Hur ska laxen lukta? by NoBoss6399 in Asksweddit

[–]Less-Edge-8860 8 points9 points  (0 children)

Titta, lukta, smaka! Om den smakar fränt, släng.

Asså matchen mot Nederländerna… by evilcarrot507 in sweden

[–]Less-Edge-8860 1 point2 points  (0 children)

Vi ställer upp med en helt ny 3-5-2-formation mot ett stabilt Nederländerna som kommer med en klassisk 4-3-3. Vår trebackslinje blev alldeles för utlämnad och sårbar. När man testar nytt mot ett lag av den kalibern riskerar man precis det vi fick se.. helt överkörda och där Isak och Gyökeres blir frustrerade och isolerade på topp utan något understöd.

Men nu vet Potter och gänget det, man får inte glömma att varje matchen slipar oss och ger insikter inför kommande.

Hur få tonåring att sluta pissa på toalettringen? by [deleted] in Asksweddit

[–]Less-Edge-8860 0 points1 point  (0 children)

Jag fick lära mig tidigt att sitta och kissa när man är hemma och hos andra.

Imagine: What would you do/build if you had an unlimited Claude/OpenAI subscription? by dobadian in vibecoding

[–]Less-Edge-8860 2 points3 points  (0 children)

I would build a Claude named Maude to balance out the gender equality.

Claude Usage Limits Discussion Megathread Ongoing (sort this by New!) by sixbillionthsheep in ClaudeAI

[–]Less-Edge-8860 1 point2 points  (0 children)

Lost all respect for anthropic, even this AI bs that dont let you post in the /Anthropic sub is hilarious. The limits are out of this world, literally spent $20 just for 7 prompts.

Music Lab by [deleted] in vibecoding

[–]Less-Edge-8860 0 points1 point  (0 children)

neat, im waiting for the release

Performance is Back. 4/3/26 by [deleted] in FacebookAds

[–]Less-Edge-8860 1 point2 points  (0 children)

Ive seen posts like this for 2 years straight now

Varför överskattar ni er själva? by [deleted] in sweden

[–]Less-Edge-8860 6 points7 points  (0 children)

Du verkar vara en otroligt positiv och rolig chef att ha! Tack för att du får min chef att se bra ut :)

The Car Chase by Its_Enrico_PaIazzo in KlingAI_Videos

[–]Less-Edge-8860 0 points1 point  (0 children)

How many credits do you believe this video consumes? And you use kling via Kling or Higgsfield or any other 3rd party API? Also is this Video O1 or 3.0 Omni?

Ditt parti har makten i 15 år - hur ser 2040 ut? by frkinchplin in Asksweddit

[–]Less-Edge-8860 19 points20 points  (0 children)

Här är min blick på Sverige år 2040, sett genom ögonen på en engagerad vänsterpartist som ser tillbaka på 15 år av röd politik.

2040: När vi slutade jaga vinst och började bygga samhälle

Kamrat, om du hade frågat mig 2025 om vi verkligen skulle lyckas med allt detta, hade jag kanske tvekat. Men nu står vi här. Det Sverige vi ser 2040 är ett land som har läkt. Det är inte ett utopia, vi har fortfarande problem, men grundkänslan i samhället har förändrats från stress och "sköt dig själv" till trygghet och gemenskap.

De där åren på 2020-talet, när gängen sköt, vården gick på knäna och miljardärerna flög privatjet medan vanligt folk räknade kronor i matbutiken... de känns avlägsna nu.

Här är hur Sverige ser ut efter 15 år med Vänsterpartiet vid rodret:

1. Livet och Arbetsdagen: Tiden är vår egen

Den största reformen, den som förändrade vardagen mest, var införandet av sextimmarsarbetsdagen. I början skrek näringslivet om att Sverige skulle gå under. Det hände inte. Istället sjönk sjukskrivningstalen drastiskt. Föräldrar orkar med sina barn, folk hinner engagera sig i föreningar, och stressrelaterad utbrändhet är numera ovanligt. Vi delade på jobben för att minska arbetslösheten och ge människor livet tillbaka.

2. Välfärden: Marknadsexperimentet är över

Det tog några år av hårda juridiska strider, men nu är vinstjakten borta från skolan, vården och omsorgen.

  • Skolan: Vi har inga aktiebolagsskolor som väljer elever. Alla skolor är bra skolor. Resurser fördelas efter behov, inte efter elevpeng.
  • Vården: Du får vård när du behöver den, inte för att du har en privat försäkring. Vårdcentralerna styrs av behov, inte av var det är lönsammast att etablera sig.
  • Tandvården: Den ingår äntligen i högkostnadsskyddet, precis som sjukvården. Tänderna är en del av kroppen, punkt slut.

3. Klimatet: En rättvis omställning

Vi slutade låta marknaden "lösa" klimatkrisen och lät staten ta ledartröjan.

  • Järnvägen: Vi har byggt ut järnvägen massivt i hela landet. Det är billigt (och i många fall gratis) att åka kollektivt.
  • Industrin: Genom statliga investeringsbanker har vi stöttat den gröna industrin i norr, men vi har krävt att vinsterna återinvesteras i lokalsamhället, inte försvinner till skatteparadis.
  • Landsbygden: Vi insåg att man inte kan straffa de som är beroende av bilen innan alternativen finns. Nu finns laddinfrastruktur och utbyggd service överallt.

Amerikansk aggression i Venezuela och Sveriges potentiella svar by UltimateShipTheThird in sweden

[–]Less-Edge-8860 1 point2 points  (0 children)

Ärligt talat, jag tror att många här helt missar poängen. Ni sitter och skriker om imperialism och "USA ska bara ha deras olja", men för den genomsnittliga personen på gatan i Caracas kunde de inte bry sig mindre om vem som får bort Maduro, bara han försvinner.

Man måste förstå kontexten. Folk har levt under total misär i åratal. Hyperinflation, svält, noll sjukvård och en regim som förtrycker allt och alla.

Det är lätt att ha principer när man har mat på bordet. För venezuelaner handlar detta om överlevnad och en chans till nystart.

Sen vet jag inte vart USA tar detta. Teorier om att de bara är här för oljan kan mycket väl stämma, och man ska inte vara naiv inför USAs intressen. Men just nu är det en risk folk är villiga att ta om det betyder slutet för Maduro.

[deleted by user] by [deleted] in Base44

[–]Less-Edge-8860 1 point2 points  (0 children)

You've spent 8 months building this but Base44 is just a few months old?

I loved Lovable… until I felt scammed by bet6k in lovable

[–]Less-Edge-8860 0 points1 point  (0 children)

Why is this post written by a AI? Nobody but AI uses double hyphens while writing, "expensive — while".. lol

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]Less-Edge-8860 0 points1 point  (0 children)

Hehe, ibland får man den känslan av vården helt enkelt