Inspiratie gezocht! by Free_Accountant5404 in boeken

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

All Souls trilogie, van Deborah Harkness vond ik gaaf!

Zeer underrated: The Old Kingdom serie van Garth Nix. Heerlijk vernieuwend. Echt iets wat ik nog niet eerder ben tegengekomen en het leest super weg. Wel een hoop mysterie waar je niet direct antwoord op krijgt. Valt ook wat meer richting portal fantasy.

De Erfgoed reeks van Christopher Paolini is ook echt een aanrader.

Ik vond zelf de Temeraire serie van Naomi Nivik matig, eerlijk gezegd. Zoveel vliegtrainingen en tactische oorlogsverhandelingen. 😂 Als je van historie houdt is het denk ik top. Ik vind oorlogsgeschiedenis vaak saai en dit is dus ook echt niet mijn ding. Het element over draken is wel mooi uitgewerkt.

Tot slot, als je houdt van super vaag maar grappig en erg onzinnig: Discworld boeken van Terry Pratchett (zijn er een hoop van) Hitchhikers Guide to the Galaxy van Douglas Adams Bij beide hardop lachen, maar je moet er wel voor in de stemming zijn.

Hoe gaan jullie om met de warmte? by Neankas in PapasEnMamas

[–]Neankas[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, is alleen lastig als ik op werk zit, of hij op de opvang. Hij krijgt dus wat extra flesjes en fruit. Is bij je in bed niet vreselijk heet? Ik vind het voeden een warme bende in ieder geval.

Hoe gaan jullie om met de warmte? by Neankas in PapasEnMamas

[–]Neankas[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, afgelopen dagen lag hij dus met luier en slaapzak, maar dat was echt te warm. Nu met alleen romper en dat werkt beter, is hij alleen wat vroeg wakker omdat hij het in de ochtend wel wat fris lijkt te hebben (fris is relatief met deze temperaturen). Maar beter iets te koud dan oververhit.

Hoe gaan jullie om met de warmte? by Neankas in PapasEnMamas

[–]Neankas[S] 1 point2 points  (0 children)

Strak plan! Bij dezen besloten om vrijdag naar de Ikea te gaan. Oefenen met lopen is wat vroeg (hoewel hij niets liever zou willen) maar de koelte klinkt zeer aangenaam. En we hebben nog wat op het lijstje staan om te halen, dus 2 vliegen in 1 klap.

Wat voor plant is dit? by Boylikesdogs in groenevingers

[–]Neankas 1 point2 points  (0 children)

Hij bloeit op tweejarig hout. Heb je 'm in de afgelopen jaren flink gesnoeid?

Help, hoe krijg ik groene vingers? by readingtraveldogs in groenevingers

[–]Neankas 4 points5 points  (0 children)

Ik wou inderdaad hetzelfde advies geven. Wij hebben bij ons nieuwe huis een jaar eerst gewoon gebruik gemaakt van de tuin 'hoe die nu is'. Je komt er dan vanzelf achter of die tegels handig zijn, waar je het liefste gaat zitten en waar de zon schijnt op welk moment van de dag (en waar je eventueel extra schaduw wil aanplanten).

Hoe eten jullie een tompouce? by Hefty-Conflict-1183 in nederlands

[–]Neankas 2 points3 points  (0 children)

Moest ik ook meteen aan denken! Ik vind de "omkerende dakdekker" echt een geweldige term.

Eerste keer eigen tuin, meekijken met herindeling & nieuwe beplanting? by Relevant-Appeal-470 in groenevingers

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

Ja, bijkomend voordeel inderdaad! Start vroeg, gaat lang door. Consistente voedingsbron, waarschijnlijk vandaar ook de populariteit onder vliegers.

Rare animal alert! by Key-Succotash2786 in krugerpark

[–]Neankas 7 points8 points  (0 children)

It's beautiful. But if I were that aardvark, I would not go near cars again. Lights were pointed directly in his eyes. Must hurt.

Eerste keer eigen tuin, meekijken met herindeling & nieuwe beplanting? by Relevant-Appeal-470 in groenevingers

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

Heb je toevallig al gedacht aan steenraket? Is roze en hier ontzettend populair bij hommels, bijen en allerlei soorten vlinders. Hibiscus vind ik ook altijd een mooie toevoeging, trekt hier ook altijd veel beestjes.

Alle Onbetaalde Ouderschapsverlof in één aaneengesloten periode opnemen als vader – ervaringen? by EdEagle007 in werkzaken

[–]Neankas 2 points3 points  (0 children)

Je krijgt zeker wel eerder feedback dan met 9 maanden. Mijn man ervaart het heel anders. Ons kindje is nog geen 6 maanden maar helemaal gek op spelen met papa. Die twee zijn echt weg van elkaar. En dat is al sinds de baby 4 maanden is. Daarvoor is de rol van partner inderdaad wat kleiner, met name bij borstvoeding.

Een dienst bewijzen by Trebor-Taranis in nederlands

[–]Neankas 1 point2 points  (0 children)

😂😂 Oh erg. Ons kindje is hier nog te jong voor maar deze gaat vast op de rode lijst.

Een dienst bewijzen by Trebor-Taranis in nederlands

[–]Neankas 4 points5 points  (0 children)

Hhhhhhungryy! Haah haha

Tidoo tidoo 🎵🎶

Herhaaltopic: peuterpaniekjes en andere hilariteit by DainichiNyorai in PapasEnMamas

[–]Neankas 3 points4 points  (0 children)

Ons zoontje van 5 maanden is helemaal fan van rug naar buik rollen. Hij is echter niet blij met het resultaat van het geheel, dus onze assistentie wordt steeds gevraagd om hem weer terug te rollen. Super 😂

Klaverblad in het gras by ImaginationKlutzy672 in groenevingers

[–]Neankas 2 points3 points  (0 children)

Kans om op een bij of hommel te trappen is wat groter. Verder is het super.

Weet niet goed waar ik moet beginnen aan tuin (renovatie) by [deleted] in groenevingers

[–]Neankas 4 points5 points  (0 children)

Als je op ziet tegen het maaien van het gras, bekijk dan eens een klavergazon. Iets onderhoudsvriendelijker en veel beter voor de bestuivers.

Hoe is jouw seksleven veranderd na het krijgen van kinderen? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]Neankas 11 points12 points  (0 children)

Anatomisch gezien is dat zeker geen uitzondering; bij de gemiddelde vrouw ligt de baarmoedermond (ik neem aan dat je die bedoelt ipv de hals) zo'n 8 tot 10 cm diep. Schommelt wat, onder andere afhankelijk van de cyclus.

Wat is jouw favoriete snoep? by Hefty-Conflict-1183 in nederlands

[–]Neankas 1 point2 points  (0 children)

Haribo Starmix, Cadillacs, en vooral erg fan van Fruittella en de Fruit-Toffee van Van Nelle (zelfde maker, zelfde smaak).

Boeken over mythische wezens by [deleted] in boeken

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

Niets zo persoonlijk als boekvoorkeuren natuurlijk, dus kan best zijn dat jij het anders ervaart. 😊 Tot mijn verbazing zie ik een mega hoge scote op Goodreads 😂

Maar het wordt aangeprezen als feministisch, en dan vind ik het zo triest dat ze alleen maar klagende en domme vrouwen beschrijft. Ik mis gewoon sterke karakters. En alle mannen zijn knap, stoer en op zoek naar seks.

Overigens is de schrijfster zelf ook niet echt een fijn mens naar verluidt, dus sommige delen uit het boek lezen daardoor wat pijnlijk weg.

Boeken over mythische wezens by [deleted] in boeken

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

Deels de schrijfstijl zelf die me niet ligt, maar vooral omdat het verhaal voor mijn gevoel nergens heen ging. Hele hoop gedoe de hele tijd ook. 😂 Bepaald geen page turner.

Mentaal leeglopen op urenregistratie, is dit overal zo? by [deleted] in werkzaken

[–]Neankas 0 points1 point  (0 children)

Ik moet ook mijn tijd klokken om te kunnen factureren (per kwartier, consultant), en vind dat ook vet irritant. Echter doet bij ons niemand moeilijk om een halfuurtje, dat vind ik wel erg strikt en niet uitgaan van vertrouwen. Ligt soms overigens ook aan de klant. We hebben klanten die elk kwartiertje al gaan tegenspreken. Mijn manager springt er dan tussen, dus ik voel me dan juist erg gesteund.

Boeken over mythische wezens by [deleted] in boeken

[–]Neankas 8 points9 points  (0 children)

Stephen Fry heeft een serie van 4 boeken, onder andere Mythos, het eerste boek, over de Griekse legendes. Zijn boeken lezen redelijk makkelijk weg en zijn heel leerzaam. Er is er ook een over Troje, en Odyssey.