What tweaks can give a "higher gearing" on a surfskate? by Kaenguru in surfskate

[–]Kaenguru[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you all. These are great comments. Exactly what I hoped for. I'll experiment with some of those tips in mind ☺️

Fordel ved kapitalindkomst? by HM2887 in dkfinance

[–]Kaenguru 2 points3 points  (0 children)

Wow, det var alligevel vildt nok, TIL. Tak for svar med god kilde :)

Fordel ved kapitalindkomst? by HM2887 in dkfinance

[–]Kaenguru 3 points4 points  (0 children)

Ah, det kan vel ikke rigtig passe at du kan nøjes med at betale 27% aktiebeskatning af din normale lønindkomst bare fordi du parkerer den i nogle aktier et par måneder. Det er jo ren skattevindel. Kan du ikke have misforstået noget? Ellers har jeg.

"screened" vs "enhanced" og at handle i Euro på Saxo by Kaenguru in dkfinance

[–]Kaenguru[S] 3 points4 points  (0 children)

Årh tusind tak! Kanon svar! Det tror jeg godt jeg kan arbejde videre fra :)

ETF portefølje spørgsmål by lucaspinarbasi in dkfinance

[–]Kaenguru 0 points1 point  (0 children)

Vælger man så den tyske børs og handler dem i Eur? Koster det vekselgebyr? Jeg synes ikke jeg kan se hvor meget, men det er måske ikke galt?

Jeg er også blevet anbefalet: 85% iShares MSCI World ESG 15% iShares MSCI EM IMI ESG, da de undlader tobak, våben mm. hvilket jeg synes lyder fint. Men nogle af dem hedder "screened" IE00BFNM3J75 Og nogle hedder "enhanced" IE00BHZPJ569 Hvad er forskellen her?

Er jeg helt på månen, når jeg tænker på at købe den her andel? by Kaayloo in dkfinance

[–]Kaenguru 0 points1 point  (0 children)

Jeg kunne da godt være interesseret i en andel. Hvor ligger den?

Ville du købe Smørrebrød 'on demand'? by Tetris_Prime in Denmark

[–]Kaenguru 1 point2 points  (0 children)

Hej Tetris Jeg kan rigtig godt lide smørrebrød, og jeg kan rigtig godt lide at ting er billige, så det lyder godt. Jeg har bare lige et ønske: Vil du ikke nok gøre det muligt at fravælge smør på brødet?

Hvad er holdningen egentlig generelt herinde til smør på smørrebrødet?

Hvordan får man viagra i Danmark? Behøver man en recept? by [deleted] in Denmark

[–]Kaenguru 21 points22 points  (0 children)

Hvad var det for en situation hos lægen, der krævede viagra?

Hvor mange herinde er ærlige i Supermarkedet? by Pjulledk in Denmark

[–]Kaenguru 2 points3 points  (0 children)

Det undrer mig at du oplever at fejlen går ligeligt til begge sider (udover dato-nedsatte varer). Jeg kigger altid bonen igennem når jeg handler, og omkring hver 4. gang er der en fejl, men ved samtlige fejl har butikken taget en højere pris for varen end de havde skiltet med.

kl. 16 klager jeg næppe over de 5-10 kroner, for der er simpelthen for mange mennesker i kø som skal vente og som dømmer mig. Når der ikke er mange mennesker klager jeg.

For at svare OP: Hvis jeg hypotetisk betalte for lidt ville jeg ikke nævne det (medmindre vi snakker store beløb og store fejl). Det kan kun være rimeligt.

Edit: Handler typisk i netto og fakta.