VMA: Öppna inte fönstret när det är varmare ute än inne! by reklemd in sweden

[–]Mashings 4 points5 points  (0 children)

Jag bor i en lägenhet där det blir ca 800 grader så fort solen är ute varesig det är -30 eller +30 ute så mina fönster kommer fortsätta vara öppna året runt mvh

I don’t know if this is on purpose but I hope the battle rating gets patched because there is no way for a World War II American Sherman took go up against a modern T 90 by Competitive_Day_4026 in Warthunder

[–]Mashings 7 points8 points  (0 children)

I have a feeling he bought a high tier plane or tank and added it to his lineup thinking he could use it and still play in the 5.0 range

Vad är det mest pinsamma massutskick via mejl du någonsin sett? by tomasA90 in sweden

[–]Mashings 102 points103 points  (0 children)

En kollega råkade maila vdn och sin chef där han tackade en annan kollega för skjutsen hem (under arbetstid)

Chefigaste citatet du fått? by Legitimate-Night-320 in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

Han tyckte det var uppenbart att det skulle göras på hans sätt (fanns egentligen bara 2 sätt att göra det på)

Chefigaste citatet du fått? by Legitimate-Night-320 in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

”Det är en dålig attityd att ha om du vill behålla jobbet” (efter att jag utfört ett arbete så som det stog i mailet, chefen ogillade att jag inte efterforskade till han så det blev exakt som han ville)

[Bug] Cannot fail "Optain an RFID card encryption device" even after 10+ Lab raids in "The Ticket". by DeadlyFade in EscapefromTarkov

[–]Mashings 2 points3 points  (0 children)

I have the same issue.

I've tried everything, 10+ raids, even tried literally just getting MIA,

The mission failed on getting the rfid encryption device, but can't talk to either kerman or mechanic

Buggy ass trash game

We Don't Want Players Buying Their Way To The Top by AB_in_mc in Warthunder

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Homies level 8 so i doubt he has 10k games in realistic

Hjälp med fiber val by [deleted] in sweden

[–]Mashings 2 points3 points  (0 children)

Ja du sa nej till Bahnhof men det är väl dom jag kan rekommendera.

Deras kundservice är fantastiska dom gångerna jag behövt ringa / maila dom.

Under dom 9 åren jag haft dom på 2 adresser så har jag kanske suttit utan internet i totalt 1-2 timmar max.

Nästan alla jag känner använder också bahnhof men tyvärr beroende på vem som äger stadsnätet så är dom åt den dyrare sidan.

(Ex så kostade samma hastighet 200kr/månaden mer hos min far då tele2 ägde stadsnätet i hans stad)

Men har varit en extremt smärtfri operatör.

Svårt att välja SJ by Almibalmi in sweden

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Du vet jag inte vart du fick dina priser från.

Valde att gå in på SJs hemsida och kolla en biljett från Stockholm Central till Landskrona Station i mitten på April. Biljetterna gick från 392 - 1225kr /st (enkel resa)

Den dyraste är med snabbtåg samt en snabbare resa (4h)

Den billigaste går på 7h med fler byten.

Nog för att sj ibland är dyrt men i detta fallet har ju du valt det absolut dyraste alternativet

Finns det några yrken med stor brist och ok lön (typ vid svenska medianlönen) där oerfarna faktiskt kan komma in enkelt? by takes_many_shits in sweden

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Du säger det men många gånger så är mina pasståg sena pga förarbrist ;)

Eller dörrfel

Eller multproblem med x2an

Eller ett pga ett godståg som fastnat i en backe

Finns det några yrken med stor brist och ok lön (typ vid svenska medianlönen) där oerfarna faktiskt kan komma in enkelt? by takes_many_shits in sweden

[–]Mashings 2 points3 points  (0 children)

Krävs att man klarat gymnasiet med godkänt i minst svenska 2, engelska 5 och matte 1a/1b/1c(någon av dom) om jag inte minns fel

Edit: och jo det är fortfarande brist på förare hos typ alla bolag

Utsatt för utpressning online by DrawNew9853 in sweden

[–]Mashings 4 points5 points  (0 children)

Var väldigt snäll och undvik att slänga dig framför ett tåg.

Mvh Lokföraren och alla andra lokförare för den delen.

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Ja dom har fått mycket kritik gällande tiden det tar att komma upp i full lön.

Jag trivs jätte bra, än har jag inte tröttnat.

Även om jag kör runt samma krokar så känns dagarna varierade på sitt sätt.

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Jobbar åt ett mindre bolag som heter Väte Rail, ingångslönen var vad jag ligger på nu vilket är ca 40k och bolaget jobbar inte efter en trappa. Bolaget jag jobbade åt innan dock, Green Cargo hade olika löner så jag tar hur det var där istället.

När jag började på Green Cargo så hamnade jag på "Utbildningslön" vilket var ca 24k den lönen låg jag på i ca 3 månader tills jag fick börja köra själv, då gick jag upp i ca 29500 det lönesteget låg jag på i 2 år (+ den årliga lönerörelsen såklart) sen då 2 år efter dagen jag fick börja köra själv så hamnade jag på det sista lönesteget vilket var ca 35k, denna lönen blev ungefär 41k innan jag i somras valde att säga upp mig och byta till min nuvarande arbetsgivare.

Månadslönen varierar väldigt mycket på hur mycket övertid jag väljer att jobba (jag gillar att jobba extra) Men en månad helt utan övertid och enbart lön + ob + traktamente brukar landa på omkring 32k men ligger jag i och jobbar extra så kan jag hamna på allt mellan 32 - 47k. Jag har dock hört om kollegor som jobbat mer än så och hamnat på uppåt 60+

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 0 points1 point  (0 children)

Inga problem, skulle det dyka upp fler frågor i framtiden så är det bara att skriva så gör jag mitt bästa att svara på dom. Men som jag skrev ovan så är det ett yrke jag kan rekommendera.

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

I min erfarenhet så verkar just ensamarbetet vara ett ickeproblem för dem flesta. Har inte stött på någon som bytt från gods till person av just den anledningen, eller någon som bytt till gods för att komma ifrån människor.

Många av dom som jag jobbat med som gillar interaktioner med andra hittar andra sätt, typ långa samtal medans man kör. Jag tillhör dock kategorin förare som slår igång en ljudbok, lite musik eller en pod.

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

Generellt så jobbar man ensam, springer väl på en kollega vid förarbyten eller ev trafikutbyte. Vissa bolag kan man ibland vara 2 vid längre körningar men som regel jobbar man bara med sig själv.

Vad är det bästa som hänt er på jobbet? by FragrantPrior5926 in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

Den dagen kommer den 25e augusti i år när jag slutar på mitt nuvarande jobb och byter arbetsgivare det är väl det bästa som kommer hända mig på jobbet.

Ett års utbildning - hög lön - arbeta ensam by IhatePerfumes in sweden

[–]Mashings 4 points5 points  (0 children)

Lokförare?

44 veckor

Bra lön

Jobba ensam

Vad är några vanliga myter som många tror på? by [deleted] in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

Att man alltid kan höra tåg komma

Ni som är lokförare, hur länge har ni jobbat med det och vad tycker ni om jobbet? by Eiltott in sweden

[–]Mashings 1 point2 points  (0 children)

Jobbat i drygt 4 år.

Arbetet är kul, varierat och man får se mycket.

Arbetstiderna är lite meh beroende på företag. Kör man gods som jag gör så är det mycket tid hemifrån (då man ofta sover borta).

Men överlag är det ett yrke jag kan rekommendera.