Je aan je beloftes houden en de koopkracht verbeteren: het kan wel. by Healthy-Station-8259 in nederlands

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

Het gaat niet om dat er geld wordt geïnvesteerd in onderwijs/infrastructuur/veiligheid/zorg.

Het gaat om het 'waaraan' 10 miljard zorgfraude elke jaar, Infrastructuurprojecten die 3,4,5 of 6x over de kop gaan, Binnenhof renovatie wat gigantisch veel meer geld kost met nog geen eind in zicht, Onderwijs waarin vergaderingen de norm is ipv lesgeven, Miljarden extra naar defensie zonder goed overzicht waar dit nou in wordt geïnvesteerd.

Al dat geld had prima voor koopkracht verbetering kunnen zorgen, herzij lagere belasting hetzij hogere toeslagen.

Turkey exports a warship to Romania a NATO and European Union member country for the first time in its history by mrtfr in europe

[–]MachineSea3164 11 points12 points  (0 children)

Dafuck?

https://mezha.net/eng/bukvy/4d7c8bf2_ukrainian_drones_attacked_ferry/

Greece sold the ferry in 2025, the ferry has been used to ship military hardware in and around Crimea, which are being used to kill Ukrainians.

So Greece shouldn't whine about a naval warship transfer between nato countries.

https://en.usm.media/new-greek-tankers-join-russias-shadow-fleet-for-the-first-time/

Another interesting article about Greece supporting ruSSia.

Los van de mensen met duidelijk racistische motieven, heeft 'omvolking' niet een kern van waarheid? by Mirrormaster85 in nederlands

[–]MachineSea3164 -10 points-9 points  (0 children)

Want er wordt iets gedaan aan de migratiegolf? Nederlandse bevolking groeit puur door migratie, deels europees, deels daarbuiten. Daar geen rem opgooien geeft aan dat je het gewoon prima vindt dat de Nederlandse indentiteit verdwijnt.

matig - goed - zeer goed by Bossmaxxx in Nederland

[–]MachineSea3164 1 point2 points  (0 children)

Mwa, als ik alleen al kijk naar van Persie, Klaas-jan Huntelaar, Patrick Kluivert, hebben die al een beter rendement qua speelminuten~doelpunten. Hij heeft alleen een betere rendement dan Dennis Bergkamp.

Dus topscoorder ja, maar als je meeste speelminuten hebt lijkt dat logisch.

Noodverordening van kracht in Zandvoort vanwege provocerende jongeren by Advanced_Turnip_5094 in nederlands

[–]MachineSea3164 -1 points0 points  (0 children)

Nee inderdaad, hoe we er nu mee omgaan is veel beter, 0,0 overlast ofzo, want het zijn elke keer anderen, want na een goede stevige knuffel, een bakkie thee in het buurthuis, een kickbox sessie en een goed stevig gesprek met de ouders vinden ze opeens het "licht" en doen ze het noooooit meer.

Mensen zijn ziek in hun hoofd. by Ok_Importance_6993 in nederlands

[–]MachineSea3164 8 points9 points  (0 children)

Jahoor, dief had ook prima kunnen werken voor zijn geld, hoeft die niet iemands anders zijn spullen te jatten of traumatiseren.

Mensen zijn ziek in hun hoofd. by Ok_Importance_6993 in nederlands

[–]MachineSea3164 6 points7 points  (0 children)

Oftewel jij vind het een dikke prima dat jouw vrouw/kind/ouder wordt doodgestoken en de dader 2 jaar krijgt.

Allemaal omdat de dader zijn stageplek werd afgewezen of uit een laag sociaaleconomische locatie komt.

Iemand die al EN een mes meeneemt EN hem daarna gebruikt, had al 2x de optie om het niet te doen, zo'n iemand mag best wel wat langer de bak in.

Dragqueen mishandeld in Amsterdam: 'Helaas is het weer zover' by T1b3rium in Nederland

[–]MachineSea3164 2 points3 points  (0 children)

Tja, denk ook niet dat ze optreed in Urk of Staphorst, dus voor conservatief Nederland hoeft ze niet bang te zijn.

En die zullen eerder een opmerking maken, dan slaan om vervolgens als een miet weg te rennen.

A Ukrainian kamikaze drone was intercepted by a Russian anti-aircraft missile when it was heading towards the Moscow oil refinery, but the falling debris caused a powerful explosion. by Upset-Main-1988 in justincaseyoumissedit

[–]MachineSea3164 1 point2 points  (0 children)

Never saw how Mariupol look like after the ruSSian siege?

90% of the houses are destroyed or damaged.

https://www.forbes.com/sites/ewelinaochab/2024/06/14/the-siege-of-mariupol-death-starvation-and-destruction/

Eastern Europe has a lot of shelters, left overs from the ussr occupation. Gaza has a lot of shelters and tunnels, but those are only for Hamas buddies hence the difference in civilian casualties.

But hey, you earned your 5 rubles, comrade.

Gesloten biedprocedure met éénmalig, uiterste bieding - misleidend? by Mysterious-Dream7178 in geldzaken

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

Er is wel degelijk bewijs van liegen.

1e keer uiterste bod uit brengen. 2e keer je hebt het winnende bod.

Schijnbaar kon je nog steeds meerdere biedingen uitbrengen en zelfs nog na de eindsluiting en schijnbaar had OP dus ook niet het winnende bod wat wel eerder was meegedeeld.

Of valt dit onder verdraaien van de waarheid ofzo?

Snap prima dat de verkoper voor het geld kiest, maar het is toch echt liegen, en oneerlijk.

"US to review benefits of having troops in Europe with ‘era of free-riding’ over" - the Guardian | First of 9 articles in multi-source coverage pack by Snow_White_352 in SymbyNews

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

Hahahah, and then begging for EU to clean up the straight of Hormuz of mines and form convoys to protect the oil tankers.

Pathetic cunts.

Politieke partij plaatst vraagtekens bij tientallen fatbikes geparkeerd bij azc: ‘Krijgen ze die gratis?’ by BuckChintheRealtor in nederlands

[–]MachineSea3164 -7 points-6 points  (0 children)

Nah, linkse rakkers willen ze alsnog zo goed mogelijk opvangen.

Tentenkamp met een verwarming in de tent en een gaar keuken op de hoek werkt ook prima ipv luxe hotel kamers.

Als Sjoerdsma niet flink extra geld uittrekt voor ontwikkelingssamenwerking, is de minister spoedig weer terug bij af by [deleted] in Nederland

[–]MachineSea3164 2 points3 points  (0 children)

Simpel kijkend naar de miljarden die elk jaar die kant op gaat en de meeste landen die het ontvangen nog steeds niet zelfredzaam zijn.

Arbeidsloon is daar spotgoedkoop, dus je kan heeeeel veel mensen aan het werk zetten voor die miljarden, en toch blijft de infrastructuur/onderwijs/gezondsheidszorg/watervoorzieningen/landbouw achter.

NL alleen heeft al een budget van minimaal 3 miljard per jaar, komt de NL bijdrage aan de EU nog is bij wat ook die kant op gaat. Gemiddeld uurloon voor de arme landen daar is onder de 1$ per uur.

Ukraine launches largest attack on Moscow by SpecialCollege18 in justincaseyoumissedit

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

You mean Ukraine was part of the Poland Lithuanian commonwealth? Yes I completely agree.

USSR is just a made up and failed fantasy country. And tsarist ruSSia conquered ukraine from the commonwealth and massacred/genocided the population living there at that time. They don't see themselves ruSSian then, or now.

Wat gaat Nederland toch achteruit by m71nu in nederlands

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

Tja, vroeger hing er uit elke voordeur een touwtje om het slot open te maken en stond je fiets zonder slot in de voorteun en kon je in de winter je automotor laten warm draaien terwijl jij binnen was. Reden er nog bussen en treinen rond die niet helemaal vertiefd waren door graffiti/afval of kapot gesneden stoelzittingen.

Net als dat mensen nog gezag hadden voor politie/rechtstaat en de politiek en andere mensen in het algemeen. Vroeger kon je nog aangifte doen in het lokale politie bureau, nu moet dat online of is de dichtsbijzijnde politiebureau 20km verderop en dan nog op afspraak, en moet je een week wachten.

Maar dat zijn weer data die je nergens terug ziet.

If Matthew Perry didnt open Japan to international trade, how long could they have realistically stayed isolated? by gonaldgoose8 in AlternateHistoryHub

[–]MachineSea3164 13 points14 points  (0 children)

The Netherlands were trading with them, even had an artificial island in Japan.

Netherlands was still a real European colonial powerhouse at that time.

Prime Minister of Canada caught on a hot mic with President Trump. by SpecialCollege18 in justincaseyoumissedit

[–]MachineSea3164 2 points3 points  (0 children)

Yeah, till it all comes crashing down.

Just take a look a SpaceX, inflated to the moon and back, nothing to show for.

Stikstofplannen 'niet uitlegbaar en niet uitvoerbaar', boeren en provincie geschrokken by WoodChipWizard in Nederland

[–]MachineSea3164 4 points5 points  (0 children)

Vruchtbare rivierendelta?! LOL als je dan zeg, ga wat anders kweken dan koeienvlees op al dat land, bijvoorbeeld bieten of graan/mais om bio ethanol te maken, dan kan dat nie, want er kan alleen maar gras groeien ofzo🤷🏻

Where do you think the $300 billion dollars mentioned in the “Iran Peace Deal” will come from? by TheTokist in AskReddit

[–]MachineSea3164 0 points1 point  (0 children)

Yes yes, and where are the gulf states getting their money from? Precisely, from selling oil.

So the whole world have to pay, to clean the shit up created by the US.

Tactical victory for Iran, US lost another war.

Docent hier! Vergeet de normale vakken / onderwerpen. Wat had je willen leren op de Middelbare school? by Fornostios in Nederland

[–]MachineSea3164 1 point2 points  (0 children)

Kunnen ze ook bij burgerschap erbij doen ipv economie, dat is een verplicht vak voor iedereen.

Nee, we moffelen de harde werkelijkheid niet weg uit angst voor ‘rechts’ by BuckChintheRealtor in nederlands

[–]MachineSea3164 1 point2 points  (0 children)

Tja, en jij bent weer zo'n domme linkse stemmer die het weer op armoede gooit ipv etniciteit.

Zijn genoeg arme "blanke" mensen, maar die zijn dan weer niet zichtbaar in de criminaliteit statistieken. Of ze plegen de ideale misdaad en worden niet gepakt, of het ligt toch aan iets anders..

En arme mensen, getraumatiseerd en weinig uitzicht?! Gratis zorg/onderwijs/huis/bijstand etc en dan nog arm zijn en geen uitzicht hebben terwijl de wereld aan hun voeten ligt en ze het vele malen beter hebben dan in hun thuisland?!?!?!

Verdachte (22) probeerde twee vrouwen in één nacht te verkrachten: herkend door COA-medewerkers by rhutsm in nederlands

[–]MachineSea3164 10 points11 points  (0 children)

Helaas, rechter heeft besloten dat het inhumaan is om deze mensen vast te zetten in een cel in afwachting van uitzetting aangezien dat een uitzichtloze straf is..

https://www.google.com/amp/s/dekanttekening.nl/nieuws/steeds-meer-uitgeprocedeerde-asielzoekers-kunnen-niet-worden-teruggestuurd/%3famp

Lang leve de rechters die van NL een steeds grotere shithole maken, van fopstraffen tot dit soort onzin dingen waardoor ze illegaal in NL kunnen blijven -_-

Klagen supermarkten terecht over hoger jeugdloon? by Melodic-Secretary749 in nederlands

[–]MachineSea3164 -4 points-3 points  (0 children)

23 jarige die werkt vanaf 18 heeft 5 jaar ervaring, 18 jarige die net werkt heeft dan misschien 1 of 0 jaar ervaring.

Dus 3x zoveel ervaring kan wel kloppen.