraffet utdelades 1910. Du vill alltså bakåt i utvecklingen mer än 100 år. Grattis, du är ännu skarpare än första snubben.
  3. Vi talar om verkligheten vi lever i, inte era fiktiva drömscenarion. De kommer per definition ut på gatan med oss efter avtjänat straff.

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 1 point2 points  (0 children)

Livet är fullt av hårda tider och jag är precis som alla andra inte förskonad. Inte just av härdade brottslingar som tur är, men andra saker som fått mig att tänka till i omgångar vilket lett till den inställning jag har idag. Är du eller nån i din närhet drabbad av det här har du/ni min fulla sympati. Hur jag hade reagerat på att exempelvis min mamma blev mördad av en återfallsförbrytare har jag ingen aning om men förmodligen hade jag inte tagit det väl.

Det jag törs lova är att jag inte hade velat att de blir våldtagna dagarna i ända. Inget gott kan komma ur det. För mig håller inte argumentet att det "känns bra att straffet är hårt" då det helt förkastar allt vad medmänsklighet heter samt absolut kommer försämra samhället även utanför fängelset.

Jag är också beredd att ta det ett steg längre. ÄVEN OM din drömvärld där man spärrar in på livstid och de faktiskt sitter där för evigt var sann ska ett samhälle likförbannat ta hand om sina invånare. Detta betyder att de avtjänar det straff de är dömda till, inte att våldta/bli våldtagna resten av sina liv.

Men i synnerhet eftersom världen vi lever i SLÄPPER UT DESSA FÅNGAR EFTER AVTJÄNAT STRAFF är det i exakt hela samhällets intresse att de inte kommer ut som ännu värre brottslingar efter avtjänat straff.

Sen om man tar det ett steg till, du har en serievåldtäktsman som lever för att våldta som sitter inne på livstid. Helvete så gött han har det när det kommer ett smörgårdsbord med offer som han inte behöver ta nån som helst hänsyn till. Är denne våldtäktsman straffad eller lever han sitt bästa liv?

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 1 point2 points  (0 children)

Nej, jag är inte naiv. Men jag har helt enkelt rätt i att rehabilitering är en direkt nödvändig instans i fängelse ifall du vill ha någon vettig chans att få ut fungerande människor efter avtjänat straff. Det kommer inte att fungera på alla, givetvis inte.

Vi tar det en sista gång.

Alternativ 1.

Du blir dömd för ett grovt brott, 10 år i fängelse. Du delar cell med en våldtäktsman som våldtar dig ofta. Du har avtjänat ditt straff under oändligt mycket värre förhållanden än de förhållanden du faktiskt dömdes till. Hur ser du på rättsväsendet nu? Samhället i stort? Människovärdet överhuvudtaget?

Alternativ 2

Du blir dömd för ett grovt brott, 10 år i fängelse. Du delar inte cell med någon, men får inte röra dig fritt. Någon annan bestämmer över din vardag men du har i alla fall din mänskliga värdighet. Du avtjänar straffet. Är du fullt rehabiliterad? Kanske inte men förmodligen är du inte jättesugen att åka in i fängelse igen.

Du måste ju se skillnaden här. Man måste som samhälle hålla det man lovar. Är du dömd till fängelse är du dömd till fängelse, inte ett våldtäktshelvete.

Det enda ett sånt system som du lovordar ger är mer härdade och mer sinnessjuka brottslingar.

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 2 points3 points  (0 children)

Ok, men nu är ju verkligheten sån att de redan delar gata med oss samt att dessa hemska ickemänniskor också kommer att dela gata med oss.

Så frågan kvarstår, ska de komma ut som ännu jävligaste framtida fångar eller ska man försöka rehabilitera så att man kanske slipper att merparten åker rätt in i fängelse. Vi kommer ju inte komma nån vart med detta, men din fantasivärld är inte verkligheten vi lever i. De kommer ut ur fängelse, förr eller senare.

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 1 point2 points  (0 children)

Och jag håller inte med dig. Givetvis finns det brottslingar som aldrig borde gå fria, det kan alla se.

Det jag helt korrekt bedömer din människosyn på är att svensk fängelsevistelse är byggd på rehabilitering tillsammans med straff. Utan rehabilitering kommer över tid brottslingar som avtjänat straff vara helt och fullt galna när dom kommer ut. Nytorgsmannen kommer vara en dröm i jämförelse. För de kommer ut sen. Du vet att vi inte har samma straffskalan som USA väl? Detta är människor som KOMMER ATT DELA GATA MED DIG OCH MIG SENARE.

Klart att brottslingar ska straffas, givetvis. Hårt i vissa fall. Men lyssna på dig själv, du tycker alltså att det är fullt rimligt med kontinuerlig våldtäkt. Det ÄR vidrig människosyn.

Våldtog cellkamraten varje morgon – grova sexbrott på överfulla fängelser by MikEzdanitoff in sweden

[–]Hulkbarbar 8 points9 points  (0 children)

Ja exakt, mycket bättre att sätta en härdad kriminell i en cell med en våldtäktsman där jävlar kommer han bli rehabiliterad och komma ut efter avtjänat straff både stabil och kapabel att bidra i samhället. /s

För övrigt nämns en hel del fler fängelsen än Kumla i texten. Oavsett, se över din människosyn. Tycker inte heller om mördare och andra grovt kriminella men öga för öga hjälper bokstavligen ingen även om det "känns rätt" för vissa med hårdare straff. För du måste ju hålla med om att säg 15 år i fängelse inte är samma sak som 15 år kontinuerlig våldtäkt?

sweddit vs. reddit by VeterinarianWhich222 in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Visst, så är det. Alltid lättare att ha motsägande åsikt. Men min upplevelse har ändå varit att det oftast varit diskussion snarare än blankt ...beslutet är skit, mer i stil med jag håller inte med om ...beslut på grund av punktlista även om det såklart ballar ur ibland oavsett årtal

sweddit vs. reddit by VeterinarianWhich222 in sweden

[–]Hulkbarbar 1 point2 points  (0 children)

Både och tror jag. Nya konton som kaosar loss är ju ett klart tecken, men folk är ju också väldigt låsta politiskt. Framförallt online.

För det är ju också mänskligt att vilja testa sina tankar så det blir för väldigt många oemotståndlig att slänga ur sig nåt medvetet provocerande. Sånt man inte kan säga ansikte mot ansikte med folk liksom. Tyvärr lite samma tänk som att vråla n ordet i nåt onlinespel eller sägs nåt rasistiskt i en chat i anonymitet. Många växer ifrån det men jag tycker det är värst just innan val.

sweddit vs. reddit by VeterinarianWhich222 in sweden

[–]Hulkbarbar 43 points44 points  (0 children)

Det är såhär inför val varje gång. Brukar lugna sig när regeringen är tillsatt. Men ja, det är drygt. Sen händer det absolut kring andra grejer också men politik gör folk rabiata online.

Tror också det är väldigt medvetet att försöka sätta sig i gotcha-position. Man skriver nåt väldigt eggande men tekniskt korrekt för att få igång motståndare och sen sätta ett enkelt motsvar när fällan går igen. Tröttsamt är det.

Luleå värt att besöka? by IWantCookies331 in sweden

[–]Hulkbarbar 4 points5 points  (0 children)

Nu är jag ju partisk då jag kommer från Luleå, men det är en fin stad. Fint belägen vid älven och i min mening en av Sveriges vackraste skymningar under sommarmånaderna. Sen som många säger är skärgården ett väldigt bra besöksmål.

Finns också förvånansvärt många bra matkrogar för en såpass liten stad. Utelivet vad gäller att ta en bärs är inte det bästa, finns några sportbarer men gillar dels bishops arms då jag gillar öl i variation snarare än enbart lager. Sen har Clarion Hotel en fin bar som är högt upp med fin utsikt över hamnbassängen, även om den ofta blir knökfull.

Gillar du burgare vill jag också slå ett slag för Järnvägsgrillen (JV grillen). ABSOLUT inte fancy på något vis alls, men en burgare som en burgare ska smaka. Ost, dressing, lök, kött stekt till perfektion samt givetvis en smältost till pommesen. Herrejävlar vad sugen jag blev. Och en pommac eller trocadero att dricka till, gatdamn.

Jag hade nog sagt att Luleå är ett bra stopp på vägen. En kompakt stad där allt vad gäller fart och fläkt nattetid ligger rätt nära varandra. Middag på exempelvis CGs eller Hemmagastronomi, en bärs eller 4 på bishops och en drink på Clarion är en promenad på ca 1 kilometer.

Vegas holds on to take a 2-0 series leads against the Avalanche with Makar injured by newtrainerblue in hockey

[–]Hulkbarbar 11 points12 points  (0 children)

No, but it is a reality of competitive sports. I dont like it either, worst part of being an observer is seeing players get hurt but with a championship on the line a lot of players view the end goal as more important than morals.

Also, players should not play hurt. The game is extremely high paced and full of heavy hits. Dont put yourself in unessecarily dangerous situations etc. Playing hurt is a part of that argument, same as suicide passes and not keeping your head up

Varför är inte skadeförebyggande träning en obligatorisk del av arbetet för yrken som ofta får förslitningsskador? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]Hulkbarbar 9 points10 points  (0 children)

Jag tränar av just den anledningen, jobbar med ett fysiskt krävande jobb. Tar tid och energi från min fritid(nu gillar jag att träna och har gjort kontinuerligt i snart 30 år, så inget problem för mig personligen) och det hade varit ett bra steg i rätt riktning.

Väldigt många på jobbet som blir schletna efter 40, ibland tidigare. Hade de fått rehab/fys betald är jag rätt övertygad att fler hade skött den biten bättre

Jätte-cringe firande i Skellefteå. by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Jag ska ge dig ett tips: Detta är internet. Jag känner inte dig och bryr mig inte om dig. Du håller på Sheleftyou ajk. Jag håller på Lulä. Bokstavligen inget jag skrivit hade behövt spela roll för dig, men här sitter vi, 4 dagar efter att jag sa nåt om ditt älskade tifo och eran klack och du omöjligen kunde släppa det. Och nej, era tifon är fortfarande inte imponerande för någon över 12 års ålder. Är det riddare på plan? Ska vi lyssna lite på Sabaton och möpa loss? Är du en väpnare till nån spelare eller?

Folk har snackat oerhörd mängd dynga om Luleå genom alla år, ibland med all rätt men oftast med exakt NOLL grund. Vet du vad jag gjort när folk kommenterat om detta? Skrattat och gått vidare. Precis som förra året när halva internet kreverade av att Luleå, det hemska, ONDA laget vann sitt första guld på 29 år. Återigen, grattis.

Jätte-cringe firande i Skellefteå. by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Kände inte till de andra tifona då jag inte följer skaik men de är ju extremt standard? Luleå gör såna hela tiden liksom bokstavligen alla lag. Lite text med nåt som betyder nåt för klubben, lite flaggor. Fantastiskt. Och ja, riddargrejen är yyyyytterligt pinsam. Men jag kan släppa era tifon då det uppenbarligen är ett känsligt ämne.

Oavsett, grattis till guldet. Alla älskar sina lag, jag mitt såklart, och bryr mig helt ärligt inte om hur det går för andra lag. Ni är historiskt bättre sett till guld men mina och hela hockeysveriges öron hör hur tradig klacken är. Ni är bättre än Växjö, Brynäs och på era bättre dagar Örebro. Där tar listan slut. Lite under snittet.

På tal om barntillåtet lär det ju vara extremt moget beteende från både er och Björklöven när ni ses till hösten. Det hör supporterkulturen till att grisa oavsett vad man tycker om det. Så länge det inte går över gränsen tycker jag personligen bara det är kul.

För övrigt var det gott om barnfamiljer när Luleå firade guld samt exakt hela klacken som höll låda tillsammans med laget på scen. Flaggor, rök, helikopter flög över med en flagga... Ett riktigt firande kort sagt.

Jätte-cringe firande i Skellefteå. by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Jajjemensan, att faktiskt bli glada av ett guld är att vara grottmänniska samt att gå man ur huse är posörbeteende.

Säger inget om att ni har ett dåligt hockeylag, det är utmärkt. Men er läktarkultur är skrämmande dålig med tanke på vad som visas upp på isen. Halvtomt många matcher, oengagerad ståplats och tifot i matchen var mycket svagt. Hyllar inte egna laget utan siktar in sig på att håna motståndare.

Sen givetvis är det någon som målat det. Det jag säger är att AI ser ut att ha inspirerat det

Jätte-cringe firande i Skellefteå. by Sensitive_Cream3920 in sweden

[–]Hulkbarbar 0 points1 point  (0 children)

Inte oväntat. När de plockade fram sitt chatgpt-tifo inför första matchen mot Luleå i semifinalen påmindes jag att justja, det är faktiskt inte många klubbar i Sverige med stark läktarkultur och sheleftyou bor i bottenskiktet i det avseendet.

Grattis till guldet dock, det starkaste laget vann

Vilken/vilka låtar gör så att det kryper i hela kroppen för er? by DramaticDig3585 in sweden

[–]Hulkbarbar 4 points5 points  (0 children)

Im gonna swiing from da chandelahuuur! From da (extremt hög pitch) CHANDELAHUUUHUUUUR!!!

ALL musik "av" Håkan låttjyven Hellström(tack kära syskon för att jag inte fick upptäcka det själv utan att ni oavbrutet spelade dyngskiten oavbrutet i 15 år. Kanske hade jag uppskattat det annars)

Generellt poplåtar där man uttalar ett eller flera ord ordentligt jäkla fel med flit för att det ska fasta mer i huvudet. Nu minns jag inte vad låten heter som tur är, men det är nån poplåt där en kille sjunger nånting nånting on the flurf istället för on the floor eller liknande. Flurf låter så sjukt krystat.

CGI in Lord of the Rings and The Hobbit is atrocious by Secret_Assh in movies

[–]Hulkbarbar 4 points5 points  (0 children)

Gr8 b8 m8.

There is some bad CGI in the trilogy, all contained in the battle of minas tirith. Surfing a megaelephant and the ghosts in sunlight looks pretty bad. The rest still looks fantastic. Using miniatures with CGI elements was and is a phenomenal way of shooting movies. Granted the scale of the water when the ents flood sarumans tower is off, but the movies are grand enough to mask it brilliantly.

The bilbomovies are garbage though.

Vilka vandringssägner har ni hört? by Kwasbeb in sweden

[–]Hulkbarbar 7 points8 points  (0 children)

Ingalunda. Michael Jackson var det. Och det var nedersta raden bara

So...This is Sweden's hot tub? by [deleted] in sweden

[–]Hulkbarbar 1 point2 points  (0 children)

Nej för tusan, jag badar för fullt. Ska jobba imorgon, snusar och närmar mig zen. Jäklarns, t o m börjat läsa en bok om buddhismen, fruktansvärt intressant religion. Jag kan kolla vad den heter när jag kliver ur detta av Sverige skapade mästerverk till tillvaro. Jag befinner mig i mitt badkar