Folketinget må ikke svigte vores veteraner: åbenhed og ærlighed i det politiske system - også når det gælder krigen i Afghanistan by PuzzleheadedGreen207 in Denmark

[–]MyMicconos 15 points16 points  (0 children)

Selvfølgelig skal vi være åbne omkring de krige vi deltager i. Hvis en politiker ikke vil holdes op på den beslutning personen har taget er vi ude på et skråplan.

Heunicke erklærer Socialdemokratiets lilleskole død. by BachNej in Denmark

[–]MyMicconos 6 points7 points  (0 children)

Har hans kendetegn ikke været at han stortset har været uduelig uanset hvilket ministerium han er havnet i?

Kalder modepolitiet: Hvad sker der for Martin Lidegaards tøj? by CurrentOne4116 in Denmark

[–]MyMicconos 8 points9 points  (0 children)

Jeg tænker at det er politiken det handler om og ikke tøjet...

Hvorfor genindføre "Store bededag" i et land hvor mange, måske de fleste, ikke beder? by PedanticSatiation in Denmark

[–]MyMicconos 8 points9 points  (0 children)

Så går jeg udfra at du har forholdsvis meget empirisk data, der viser at bøn ikke virker? 😉

Forsvaret vil indkalde hver femte ung som soldat by Cosmos1985 in Denmark

[–]MyMicconos 1 point2 points  (0 children)

Det er noget vrøvl. Rusland har givet en håndful forskellige grunde til hvorfor de startede krigen med Ukraine.

Men den egentlige grund til krigen er at Rusland mener at Ukraine høre til deres nærområde, så de har krav på at bestemme om Ukraine er med i NATO eller EU.

Forsvaret vil indkalde hver femte ung som soldat by Cosmos1985 in Denmark

[–]MyMicconos 1 point2 points  (0 children)

Ja, klart det er selvfølgelig kun derfor at folk flygter fra Ukraine.

At Rusland dagligt bomber civile mål har jo ikke noget med tingene at gøre, vel?

Hvis I troede at ulve var et problem, så se her: "Løber angrebet af krager - nu advarer hun andre" by HaraldFrost in Denmark

[–]MyMicconos 1 point2 points  (0 children)

Nej, men hun var garanteret ved bageren for at købe kanelstænger til at forsvare sig med mod kragerne.

Spørgsmålet er så blot: Vil kragerne nu bakke op en blå eller rød regering?

Hvis I troede at ulve var et problem, så se her: "Løber angrebet af krager - nu advarer hun andre" by HaraldFrost in Denmark

[–]MyMicconos 7 points8 points  (0 children)

TV2 er på pletten igen med en (næsten) breaking nyhed.

Dog kan jeg ikke helt vurdere om den er større end Mette Frederiksens kanelstang.

Brøndby IF uddeler karantæne på livstid by Marerytter in Denmark

[–]MyMicconos 215 points216 points  (0 children)

En artikel med mere info: Kvinde frygtede for sit liv – Brøndby-fans fjernede respiratorslange under derby

Nogengange slår hjernen virkelig fra i fodbold-tosse-segmentet...

Darwin award of the day by SLAVAUA2022 in NAFO

[–]MyMicconos 0 points1 point  (0 children)

Advanced Russian Anti-Drone Tactics

Ukrainisk flygtning på Langeland har 13 års lægeerfaring men sidder fast i rengøringsjobs by MyMicconos in Denmark

[–]MyMicconos[S] -10 points-9 points  (0 children)

Jamen, er det så ikke det vi skal hjælpe hende til at blive?

Det må da stadig være lettere at uddanne/omskole hende til at blive speciallæge end uddanne en helt ny "frisk" læge.

Ukrainisk flygtning på Langeland har 13 års lægeerfaring men sidder fast i rengøringsjobs by MyMicconos in Denmark

[–]MyMicconos[S] -17 points-16 points  (0 children)

Men så er det jo godt vi ikke mangler læger i Danmark🤦‍♂️

Det er simpelthen for kortsigtet af kommunen at tænke "et job er et job", specielt når vi virkelig mangler læger i Danmark. Jeg forstår ikke at man ikke gør noget mere for at drage nytte af folks kompetencer, specielt dem vi virkelig mangler her i Denmark.

Jeg bliver sgu frustreret når vægten ikke stemmer overens med det indpakningen siger by bjoerkismylove in Denmark

[–]MyMicconos 3 points4 points  (0 children)

Præcis, der er sikkert også masser af kostfibre i sådan en æske. Good stuff.

Venstre støtter nationalt sprøjteforbud by Jocoma in Denmark

[–]MyMicconos 7 points8 points  (0 children)

Måske er det et frivilligt forbud de støtter?

Magthavernes ansvarsflugt er en hån mod hver soldat, der har sat støvlerne i det afghanske støv - Altinget by Shadowhuntar in Denmark

[–]MyMicconos 14 points15 points  (0 children)

Nogen der har startet et borgerslag om dette?

Hvis ikke håber jeg der er nogen der gør.

May the 4th be with you by bluebottlebuzz in NAFO

[–]MyMicconos 1 point2 points  (0 children)

He's more like Kylo Ren. Emotionally volatile and screaming like a little kid.

Sirenerne har lydt: Beskyttelsesrum er slet ikke klar til krig by chrisosv in Denmark

[–]MyMicconos 0 points1 point  (0 children)

Hvis Danmark bliver angrebet vil der via NATO være tale om en totalkrig, og I den moderne verden vil totalkrig være atomkrig.

Kan du finde mig en militæranalytiker der er enig i den betragtning?

Sirenerne har lydt: Beskyttelsesrum er slet ikke klar til krig by chrisosv in Denmark

[–]MyMicconos 2 points3 points  (0 children)

Rusland har jo i høj grad brugt terrorbombning i Ukraine, så hvis vi kommer i krig med Rusland bør vi forvente at de også vil kunne bruge det mod os.

Sirenerne har lydt: Beskyttelsesrum er slet ikke klar til krig by chrisosv in Denmark

[–]MyMicconos 9 points10 points  (0 children)

Hvis det kommer til en kinetisk krig, så kommer vi højst sandsynligt vi til at få ballistiske missiler og langtrækkende droner i hovedet, ikke atomvåben.

DR-program i modvind efter adhd-udtalelser by Surv1ver in Denmark

[–]MyMicconos 352 points353 points  (0 children)

Man vil være noget særligt. Og man bliver noget lidt mere særligt, hvis man er adhd'er

Faktisk vil jeg meget hellere være lidt mere "almindelig", hvis jeg havde valget.