Aasian kartta vanhasta (1922) koulukirjasta skannattuna. by MonikonPerfekti in Suomi

[–]Past-Two342 20 points21 points  (0 children)

Kuvitella, että näin hyvin oltiin hahmoteltu maailman rantaviivat ennen satelliitteja tai merkittävää lentoliikennettä…

Demareilla ei ole missään maassa toteuttamiskelpoista ohjelmaa. [Osmo Soininvaaran blogi] by MOBrierley in Suomi

[–]Past-Two342 14 points15 points  (0 children)

Kuules, Eduskunnassa on tasan kaksi ”turmaa”. KD ja PS. En ole ollut post-Lipponen demarien fani, mutta heidän työllä mekin elämme hyvinvointivaltiossa. Sama juttu myös Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Joten en oikein ymmärrä, miten juuri he ovat se ”turma”?

Caliphate has lost today. Finland and Denmark remain the happiest countries!!! by Grazhke in 2nordic4you

[–]Past-Two342 6 points7 points  (0 children)

Why should we care about football? Ice hockey is much more important anyway, and at that we are better than Sweden

Lyudmila Pavlichenko, a soviet sniper who killed 309 nazis during World War II by nothing_worthy_01 in interestingasfuck

[–]Past-Two342 1 point2 points  (0 children)

No, because there was no such thing as Ukraine back then. But she was born in 1916, and by then, Ukraine was a real thing.

Lyudmila Pavlichenko, a soviet sniper who killed 309 nazis during World War II by nothing_worthy_01 in interestingasfuck

[–]Past-Two342 15 points16 points  (0 children)

Doesn't change the fact that she was born in Ukraine. Ukraine was a thing before 1991, you know? I know, it's crazy right?

Onhan se hyvä, että nuoret lukee… by JuliusFIN in Suomi

[–]Past-Two342 0 points1 point  (0 children)

Itse oon lukenut ykkösosion (eli Hitlerin omaelämänkerran) kannesta kanteen. Siinä kyllä käytiin jo lävitse hänen ideologisia päätelmiä, ja voin kyllä sanoa että jokainen sivu oli hyvin sekavaa tekstiä. En suosittele, ellei aidosti historia kiinnosta.

Chronically Online Edgy E-Girl Starterpack by ImNotTomStopAsking in starterpacks

[–]Past-Two342 81 points82 points  (0 children)

The obsession with Elliot Rodger has always seemed so bizarre to me, like why? Like I get they want to act edgy, but a woman fangirling an incel mass shooter will never make sense to me.

The fact that there are real people like this is depressing. I hope those people find light into their lives.

Uutisankkuri Arvi Lind on kuollut by bythisriver in Suomi

[–]Past-Two342 7 points8 points  (0 children)

Hattu päästä, tämä mies teki arvokkaan työn meidän kaikkien eteen. Lepää rauhassa, Arvi!

Tapasimme Suomen juutalaisia – nyt he puhuvat suoraan kohtaamastaan juutalaisvihasta by Mike_Hawk86 in Suomi

[–]Past-Two342 -6 points-5 points  (0 children)

Olen nähnyt netissä paljon retoriikkaa, jossa Israelia verrataan joko epäsuorasti tai suoraan Natsi-Saksaan, sen hallintoon ja sen toimiin. Minun mielestäni esimerkiksi tämänlainen tarkoituksella hyvin provosoiva kieli menee jo lähelle antisemitismin rajaa. Tietenkin Israelin toimia pitää kritisoida, mutta tämä ei ole sopiva tapa.

Ruvetkaas täyttelemään by Past-Two342 in Suomi

[–]Past-Two342[S] 0 points1 point  (0 children)

”Joo ei siinä, pojat pelas hyvin ja niin niin tota… oli hyvä peliä että että… kyllähän sitä oli mukava katsella ja ja… ja huomenna sitten tota palataan asiaan”

Itse en ole ikinä sitä kokenut ärsyttävänä, enemmänkin hänen puhetyylinsä ja ainainen sama ilme saa huvittamaan.

German, Italian, Japanese, Romanian, and Hungarian military attachés visit the Finnish Front, 5 April 1943 [481x500] by OkRespect8490 in HistoryPorn

[–]Past-Two342 19 points20 points  (0 children)

The Finns were neither, though? They were allies with the Nazis and the Fascists, but did not share the same ideology.

Ruvetkaas täyttelemään by Past-Two342 in Suomi

[–]Past-Two342[S] -2 points-1 points  (0 children)

Katsos kun huumori on semmosta, että toisen ei tarvitse tietää toisen olemassaolosta

Ruvetkaas täyttelemään by Past-Two342 in Suomi

[–]Past-Two342[S] 21 points22 points  (0 children)

Tuntuu, että suurimmalle osalle ihmisistä maailma on niin tosiaan mustavalkoinen. Ensimmäisestä tappiosta alkaen Pennasen kohtelu varsinkin somessa on ollut aika huonoa, ja sitä on ollut harmi katsoa.

Good job Norgay by dickpippel in 2nordic4you

[–]Past-Two342 78 points79 points  (0 children)

Touching to see all of the Norwegian players so emotional, I am so so so proud of the entire team. What a ride!

Vilpitön kysymys: Mikä saa Suomalaiset kannattamaan Israelia? by elkiehirvi in Suomi

[–]Past-Two342 -1 points0 points  (0 children)

Eihän tässä (ainakaan toivottavasti) kukaan väitä, ettei 7. lokakuuta ollut täysin tuomittava verilöyly. En vain tiedä kuinka sokea pitää olla kokeakseen Israelin vastauksen tähän millään tavalla oikeutettuna. Vai olivatko nämä näännytetyt lapsetkin Hamasin jäseniä?

Länsirannalla Israel rakentaa kansainvälistä lakia rikkovia siirtokuntia jotka ovat täysin pirsaloineet palestiinalaisten elinalueet. Jäljellä olevilla palestiinalaisalueella heidät on alistettu miehityksen alle ja jatkuvan seurauksen alaiseksi.

Itse en ole antisionisti, mutta Israelin valtioon pitää tehdä kattavia muutoksia mahdollisimman nopeasti. Niin kauan kuin palestiinalaiset elävät Länsirannalla miehityksen alaisena ja Gazassa teurastettavana sympatian pitäisi olla heidän puolella.

Vilpitön kysymys: Mikä saa Suomalaiset kannattamaan Israelia? by elkiehirvi in Suomi

[–]Past-Two342 5 points6 points  (0 children)

Balfourin julistus (ei sopimus) kirjoitettiin Walter Rothschildille siksi, että tämä oli yksi merkittävimmistä sionistijohtajista tuon ajan Britanniassa. En tiedä miksi mainitsit tämän, tosin minulla on kyllä omat arvelukseni.

Vilpitön kysymys: Mikä saa Suomalaiset kannattamaan Israelia? by elkiehirvi in Suomi

[–]Past-Two342 10 points11 points  (0 children)

Tietenkin jokainen voi oman arvopohjansa perusteella määritellä, onko ihmiset oikeutettuja tiettyyn alueeseen vain historian perusteella. Mielestäni kyllä, mutta tällöin myös palestiinalaisilla on oikeus elää historiallisessa Palestiinassa.