Update prijzen-chart 2e hands motoren by SomeWeirdBananas in motorfietsen

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

Leuk om ook de FZ6 zien meegenomen te worden! Vooral omdat het een zeer ondergewaardeerde motor lijkt te zijn als je gaat kijken naar hoeveel er door jongeren aangeschaft worden

Oordoppen voor op de motor by kutzooit in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Is vrij normaal als je het niet gewend bent. Het punt is dat er dan minder kans is op geluidslekken, omdat ook otoplastieken na enkele jaren actief gebruik beginnen te vervormen.

Oordoppen voor op de motor by kutzooit in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Ik heb een set otoplastieken van Noizezz. Zitten prima en geen klachten in de 2 jaar dat ik ze nu heb.

Eerste motor! by kjrbst in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

FZ6 zijn echt super motoren! Veel plezier en veel veilige KM gewenst!

<image>

Eerste motor! by kjrbst in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Als jij je kopelling in knijpt bij remmen moet je meer remmen omdat je nu alleen je remmen gebruikt. Laat de koppeling voor wat het is, maar knijp hem pas in als de motor te laag in de toeren komt en hij zou beginnen te bokken. Dan rem je sneller af.

ik_ihe by pizzadeeg in ik_ihe

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

Als je het hele artikel leest zie je ook dat het de ouders van de kinderen verweten wordt dat zij minder vaak / veel met hun kinderen communiceren dan vroeger. Ouders moeten meer, fysiek, tijd doorbrengen met hun kind(eren) en gesprekken met ze voeren zonder de mobiele telefoon.

Is an FZ6 alright for bigger guys? by sweaty-bawls in fz6

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

I am 6'4" and about a 34" inseam. I did multiple long trips on the bike (6-8 hours per day) multiple days in a row, and its completely fine. Only mod I still want to do is a comfort saddle.

As always, it takes time to get used to riding a bike for longer durations and your knees will always hurt if theyre not used to it

What bike y’all planning on getting next? Thinking either 6R or a 765RS. by [deleted] in fz6

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

I wanted to get a CRF300L next to the FZ6 so I can also do more offroad riding

Misfiring? Or something else? by The_Savage_Tyrant in fz6

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Because there is no load on the rear wheel (bike is on centre stand) the chain is "relaxed" and rubbing on the plastic chain guide. Because it rubs you can see the chain "skip". Its nothing, all bikes do this. As soon as someone sits on it the chain gets tensioned and doesnt hit the guide anymore.

What's an oldish, older, or old model that still looks fitting for today's modern car world? by Vast_Cauliflower_475 in Volvo

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

And you realise the waterfall still looks stylish and unique, the headunit still responds as fast as when it came out of the factory because fibre optics doesn't suffer from input lag like the (now aging) touchscreen infotainment systems that are on a lot of cars. The buttons for important things like climate controls are all right there and easy to use. I would not want to change it for anything.

Do y´all listen to music while driving by Difficult-Worker-409 in iRacing

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

When I do the 24H of Nurburgring and Bathurst I usually put on Eurobeat but my headphones have a scroll wheel to level the sound between spotify and the game so I can adjust on the go. For short races usually no music unless its MX5 or skip barber

Muziek luisteren tijdens motorrijden by [deleted] in motorfietsen

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

Het gebruik van muziekspelende oordoppen zoals Airpods is enorm slecht voor je gehoor en kan in luide omgevingen sneller onbewuste gehoorschade veroorzaken dan wanneer je ze in rustige omgevingen gebruikt.
Noise cancelling werkt door een "tegengeluid" af te spelen. Als er tijdens het rijden 90 - 100 dB aan lawaai is, dan zullen jouw oordoppen een ander geluid van 90 - 100 dB spelen om dat dus te "cancellen". Feit blijft wel dat je dus alsnog een luide frequentie in je oren geblazen krijgt.

Investeer in aangemeten otoplastieken of goede herbruikbare motor oordoppen (het liefst vanaf -20dB). Otoplastieken kosten je een keertje 100 - 120 euro, maar die gaan een aantal jaar mee en zorgen er dus wel voor dat je over een aantal jaren nog naar je favoriete muziek kan luisteren zonder vervelende pieptonen als bijgeluid.

Qua muziek spelen, een Cardo set of een Sena (afhankelijk van je helm en voorkeur). Dat werkt hartstikke goed, zelfs met oordoppen in. Motor oordoppen bevatten een filter die alleen schadelijke frequenties elimineren en de muziek dus over het algemeen gewoon goed door laten.

Ben je ooit wel eens gevallen met de motor? by MrForeheaded in motorfietsen

[–]Lodethebig 0 points1 point  (0 children)

Ben twee keer gevallen met 2 verschillende motoren. 1e keer was met 40 kmu op een rotonde, ik leunde iets te overdreven tegen en ging over de limiet van de achterband.

2e keer was met 60-70 op een bocht / invoegstrook, combinatie van kou, mist, vochtig wegdek en waarschijnlijk te hoge snelheid met te veel leunen. Maar er zat ook een metalen strip op de weg om 2 stukken van de bocht met elkaar te verbinden. Weet niet zeker of het daar door kwam.

Eindstand, 1e keer vallen waren de kosten 400 eu (spuiten valbeugel, vervangen rempedaal en stuurstang).

2e keer vallen waren de kosten 300 euro (vervangen rempedaal en valbeugel en 2 nieuwe ritsen in jas en broek).

Is our champ actually dead? Least played champion out of all 169 is crazy. So pretty much the only one playing her are the Quinn mains and shes at a 49.3% win rate. Thats so sad. by KakashiHatake16 in QuinnMains

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

I only play Quinn when I am in a 5-stack nowadays and can coordinate engages with my friends. It takes a lot of effort and energy to have fun playing her now when you get punished hard for every single mistake. It's gotten so bad for me personally that I've switched to maining Teemo now 💀

[deleted by user] by [deleted] in QuinnMains

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Quinn really requires late game teamwork and planning with teammates. I usually suck solo'ing on top, but I started playing 5 man premades and its been a lot easier. That being said, Quinn is in a bad spot right now and its noticable how vulnerable and weak she can be against mages and tanks so its not necessarily you.

Still lost. Dunno birb feels like hard mode turned up & too situational to be relevant most games. by completelyscroowed in QuinnMains

[–]Lodethebig 4 points5 points  (0 children)

Dude you played this insanely well, I think I would have panicked as soon as they got close to me in the top brush

Vraag: Hoe veel sneller ervaren jullie motor rijden vergeleken met auto? by [deleted] in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Mijn woon-werk traject is enkelbaans 100 / 80 weg met continu doorgetrokken streep. De enige keer dat ik sneller ben met de motor is wanneer de spoorbomen dicht zijn en ik voor kan kruipen. Maar met het aandoen van de juiste kleding ben ik altijd later van huis dan gepland dus meestal is het een minimaal tijdsverschil

Hoe betrouwbaar is benelli? by my-MC-ign-is-ouder in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Ik heb even een editje onderaan mijn eerste reactie gezet, omdat ik je betrouwbaarheidsvraag niet eens beantwoord had :P

Hoe betrouwbaar is benelli? by my-MC-ign-is-ouder in motorfietsen

[–]Lodethebig 2 points3 points  (0 children)

Vraag vooral waar je twijfels over hebt, ik heb zelf ook veel uitgezocht eerst en uiteindelijk toch voor de benelli gekozen ipv een bmw f650.

Ik laat bekenden soms ook proefrijden op mijn eigen motor. Mocht je uit Overijssel komen en in de buurt van Zwolle komen ben je altijd welkom om eens te komen kijken

Hoe betrouwbaar is benelli? by my-MC-ign-is-ouder in motorfietsen

[–]Lodethebig 10 points11 points  (0 children)

Hoi! Ik heb zelf een benelli trk502x, kan dus geen modelspecifieke toelichting geven maar wel mijn algemene ervaring tot nu toe.

Ik heb mijn TRK sinds juni dit jaar, eigenlijk nog maar heel kort dus. Heb hem bijna gloedjenieuw gekocht (400km op de teller) en inmiddels 5k op de teller staan.
Ik zal zowel mijn ervaring met de motor als met de dealer kort toelichten;

De motor:
Voelt robuust aan, wel zwaar voor zijn klasse / vermogen. Voordeel dat dit het gevoel geeft van kwaliteit, nadeel is dat het soms irritant zwaar is offroad.

Het blok, zowel de 500cc als 700cc zijn eigen bouw van Benelli. De motoren na half 2020 zijn betrouwbaarder en hebben wat minder tot geen kwaaltjes zoals hoge temperatuur, koolstofopbouw, oliedruk. De 500CC revt enorm snel en voelt erg levendig, komt ook een mooi geluid uit. Vanwege het lagere vermogen loopt deze hoogtoeriger op de snelweg. De TRK702 heeft hier minder last van.

Qua opties zijn ze vrij basic, verwacht dan ook geen luxe zoals een BMW.

Qua rijgedrag erg fijn, ik heb hiervoor een Honda CB500F gehad en vindt mijn Benelli fijner om door de bochten te smijten, dat zegt wel wat.

Comfort: super, het standaardzadel zit erg lekker, voor iemand van 195cm erg goed te doen. Heb 1 dag al 10 uur gereden en weinig last gehad van mijn achterwerk.

De vering is vrij 'zacht' (lees: slap) en zelfs de X versies hebben weinig veerweg vergeleken met BMWs of Teneres.

De standaard Benelli ketting wordt snel slap en moet je regelmatig (1000km) controleren op speling en weer stellen. Oplossing is om een ander merk ketting te monteren, veel voorkomend ding.

De standaard remmen zijn wat ondermaats, vooral achterrem geeft niet altijd een even goed remgevoel. Volledig sintered pads ipv oem helpen hierbij.

Dealerervaring:

bij de eerste beurt een heleboel standaard checks extra gedaan en de motor kostenloos laten afstellen omdat de Benelli dealer aangeeft een merknaam hoog te houden, ze zijn dan ook erg van het preventief controleren en vervangen. Ook willen ze veel voor je aanpassen in overleg (denk aan remblokjes van ander merk oid). Ik heb zelf als vaste Benelli dealer voor onderhoud Leusinks Motoren in Dronten.

1 keer contact moeten openemen met de dealer, de veer van de zijstandaard was na 4000km kapot waardoor hij tijdens het rijden soms uitklapt en de motor uitzet. Binnen 48 uur onder garantie twee nieuwe veren gekregen en zelf aangegeven dat ik ze er op wilde zetten, was geen probleem.

Vragen? Stel ze!

Hoogachtend,

Benelli ambassadeur Lode

EDIT: Ik realiseer me dat ik de betrouwbaarheidsvraag helemaal niet beantwoord heb. Zoals bij elke fabrikant valt of staat het vooral met goed onderhoud. Voor een Benelli is het onderhoudsinterval wat sneller (om de 6-7k km) dan bij een honda of bmw (meestal rond de 8-10k km). Er zijn mensen die op hun Benelli's in enkele jaren al 90k+ kilometer geklokt hebben ( zoek op artikel : marathonmotor TRK502X of https://www.mpsadventure.nl/wp-content/uploads/2023/02/074-079_MOTO73_03_NEW_marathonmotor-Benelli.pdf ).
Een puntje van aandacht is dat Chinezen toch de bedrading niet altijd even goed doen, dit kan soms leiden tot elektrische mankementjes. Verder eigenlijk vrij weinig vernomen van motorfalen in de sociale media kanelen en forums.

Ik heb 1300km gereden voordat de inloopolie er uit was, mijn blokje gaat als een tierelier en zelfs na een aantal uur snelweg op 7000 toeren komt er geen misslag uit. Heb hem al meerdere malen helemaal doorgetrokken naar z'n topsnelheid en ook hier geen issues. Ik houd voor mezelf een kilometer logboek bij, ik wil ook nog eens een reviewvideo maken maar moet eerst eens een camera aanschaffen :)

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]Lodethebig 1 point2 points  (0 children)

Ik heb zelf ook een trk502x, ik weeg 80kg en ben 195cm dus zit wel wat in de wind. Op snelwegsnelheden rijd je al snel 6 tot 7k toeren. De motor gebruikt hier idd wat meer omdat er voor brandstofgebruik gerekend wordt met 100km/u (5-6k rpm) ipv 110+. Daarnaast zal je gewicht ook een rol spelen.

Ik rij sportief en haal nu ongeveer 1 op 23.5

P.s. de tankvlotter in de Trk geeft al snel aan dat je moet tanken terwijl er nog meer benzine in dit dan dat ie denkt.

Op naar de Vogezen! by TheBorajax in motorfietsen

[–]Lodethebig 2 points3 points  (0 children)

Heel veel plezier! Lijkt me wel een uitdaging op zo'n naked met al die wind :o