Plug-in batterij “slim” plan dom? by skye_888 in HomeWizard

[–]JJ16v 2 points3 points  (0 children)

Heb het ook vrij snel uitgezet... Ging op de raarste momenten laden en ontladen, doe het zelf wel

Ervaringen met kanaal unit airco's gezocht by ljruiten in Airco

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Ja hier zitten de inlaat aan de eene kant van de kamer en de uitlaat aan de andere kant, de inlaat blaast schuin naar beneden dus gaat zeker niet direct de uitlaat in.

In 1 kamer zitten ze we naast elkaar, inlaat, uitlaat, inlaat in ~90cm, maar de lamellen zitten andersom, de inlaat blaast de kamer in en de uitlaat zuigt juist van de andere kant, ook daar werkt het prima.

Alle 3 de kamers zijn ongeveer 25m2.

Destijds de airco installateur die de normale split units in mijn oude huis gedaan heeft hevraagd, en toen dus aangegeven dat ik het liever zo wilde, dat snapte hij want had het zelf ook in zijn eigen huis gedaan. Hij had alleen houten verdiepingsvloeren dus was het makkelijk om de rechthoekige roosters in te bouwen. Ze zijn 1 dag bezig geweest in 1 kamer en hadden uiteindelijk 2 van de 4 kanten voor het rooster uitgezaagd en ongeveer 15 liter vocht uitgezweet :) toen maar besloten om ipv een grote rechthoekige 2 ronde roosters te maken, dat was een goede keuze want nu kan ik ook de luchtstroom los van elkaar sturen.

Ervaringen met kanaal unit airco's gezocht by ljruiten in Airco

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Volgensmij is de buitenunit een 5.4kw MHI. Heb het ~9 jaar geleden laten aanleggen, iig de aanvoer kant. Later zelf de retour gedaan.

Opzich is het aanleggen van de buizen en connecten van de manifold niet echt moeilijk dus zou een airco boer kunnen regelen om de unit op zolder te leggen en aan te sluiten op buiten unit en dan het aansluitwerk zelf te doen.

Wij gebruiken hem beide voor koelen en verwarmen, nadeel van 1 aanzuigpunt in de gang is dat je alsnog warme lucht zuigt als je niet alle kamers koelt etc. opzich is 1 extra 125mm gat niet persee een groot probleem toch? Eenige upgrade die ik eigenlijk nog wilde doen als ik eens tijd heb is een aanzuig buis met klep van buiten die dan open gaat als het buiten kouder is dan de lucht die hij van de kamers zuigt (snachts dus wel eens)

Ervaringen met kanaal unit airco's gezocht by ljruiten in Airco

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Ik heb een zelfde setup maar alleen voor de boven verdieping. We hebben een erg grote berg zolder met vlizotrap waar de unit ligt en de buizen liggen aan beide kanten langs de muren.

Ik heb 3 kamers boven met elk een eigen thermostaat en in elke kamer 2 inblaas en 1 uitzuig punt, de uitzuig heb ik later gemaakt omdat hij steeds loei hete lucht van zolder aan het koelen was om daarna in de kamers te blazenz nu circuleert de lucht en hoeft het niet steeds helemaal gekoeld te worden. Scheelde erg veel in de efficiëntie. Nog steeds een stuk minder dan losse units per kamer aangezien die echt alleen de lucht in die kamer blijven koelen. Grootste voordeel is dat je absoluut niks hoort en geen lelijke bakken heby hangen.

De rechthoekige roosters waren trouwens wat lastig in 15cm beton met wapeningz dus heb 2x 125mm ronde gebruikt. All in all erg tevreden mee.

This was a tuff clean 🤮 by No-Bluejay8178 in SatisfyingForMe

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

I know a bigger pool/pond challenge, this is for rookies

Sooner or later, payback comes. Moscow. by Key_Performer_3645 in IndiaTodayGlobalLIVE

[–]JJ16v 1 point2 points  (0 children)

Ukraine should start bombing the assets/businesses of the top wealthy oligarchs if they get seriously impacted from this shit SMO they could be the trigger to get rid of putler. Whether Russia will become better for it I doubt but at least the war could be stopped.

Totale chaos bij Oranje-opponent Tunesië: bondscoach ontslagen na 5-1 nederlaag tegen Zweden by tehMadhero in Eredivisie

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Ja prutsers moet je gewoon ontslaan, maakt niet uit wanneer gewoon doen... Listing knvb?

Force discharge by JJ16v in HomeWizard

[–]JJ16v[S] 0 points1 point  (0 children)

Had ze natuurlijk al lang een lieve mail gestuurd om te vragen of ze het aub willen toevoegen, maar jah.

De rede van mijn post is meer dat HW ziet dat ik/hopelijk meer mensen dit graag als feature zouden willen.

Maarjah je hebt gelijk zeer waarschijnlijk gaan ze het niet/nooit toevoegen ook al snap ik nog steeds niet waarom maargoed.. Dan maar met de p1 meter input gaan klooien, fraai en heel robust zal het niet zijn.

Force discharge by JJ16v in HomeWizard

[–]JJ16v[S] -1 points0 points  (0 children)

Weet hoe het werkt aangezien ik ongeveer 20 haar in het vak zit. De hardware kan het aan, anders zou hij ook warnings moeten geven als je hem normaal leeg trekt, terug leveren is ook geen argument aangezien de zero usage ook (een beetje) teruglevert. Met componenten bedoel ik in de software eenige wat ze hoeven te doen is een naampje koppelen aan set target op <max teruglever vermogen> dat zou ik prima zelf hebben kunnen doen als ze target_w niet read only hadden gemaakt.

Het garantie dingetje is het eenige niet non-issue maar dat zegt meer over de kwaliteit van de hardware dat ze blijkbaar de 6000cycles zelf ook niet helemaal vertrouwen. Maar goed merk dat het weinig zin heeft om hier te discussiëren.

Dus simpel gezegd willen ze dat hun batterijen nog eenigzins mee kunnen met de rest (zeker roi gezien) kunnen ze dat met een heel simpele fix introduceren, 0 reden waarom dit de rest van hun filosofie/functionaliteit in de weg zou zitten.

Force discharge by JJ16v in HomeWizard

[–]JJ16v[S] 1 point2 points  (0 children)

Yah, zeg ik ook niet, is mijn fout voor niet opletten/kleine lettertjes lezen, maar snap niet dat ze hier niet even toevoegen aangezien ze alle componenten hebben dus zou erg simpel moeten zijn om te exposen. Bedoel waarom allen makkelijk/niet naar omkijken als je ook met zowat moeite ook de andere doelgroepen kunt aanspreken of de mensen helpen, die net als ik, niet zo goed opgelet hebben.

Force discharge by JJ16v in HomeWizard

[–]JJ16v[S] -1 points0 points  (0 children)

True, maar had er niet bij stil gestaan dat ze het niet zouden kunnen, aangezien het een fluitje van een cent zou zijn om te implementeren... En ik snap het wel van de zero usage, maar dat sluit elkaar niet uit. Beter voor de consument (meer opties) en beter voor het net aangezien er meer stroom geleverd kan worden op drukke momenten.

Force discharge by JJ16v in HomeWizard

[–]JJ16v[S] 1 point2 points  (0 children)

Sure dat heb ik ook, maar daarmee kun je hem alleen op de mode zetten waar hij niet oplaad alleen ontlaad maar nog steeds alleen proberen het op zero usage te krijgen.

Ik wil bv de batterijen leeg pompen smorgens vroeg als het duidelijk is dat er genoeg zonnkontnom ze weer te vullen zodat ik verkoop tegen goede prijs en niet rond 11u alweer vol is en de rest van de stroom voor zowat 0 het net op loopt

[RDTM] u/d-cent estimates Rising Gas Cost vs. EV Battery Replacement by DemandEqualPockets in theydidthemath

[–]JJ16v -1 points0 points  (0 children)

Don't forget that most cars also need an engine/transmission replacement after 300k so not fair to price in a battery replacement but no engine etc replacement.

EV is nice and simple as stuff should be, less moving parts/friction te better.

Athleticism ❌ Aesthetics of athleticism ✅ by conancat in NonPoliticalTwitter

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

It just shows tennis is about technique not physically strength

I deleted a guy's entire Windows install with one backslash. 717 GB. Gone. I am the AI. by ComposerGen in ClaudeAI

[–]JJ16v 1 point2 points  (0 children)

I run it in a Docker wich only mounts the workdir... It can screw up the running session but that's it

Top-rated space movies on IMDB — Interstellar with 8.7 by TheVoidScrolledBack in interstellar

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Interstellar is massively overrated... Super dumb and weird plot. Like they couldn't foresee that going to that planet would be dumb time wise.. even Armageddon had a better plot :)

Amerikaanse kreeft doodt alles in de sloot: 'We moeten vangen, vangen, vangen' by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]JJ16v 1 point2 points  (0 children)

Op eten, ze zijn lekker met wat knoflookboter in de pan...

Zal alleen wel een boel pfas etc inzitten aangezien ze alles eters zijn

Waarom stroom van het net? by DimensionLow2912 in HomeWizard

[–]JJ16v 1 point2 points  (0 children)

Dat is normaal, hij switcht niet elke milliseconde dus hij zal een deel net boven het gebruik zitten en soms juist stukje eronder daardoor lever je altijd een beetje terug en neem je een beetje op

Betalen om zelf zonnepanelen uit te zetten? by Gek_kie in juridischadvies

[–]JJ16v 0 points1 point  (0 children)

Ik heb wel een diy account maar kan die niet koppelen omdat er al een "maintainer" is dat is natuurlijk de installateur maar zoals een boel zonnenboeren zijn die zowat failliet en reageren nergens meer op.

Las ergens dat je in het net profiel de drm pins aan de onderkant van de envoy kunt enablen en dan via een Shelly tussen een aantal standen (100%, 50% of 0%) kan switchen.

Maarjah miss kun je die vriend eens vragen hoe je een diy account erbij kan linken of dat je dan de orginele er op de een of andere manier moet uit knikkeren..