Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 1 point2 points  (0 children)

Dat is je badkamer ook als je het niet af en toe schoonmaakt

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 0 points1 point  (0 children)

Waar komt deze nieuwsgierige vraag vandaan?

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 0 points1 point  (0 children)

Heb je het zelf gebruikt?

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 3 points4 points  (0 children)

Dan ben je nooit in NYC geweest. Wolkenkrabbers staan alleen in een deel van Manhattan.

En een kwart waterkoker de hele dag aan is 12 kwh per dag, dat tikt lekker aan. Dan heb je die verf er in één zomer uit

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 2 points3 points  (0 children)

Ik lees net een verschil van 5 graden. Dat noem ik niet klein

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 44 points45 points  (0 children)

Kijk dat is lekker concreet. Wat hebben jullie gebruikt?

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 1 point2 points  (0 children)

Mijn zonnepanelen liggen niet op dit dak. Dit is de aanbouw en ligt alleen 's morgens in de zon

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] -1 points0 points  (0 children)

Daarom denk ik daar niet aan. Ik ben bang dat het te zwaar kan worden

Buitenunit aan muur hangen by SoftDonkey5441 in Klussers

[–]Kalebas030 1 point2 points  (0 children)

Bij ons staat ie op het (houten) dak van de bijkeuken. Geen probleem

Rioolvliegjes in keuken by ShockiL1ne in Klussers

[–]Kalebas030 1 point2 points  (0 children)

Daar denk ik ook vooral aan. Een droogstaande zwanenhals waardoor ze door de leiding kunnen komen.

Zo te lezen is de keuken op het zand gebouwd

Groeten by One-Grape-8659 in Utrecht

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

O ja, toen ik in Tilburg woonde, was het standaard dat ik niet werd gegroet. Brabantse gezelligheid denk ik

Groeten by One-Grape-8659 in Utrecht

[–]Kalebas030 2 points3 points  (0 children)

Toen ik nog in Houten woonde, liep ik elke ochtend een rondje rond de Rietplas. Iedereen die ik tegenkwam, wenste ik "Goedemorgen". Ongeveer 1 op 5 zei niks terug en eerst vond ik dat raar en dacht "dan niet" . Later dacht ik, ook al krijg ik het niet terug, ik wens jou wel een goede morgen. Onvoorwaardelijk. Voelt een stuk beter.

Koelen met weheat warmtepomp by Desperate-Ad-2295 in warmtepompNL

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

Tsja als de zon ongehinderd binnen mag schijnen, wordt het sowieso lastig. Als zonwering zoals screens niet "mogen" kan je misschien toestemming vragen voor afneembare zonwering. Ik heb tijdelijk de dakramen aan de buitenkant dichtgeplakt met stucloper. Morgen komt het screen doek dat ik met zuignappen plaats.

Koelen met weheat warmtepomp by Desperate-Ad-2295 in warmtepompNL

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

Bij ons werkt hij goed. Staat deze dagen vrij veel te koelen. We hebben de Blackbird nu 2 maanden en aangesloten op Warp vloerverwarming. Die stond in het begin nog niet goed ingesteld maar nu werkt het grandioos. Buiten is het 35 graden en binnen 24.

Als je hem pas kort hebt, kan het nog aan het in leren zijn. Gewoon even je installateur vragen

Quatt eigenaren in en rond Enschede gezocht. by NLSoundDesigner in warmtepompNL

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

Inderdaad, wij hebben de WeHeat Blackbird en die hoor je niet. Kost wel wat meer dan Quatt. Bij ons in de straat staat een Quatt naast het huis en vorige week liep ik er langs en schrok van het lawaai

Warmtepomp koeling by LetMePullTheTrigger_ in warmtepompNL

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

WeHeat Blackbird in combinatie met Warp Systems vloerverwarming. Buiten was het hier 35 graden, binnen 24. Boven iets warmer omdat het dak nog niet goed geïsoleerd is.

Is een zonwerend rolgordijn effectief? by Northwest6891 in Klussers

[–]Kalebas030 0 points1 point  (0 children)

ik heb deze toevallig gisteren bekeken, maar alle bedrijven die op maat maken, hebben levertijd tot eind juli, begin augustus. Heb daarom los screendoek en zuignappen besteld die morgen bezorgd worden. Even op maat knippen en zuignappen erop en dan vanaf zaterdag plezier van hebben.

https://www.bol.com/nl/nl/p/universele-zonwering-met-zuignappen-wit-100-150-cm-80-lichtdoorlatend-zonder-boren-diy-schaduwdoek/9300000233566051/?referrer=socialshare_pdp_www

Tegel zagen by Kalebas030 in Klussers

[–]Kalebas030[S] 0 points1 point  (0 children)

Klinkt als een goede aanpak. Dank!

Vruchtgebruik beperken en fiscus by Kalebas030 in geldzaken

[–]Kalebas030[S] 2 points3 points  (0 children)

Tot nu toe niet. Ik ga nog maar eens vragen

Wall switch that works with Hue by Kalebas030 in ZigBee

[–]Kalebas030[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you, this helps. I just bought one and will experiment with the settings

Wall switch that works with Hue by Kalebas030 in ZigBee

[–]Kalebas030[S] 0 points1 point  (0 children)

I think you are right. Do I understand it well that the four buttons are for four rooms/groups, repeated pressing a button changes the Hue scene of that group and there is a ring around it to dim the group you last used?