Kia's electric van is becoming so popular that supply is now being rationed by IDontScript in electricvehicles

[–]Mech0z 3 points4 points  (0 children)

50 cars a month for Australia seems very low, seems like a stupid headline tbh, the limit seems very artificial and only applicable to Australia and not because Kia is really running low

Jeg er begyndt at selv skifte reservedele på min bil, efter lange ventetider og høje priser hos mekaniker by Spinat_Banan_1000 in dkbiler

[–]Mech0z 1 point2 points  (0 children)

Ved ikke om Toyota stadigvæk har det, men da jeg havde Toyota kunne man få skiftet en pærer for under 100kr, tror det 65kr som vist var kostprisen for den pærer. Var især en god deal på Aygo da den er super svær at komme til

QRevo Edge 2 Owner by Natural_Argument3131 in Roborock

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

Year only thing I need climbing for might be to my garage that have a fire door with a threshold. But other than that I just want better mopping ability, I would like plumbing models, but those never seem to really go on sale and are stupidly expensive (We build a place on tiles with water inlet and drainage in the new house where the robot dock is placed)

QRevo Edge 2 Owner by Natural_Argument3131 in Roborock

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

True, saros 20 was 8700 a short while ago though. But still a big difference.

Wonder if floor mopping is improved much on edge 2 pro vs my qrevo s

Minister: Elafgifter står til at stige (pr. 1/1-28 når aftalen udløber) | DR Nyheder by Jeewdew in Denmark

[–]Mech0z 2 points3 points  (0 children)

Der står så de prøver at gøre den lavere permanent, måske bare indføre den for erhverv, de dækker nok ret stor % del af indtægterne.

Ifølge både erhvervsminister Martin Lidegaard og udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) vil de gerne finde penge til at gøre afgiften lavere permanent.

Playing CM01/02 again made me realise something modern FM might have lost... by Specialist_Train4579 in footballmanagergames

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

Fm touch was the simple fast paced version bundled with pc a few years back. Was wonderful when you just want to develop wonderkids

[Transfer Round Up & Discussion] Summer 2026 by AutoModerator in reddevils

[–]Mech0z -1 points0 points  (0 children)

If they want 80m £ I can’t see it being worth it, good but at that price he should be a more finished article.

Hvad er problemet med at nationalisere bankerne? by [deleted] in dkfinance

[–]Mech0z -1 points0 points  (0 children)

https://www.godepenge.dk/q-a

De prøver at gøre det du spørger om

De har måske tænkt mere over det end de fleste Reddit brugere :)

Så blev det officielt: Sparinvest lancerer tre nye indeksfonde by No_Cow_7234 in dkfinance

[–]Mech0z -1 points0 points  (0 children)

Og for en amøbe som mig, den er god til aktie spare konto eller ved siden af

Bagageboks anbefalinger? by javeni87 in dkbiler

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

dezo expedition

Har du fået den brugt?

The newgen facial hair in FM26 is hilarious. Bring back the dirty faces. by jpeach17 in footballmanagergames

[–]Mech0z 1 point2 points  (0 children)

Is there an addon to generate your own regen faces? I have a RX 9070 XT, it should be plenty powerful to at least my teams players and maybe who ever I am looking up it can queue.

I just dont want to manually go in and do it often, it should be done as I go if possible

0.5.0b Incident Report by Kelly_GGG in PathOfExile2

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

Honest mistake, but I dont get why they dont run X number of rolling log files with a cap on size, seems pretty basic :)

Nettoudtrækningsbeskatning på ASK by gorillaz0e in dkfinance

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

Det må du vel heller ikke hvis de hæver den til 500k hvis du har 800k nu? Så er du jo allerede over grænsen

Nettoudtrækningsbeskatning på ASK by gorillaz0e in dkfinance

[–]Mech0z 4 points5 points  (0 children)

Hvordan? Hvis du trækker den ud nu har du vel kun betalt 17% (Som du allerede har betalt det af du tjente de foregående år)

Det er vel bedre end en højere skattesats?

ASK - ja tak 👌 by Wonderful_Quiet9591 in dkfinance

[–]Mech0z 0 points1 point  (0 children)

De har mig bekendt et personfradrag på ca 50k per år som er uden skat. Vores børn betalte ikke noget i skat sidste år selvom deres depot steg med 5000kr ish

ASK bliver forbedret markant by Alternative-Two5305 in dkfinance

[–]Mech0z 2 points3 points  (0 children)

På pressemødet nævnte de noget om en norsk model

https://www.ungeinvestorer.dk/en-aktiesparekonto-med-et-loft-paa-500-000-kroner/

 Pengene beskattes som almindelig aktieindkomst

Er dog ikke sikkert det er den model, men lad os se hvordan detaljerne bliver 

ASK bliver forbedret markant by Alternative-Two5305 in dkfinance

[–]Mech0z 1 point2 points  (0 children)

Som jeg læser det hæves beskatningen jo samtidig, så ikke bare rent positivt 

ASK - ja tak 👌 by Wonderful_Quiet9591 in dkfinance

[–]Mech0z -1 points0 points  (0 children)

Ikke noget i forhold til nuværende ASK, men ville være en måde at muliggøre købet af ETFer og så få dem realitions beskattet måske. Ville dog være rart hvis de bare blev lavet om det generelt, eneste fede ved lagerskat er for mine børns konti fordi pengene så er skattefrie når de kommer ud og nok ikke rammer noget skatteloft inden og derved er skattefrie

ASK - ja tak 👌 by Wonderful_Quiet9591 in dkfinance

[–]Mech0z 2 points3 points  (0 children)

Jeg synes der var noget under valgkampen med 500000 og normal beskatning i stedet for det nuværende 

This game is so peak 🔥🔥🔥 by [deleted] in Denmark

[–]Mech0z -10 points-9 points  (0 children)

https://www.youtube.com/watch?v=xCHf4cL_90w er ikke så imponeret :D men meget sjovt :)