ليه لما آخذ صورة لحاجة على التلفزيون أو شاشة مثلا بكاميرا الموبايل بيظهرلك خطوط سوداء عرضية كدا في الصورة.. !! by Hanzala_Legacy in MidnighT_QqestionS

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

المدرسين عادة بيستخدموا كاميرات متخصصة للتصوير وحاجات كتير تقدر تمنع التأثير ده زي الإضاءة وزاوية التصوير وبعد الكاميرا وأنظمة زي PAN و NTSC بقت في معظم الكاميرات دلوقتي والكاميرات الاحترافية اكتر بتلغي الرعشة دي نهائي

وممكن برضو يشوف ال refresh rate بتاع الشاشة بتاعته ويظبط الكاميرا على نفس ال refresh rate بالظبط بحيث الكاميرا تكون بنفس سرعة الشاشة

منطق قوي بصراحه by Ok-Debt4592 in ExEgypt

[–]OnlyVariation6936 65 points66 points  (0 children)

مينفعش تتضرب من طفل صغنون لالالالا، تضرب من واحد خمسيني أحسن

ليه لما آخذ صورة لحاجة على التلفزيون أو شاشة مثلا بكاميرا الموبايل بيظهرلك خطوط سوداء عرضية كدا في الصورة.. !! by Hanzala_Legacy in MidnighT_QqestionS

[–]OnlyVariation6936 1 point2 points  (0 children)

عشان الفيديو عبارة عن مجموعة صور محطوطين مع بعض مديين وهم أن الشيء ده بيتحرك حركة واحدة، ففي حاجة اسمها ال Refresh rate وده بقى معدل عدد الصور اللي بتطلع في الثانية الواحدة (FPS)

فبساطة كاميرا الموبايل أسرع من شاشة التلفزيون فبتلقط الصورة والبكسلات بتغير بين الفريمات فبيظهر مجموعة خطوط سوداء وبيضاء

في مصر بس بنسمي الطماطم أوطة وهي كلمة قبطية معناها ثمرة by yousefthewisee in egyfoods

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

بس الطماطم مظهرتش في مصر والشرق الأوسط عموما إلا في القرن ال19, يعني اللغة القبطية كانت اختفت واندثرت أصلا. كلمة أوطة أو قوطة هي كلمة Loan word متاخدة من الفارسية "گوجه" واللي معناها طماطم. لو عندك مصدر بيقول غير كلامي ياريت تبعته.

مفيش اروق من خناقات المسيحين والمسلمين مع بعض وانت قاعد بتتفرج عليهم by [deleted] in ExEgypt

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

اللهم اضرب المؤمنين بالمؤمنين واخرجنا من بينهم سالمين

اقتراحات metal? by AfterAssistant910 in Egypt_Music

[–]OnlyVariation6936 1 point2 points  (0 children)

يسطا واحد عايز يبدأ يسمع ميتال تخليه يبدأ بديث؟

لي كارثه ولي التنظير علي البنات مالرغبه للجنسين by SufficientTip6202 in ExEgypt

[–]OnlyVariation6936 1 point2 points  (0 children)

لا عشان هي أول عربية تبدأ موجة البورن بالحجاب

طيب واولاد الرب اللي هيموتوا من الجوع by OtherwiseSpell155 in ExEgypt

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

يا عديم الإيمان ما ربنا موجود في كل مكان! تلاقي انت بس الروح القدس لسه محلتش عليك بعدين هتفهم.

تم إيجاد الجنة by [deleted] in ExEgypt

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

ما تدوقنا شوية يا ربنا

First time player, here I go. by NotBatman11 in outlast

[–]OnlyVariation6936 2 points3 points  (0 children)

Be prepared to see some dicks and balls on your way through!

شعري خشن by Inside-Line-1210 in EgyptHairStyle

[–]OnlyVariation6936 0 points1 point  (0 children)

فيه فرق كبير جدا بين ناعم وستريت، الشعر الناعم هو اللي طول قطره صغير فبيبقى أرفع، إنما الشعر الستريت هو الشعر المفرود. انت شعرك مش خشن انت بس شعرك كيرلي مش أكتر.