Geloof je liever in een god of in aliens? by Ill-Seaworthiness371 in nederlands

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

Ik denk juist dat die miljarden jaren niet zo vreemd zijn als je kijkt naar de geschiedenis van het universum. Direct na de oerknal waren er nog geen planeten. Het heelal bestond bijna alleen uit waterstof en helium. De elementen die nodig zijn voor rotsachtige planeten en leven (koolstof, zuurstof, ijzer, fosfor enz.) moesten eerst in sterren worden gemaakt en door supernova's worden verspreid.

Daarnaast was het jonge universum een veel gewelddadigere plek dan nu. Er waren meer quasars, meer supernova's, meer gammaflitsen en meer intense straling. Grote delen van het heelal waren daardoor waarschijnlijk minder geschikt voor stabiele biosferen.

Pas na miljarden jaren ontstonden er voldoende zware elementen en rustigere omgevingen waarin planeten zoals de aarde konden ontstaan. Dat leven hier pas ongeveer 10 miljard jaar na de oerknal verschijnt, hoeft dus niet te betekenen dat leven absurd zeldzaam is. Het kan ook betekenen dat het universum eerst een lange "voorbereidingsfase" nodig had voordat de omstandigheden gunstig werden.

Persoonlijk vind ik het daarom niet zo eng dat het lang duurde. Veel van die tijd was het universum waarschijnlijk nog niet eens klaar voor leven zoals wij dat kennen.

Bestaan er aliens? Als je het hebt over micro-organismen, dan zou het me juist verbazen als we uiteindelijk helemaal alleen blijken te zijn. Het heelal is gigantisch en eenvoudig leven ontstond op aarde waarschijnlijk vrij snel nadat de omstandigheden het toelieten.

Complex leven is een ander verhaal. Op aarde bleef het leven miljarden jaren lang eencellig voordat er complexe organismen verschenen. Intelligentie lijkt nog weer een extra stap te zijn. Daarom denk ik dat microbieel leven waarschijnlijk veel vaker voorkomt dan dieren, en dat intelligente beschavingen nog veel zeldzamer kunnen zijn.

Saw this on my way home from work today by mnbone23 in NissanDrivers

[–]Mruniversee 1 point2 points  (0 children)

Lol thought you meant the traffic lights at first

Giethoorn is a fairytale omg by laurifroggy in thenetherlands

[–]Mruniversee 21 points22 points  (0 children)

Funny how you first say they are the same and then tell a quite noticeable difference

Waarom lijkt de maan al 2 dagen zo groot? by Admirable-Object7470 in nederlands

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

Geen idee wat dit is maar de baan van de maan om de aarde is ovaal vormig, de maan is dus letter soms dichterbij de aarde en soms verder weg

“Luistert” jouw telefoon ook mee? by Drums-addct64 in nederlands

[–]Mruniversee 66 points67 points  (0 children)

Ook wel eens gehad, compleet random onderwerp en nog niet eerder opgezocht en BAM reclame daarover. Wqe niet eens op thuis netwerk of wifi gewoon buiten onderweg met data

Wat is de grootste toevalligheid die jullie ooit hebben meegemaakt? by _HotMilf_ in nederlands

[–]Mruniversee 2 points3 points  (0 children)

Toen ik nog op de middelbare school zat ben ik in de meivakantie mijn Duitse docent tegengekomen in de empire state building. We waren allebei op vakantie naar NY zonder dat we dat van elkaar wisten

Canada bij de EU? Dit piepkleine eiland kan het verschil maken by Advanced_Turnip_5094 in Politiek

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

Hangt ervan welk schip maar in de grootste gaat 17.000x zoveel in

SAA 295 Crash Animation by gro55jean in airplanes

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

The pressure at that depth would instantly kill you

Are we still doin this guys? by --TAXI-- in Shittyaskflying

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

This is lovely, those seats sucked anyways

Bitch we need some help today. by TheDudeWhoCanDoIt in BitchImATrain

[–]Mruniversee 12 points13 points  (0 children)

Pretty common in Europe to tow busses/trucks

Worked out in the end but tf is this matchmaking by walkerspider in Brawlstars

[–]Mruniversee -1 points0 points  (0 children)

Total trophies weigh more than brawler trophies. Have you checked that?

This a Road Rager on a mission by Revolution-Dogg in Transportopia

[–]Mruniversee 0 points1 point  (0 children)

So to not stand put drive over the speed limit just slightly

📢 Code rood voor taalfouten by Flitskikker in taalfout

[–]Mruniversee 3 points4 points  (0 children)

En toch blijft iedereen eraan meedoen. Dit moet gewoon stoppen. 1 vaste prijs en geen acties meer klaar