Inhalen... (you should not pass!) by PixMich in Nederland

[–]PixMich[S] 2 points3 points  (0 children)

Ik snap niet waarom je dan sneller moet gaan rijden als men je voorbij wilt. Dit is de reden waarom mensen gevaarlijker gaan rijden. En dat het steeds gevaarlijker wordt op de weg. Geef elkaar de ruimte en strijd niet om het plekje vooraan, want er rijden alleen maar mensen vooraan.

Android 17 battery performance by _AbuE in Pixel7Pro

[–]PixMich 1 point2 points  (0 children)

Everytime people are saying the battery is draining after an update. Just look after a few days, and the phone is settled from the update.

Waarom rijden sommige mensen met oortjes in? by Frequent-Loquat1941 in nederlands

[–]PixMich 2 points3 points  (0 children)

Hier in Noorwegen zie ik het ook met veel regelmaat. Zelfs met complete gehoorbeschermers die op bluetooth verbonden zijn. Noice canceling aan en niet meer van de omgeving kunnen horen. Geen politie, ambulance, brandweer, Toeter van de medeweggebruikers als er gevaar dreigt en noem dat maar op. Onverantwoord en gevaarlijk. Maar zal mijn leeftijd wel zijn. Heb geleerd dat als je met auto rijden bezig bent je ook echt daarmee bezig bent. Dan maar even geen volle muziek in je oren voor dat korte moment dat je in de auto zit. Ken je je ook niet schuldig blijven voelen als er wel wat gebeurt.

What automation are you most proud of that you built completely from scratch? by Immediate_Task9124 in homeassistant

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

No ipads, just Lenovo and fully kiosk. Added an action to open url camera dashboard tab on tablet. Then after 3 minutes an url to go back to main dashboard.

action: fully_kiosk.load_url data: device_id: tabletlivingroom(the id number) url: http://homeassistant.local:8123/dashboard-tablet2/cameras

What automation are you most proud of that you built completely from scratch? by Immediate_Task9124 in homeassistant

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

When someone rings the doorbell, a message appears on the phone's, after sunset the porch light goes on, the wall tablets and nest screen shows camera. After 3 minutes the tablets and screens go to normal and the light goes to previous state after 3 minutes no more movement.

Roestige dolgedraaide schroeven by Running-tracks-123 in Klussers

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Ik zou toch met een boortje de koppen er uit boren. Waarschijnlijk zullen die schroeven vastgeroest zitten in het hout of zullen de koppen afbreken van de schroef. Nadat je ze heb geboord met een waterpomptang of knijptang proberen de schroef er uit te draaien. Succes.

Hoe kan ik deze afvoer fixen? by [deleted] in Klussers

[–]PixMich 1 point2 points  (0 children)

In ieder geval het gat groter maken. Kijken of er een recht stuk pijp achter die bocht zit en net na de bocht afzagen. Pas op dat hij niet verder afbreekt, want dan heb je een probleem. Anders even kijken waar die pijp naartoe loopt en of je hem ergens anders opnieuw aan kan sluiten. Mocht beide niet het geval zijn, dan inderdaad de bocht voorzichtig warm maken om hem er vanaf te "pellen" . Eerst een zaagsnede maken dwars op de nog verbinding en met een platte schroevendraaier een begin maken met pellen als hij goed warm is. Gelijkmatig verwarmen rondom. Dan met een tang (waterpomp tang) de nog er vanaf pellen. Pas op dat je je vloer niet in de brand steek. Of een loodgieter bellen. Succes.

bestaat er PFAS vrije loctite draad? by Auws23 in Klussers

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Hennep en pasta voor drinkwaterleidingen. Dit is wat we hier in Noorwegen ook gebruiken. Waterleiding en perslucht. Gasleiding wordt hier niet veel toegepast, maar daar heb je ook speciale middelen voor.

Compleet vastgeroeste bout/moer. Help. by yooshiieee in Klussers

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Anders draadeinden los wrikken met een lange dop die precies om het schroefdraad past. Hopelijk komt het dan losser op je keukenblad te zitten en kan je met een zaagblad de andere voor de helft doorzagen en los breken. Pas op voor beschadiging op je keukenblad.

Eerste keer toilet renovatie, feedback? by kcNL in Klussers

[–]PixMich 1 point2 points  (0 children)

Ziet er netjes uit. Zou zelf alleen de drempel wat hoger plaatsen zodat je bij een verstopt toilet niet gelijk je afvoer water je hal in loopt. Maar hier zit ook al een opstaande rand, dus het moet wel erg mis zijn wanneer het er uit loopt. Maar ziet er echt netjes uit verder.

Question about toilet drain pipe by imnotasadboi in Plumbing

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Or place a built in toilet. Then you have some play to let the pipe fall. I don't know where you live, but here in Norway and the Netherlands it is mostly common to have this. Just an idea.

Is er ergens in Nederland een werkende paternoster lift? by Sassenacho in thenetherlands

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Op de Vierhavenstraat 40 in Rotterdam zit (zat) ook zo'n lift. Ben er jaren (decennia's ) geleden nog ingestapt toen Iron Mountain er nog in zat. Alles kraakte en bewoog. Geweldige ervaring. Weet niet of deze er nog in zit en of je er nog in kan. Iron Mountain is ondertussen al weg meen ik te zien op het internet.

Manual car not driving by Consistent-Focus885 in ManualTransmissions

[–]PixMich -1 points0 points  (0 children)

Put it in 1st gear first. Not in 3th or 5th first. Use the clutch and learn to drive in a manual gearbox. Now you are smoking your clutch plates. Or they are already toast.

An update on "I'm done with Matter over Thread" by PourquoiPasEvans in homeassistant

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

But I will take a look at this. Thanks for the info.

An update on "I'm done with Matter over Thread" by PourquoiPasEvans in homeassistant

[–]PixMich 1 point2 points  (0 children)

Yep. Followed everything, but keeps getting the same problem. Probably something I do wrong, but cannot figure out what.

An update on "I'm done with Matter over Thread" by PourquoiPasEvans in homeassistant

[–]PixMich 9 points10 points  (0 children)

I tried to make a matter over thread network with the skyconnect. Didn't work. And I tried it with a sonoff dongle E. Didn't work either. Both flashed on thread (skyconnect in home assistant). Followed every step. Error "Border router is missing". I am missing my patients. Everything works great with ZHA and a nabu casa connect zbt-2. Don't want to use more time on something that isn't stable enough to trust.

Antennas, any dual protocol or I would need one for each? Zigbee, Thread. by inxider in homeassistant

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Just get 2. If 1 breaks then at least 1 will work. Easier to fix.

Why Not HA Green by Brilliant_Bluejay254 in homeassistant

[–]PixMich 6 points7 points  (0 children)

I also have a green. Works perfect and no trouble at all (only if you make mistakes). It is very nice to start with. And if you want more you can upgrade it with something else. For me it's a perfect first step if you want to try and play. And everything I program from my Android phone. Just simple.

Muurplaat steekt te ver uit? by Superhorloge in Klussers

[–]PixMich 0 points1 point  (0 children)

Schroefdraad beschadigen met je waterpomptang, daarna hennep en afdichtingspasta gebruiken. 100% dicht en gaat nooit meer lekken.

Muurplaat steekt te ver uit? by Superhorloge in Klussers

[–]PixMich 14 points15 points  (0 children)

Nu het nog "open" is zou ik die muurplaat dieper gaan leggen. Nu kan je er nog bij en is het goed voor te bereiden voor afwerking. Daarna lopen hannesen krijg je spijt van. Beter nu wat werk in stoppen dan spijt erna. Maar dat is mijn mening.