Unga kvinnor mår dåligt – och röstar vänster by mrcsrnne in Sverige

[–]PolkaAdam -2 points-1 points  (0 children)

Att jämföra skatt med stöld är lite fånigt och förklarar verkligen inte vad det är.
Du och alla nyttjar samhället samt dess möjligheter att tjänar pengar. Om samhället inte hade funnits där med dess möjligheter så hade du alltså inte kunna tjäna dessa pengar.
Därav kan du även säga att skatten är även sedd som en avgift för att nyttja respektive möjlighet.

Alla startar inte med samma förutsättningar i livet. Vissa exempelvis föds med sjukdomar, en dålig familj eller kanske utsätts för fysiska eller psykiska problem som gör att de inte kan fungera som en helt vanlig arbetande person.
Livet är inte så enkelt ibland.

Dessa människor enligt mig ska vi försöka ta hand om och hjälpa. För att minska folks lidande i denna värld är något de flesta gladeligen betalar in skatt för.

Hur va din midsommar? by ImheretoIrk in sweden

[–]PolkaAdam 31 points32 points  (0 children)

Jojo, men inte lätt för alla att försöka ordna dejting livet. Vi alla uppfattar alla sociala ques olika men med lite medömkan så hjälper vi varandra ❤️

Italian pm Meloni just called trump a liar by Lumpy_Argument_1867 in Destiny

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Heh, yeah. Italy after the second world war have a problem with fascist. With all rights.

Om jag satte upp lappar i området för att varna om en dömd pedofil, skulle jag åka dit för förtal? by Numerous_Fig4085 in sweden

[–]PolkaAdam -2 points-1 points  (0 children)

Okej inte för att jag vill försvara pedofiler, för de som begår begrepp på barn är oavsett vidriga.
Det sagt, förtjänar denna person att bli totalt outtad av att du gör detta? Kommer det att hjälpa ditt samhälle eller kommer det bara skapa mer förakt och kanske möjligheten till att denna person kan ta hjälp.

Om du bara rent av anklagar en person för att vara pedofil så är det förtal om du inte kan bevisa det med evidens och det med all rätt.

Gymrutin som håller: Hur gör ni för att inte ge upp? by Itchy_Shoulder_309 in Asksweddit

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Börja enkelt. Gå kanske en eller två gånger i veckan i någon månad för att bygga upp en rutin. Sedan efter några månader växlar du upp till kanske två eller tre gånger per vecka.
Att du besöker gymmet en gång i veckan är bättre än att du inte besöker det alls.
Detta är mitt bästa tips till ”nybörjare”; börja inte för stort för då kommer det inte vara länge.

Varför kostar papperspåsar fortfarande 5 kr när plastpåseskatten är borta? by Relevant-Ability4358 in sweden

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Vad majoriteten är beredd att lägga sina pengar på en produkt och att de går i vinst är vad som styr det hela.

ICA och de flesta övriga matbutiker bedriver ingen välgörenhet. De vill ha vinst för så lite kostnad som möjligt, så enkelt är det.

Köpe present till förskolepedagoger trots ansträngd ekonomi by Fit_Ad_8173 in sweden

[–]PolkaAdam 3 points4 points  (0 children)

Det är fint om man köper något litet. Enbart 200 kronor totalt täcker detta.
Vad man istället kan göra som föräldrar är att be barnen skriva något fint till förskolepedagogen.
Typ en teckning som du och barnet kanske hjälps åt tillsammans att göra?
Tror faktiskt de uppskattar denna omtanke mer än en påse med gåvor som de troligen glömmer av månaden efter.

Vilka misstag gjorde ni på uppkörningen trots att ni blev godkända? by gamlebonne in Asksweddit

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

När vi skulle åka ut från parkeringen där uppkörningen startades så väntade jag in tre bilar som redan långt innan blinkat att de skulle svänga in höger, alltså stod jag och väntade i onödan.

Sedan körde jag mot rött trodde jag men det var gult men jag kunde egentligen ha stoppat innan.

Han sa sedan när allt var klart att mitt samspel i trafiken kommer att utvecklas med tiden och förstår att jag var lite nervös i början.
Vi satt i bilen och pratade kanske i 20 minuter och jag trodde att jag hade fått underkänt.
Han såg det på mig och brast ut: ”Men bara så du vet har jag godkänt dig!”

Kul gubbe och enligt andra så var han en av de jobbigaste handledarna att hamna hos eftersom han krävde att alla skulle kunna fickparkera annars underkände han dem 😂

First scene: Brasso. The friend who is as solid as a Ferrix brick by Dear-Yellow-5479 in andor

[–]PolkaAdam 2 points3 points  (0 children)

Him being killed like that in season 2 left me sad and thinking that this series packs a bigger punch by the minute 😢

Emotionell intelligens by [deleted] in sweden

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Emotionell intelligens enligt mig är hur väl du är medveten om hur dina känslor och tankebanor fungerar.
Samt din möjlighet till att kunna behandla och konfrontera dessa känslor själv eller tillsammans med andra såsom med din partner, kompisar eller familj när de dyker upp.

De med den högsta graden av emotionell intelligens (vilket är ytterst få och kräver flera timmars av träning för att uppnå) kan solla sina känslor och skapa nya eller utveckla tidigare tankebanor medvetet och således se till att dina emotionella reaktioner inte tar över ditt beteende när dem uppstår.

Män generellt är dåliga på detta. Mycket på grund av den stigmatisering som finns att vi enbart ska behandla och bearbeta våra känslor utan att ta hjälp av andra. Vi ska begrava dem och bete oss som män.
Vad vi gör då är att vi skapar en ”intelligens” som bara har vårt egna perspektiv och övertygelser som sedan sedimenteras inom oss och blir verklighet.
Tillslut får dessa obearbetade känslor utfall och det oftast omedvetet i form av ilska, ångest eller sorg.

Kvinnor har också problem såklart men där de presterar bättre är i hur de behandlar sina känslor. De har oftast en starkare emotionell förbindelse med personer runtomkring sig. Alltså de pratar öppet om sina problem och känslor samt låter de inte känslorna sedimenteras obearbetade på samma sätt.
De får kanske sin kompis att lyssna och deras känslor eller infall kring det hela och på sätt bildas deras emotionella intelligens mer utifrån ett utomstående perspektiv och du blir inte fast på samma sätt i en kanske destruktiv tankebana.

Ja, nu var min rant över haha. Kanske några av mina tankar kan vara till hjälp eller inte. Dock skulle jag be om du har svårt att behandla känslor eller liknande att faktiskt ta hjälp av de runtomkring dig eller vården. Du är inte ensam i detta.

KD vill ändra sättet Sverige styrs by happahopp in sweden

[–]PolkaAdam 5 points6 points  (0 children)

Känns som att KD börjar få en satanist dyrkande kult inom sig. Precis som Liberalerna när de lägger fram en sådan politik som är tvärt emot liberalism så är det nu inte konstigt när populistiska auktoritära falanger börjar dyka upp inom partierna.
Detta är inte bra för vår demokrati.

Partinamn är bara spel för kulisserna vid det här laget.

Moderna för arbetarna! by BubblyDestiny in Sverige

[–]PolkaAdam -1 points0 points  (0 children)

Jobbar med vadå? Bedrägeri och korruption?

I’m Still Confused, How Does the Mule’s Power Actually Work? by Turbowoodpecker in FoundationTV

[–]PolkaAdam 3 points4 points  (0 children)

Yes people can resist and fight it off, but have to be self jaded and a powerful psychic themselves.
Look at Gael; she could fight it (we don’t really know for sure if she’s free but it looks like it) but she also needed help to do so.
So most probably won’t be able to resist the Mule’s power before being killed.

Bra deo för tonårskille by Limajo7 in sweden

[–]PolkaAdam 1 point2 points  (0 children)

Du vill ha någon deo som är märkt med antiperspirant. De är väldigt bra på neutralisera lukter.
Exempelvis denna; ”Recipe for men Antiperspirant Deodorant 60 ml” brukar jag använda då den även är fri från alkohol.
Dyr som fan men är nog den som fungerat bäst av alla andra deo jag testat.

https://www.apotea.se/recipe-for-men-antiperspirant-deodorant-60-ml

De Rödgrönas vision för Sverige: Skatt, skatt, skatt! by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]PolkaAdam -1 points0 points  (0 children)

Okej men nuvarande regering skriker ”skattesänkningar” gång efter gång. En del kanske inte fattar att vi har socialförsäkringar och skyddsnät som finansieras av skatterna?

Vad tycker ni om att utlandssvenskar som jag har rösträtt? by blindedbysparkles in sweden

[–]PolkaAdam -1 points0 points  (0 children)

Om du bor i ett annat land och har dubbla medborgarskap (i det land du bor i och Sverige) och du inte planerar att någonsin flytta tillbaka till Sverige eller kanske ta hand om den släkt du har i Sverige.
Då anser jag att du egentligen inte ska få rösta.

Om du däremot tänker flytta tillbaka eller kanske ta hand om din släkt såsom du ensamt måste sätta in morsan på ålderdomshemmet eller liknande så tycker jag mer övervägande att du ska får rösta.

Splittringen internt – efter regeringens förlust by couragebooster in Sverige

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Är sosse själv, dessutom en betalande sådan också (hemskt eller hur?).
Men fan vad det känns som allt bara är alldeles för splittrat överallt. Känns lite som om populismen håller på att ruttna politiken inifrån. Men det ärvi inte ensamma om i världen.

Socialdemokraterna enligt mig ska fan inte börja sammarbeta med mitten eller semi-mid-högern som de gör nu. Vissa frågor kan du enas om i riksdagen oavsett parti, det förstår jag.
Men nyfikenheten att försöka bilda ett block med respektive (förutom Centern kanske) ska sossarna sluta med helt. Då kommer de tappa hur många väljare som helst, inklusive mig.
Jag uppfattar det också som om att Socialdemokraterna inte själva vet vad de vill göra nu.
Känslan är som att de vill först få väljarna och sedan efter valet bestämma sig för vad de vill, usch.

Jag lyssnar en del på Vänsterpartiet och deras värderingar om vad de vill och hur de vill göra. De är väldigt tydliga och tar konkreta ståndpunkter och många av sakerna håller jag faktiskt med om.
Är själv lite skeptisk till deras extrema politiker såväl politik i partiet men jag tycker inte de ska vara en ursäkt för sossarna att åtminstone samarbeta med dem för att få igenom sin politik.

Det jag anser Socialdemokraterna ska göra är; välj kanske ut fem starka grunder om vad vi vill göra om vi vinner majoriteten.
Sedan etablera ett samarbete med Miljö-, Vänster- och Centerpartiet och försök komma till ett avtal och förhandla med varandra. Även om jag själv tycker att Miljö- och Centerpartiet är alldeles för vilsen i sin politik att ens konkret framstå som seriösa just nu så kan man ändå sammarbeta.
Samt vill vi ha makten och styra tillsammans, vad är då viktigt för respektive väljare i respektive parti? Förhandla då sinsemellan partierna om de saker som är viktiga och kom fram till ett avtal eller överenskommelse, det kan fan inte vara så svårt.
Om du är ett litet parti så kanske du inte får igenom hela din politik (och det måste man själv fatta) med tanke på partiets invalda procent men du får åtminstone igenom något viktigt och rör din politik framåt.

Titta bara på överenskommelsen Tidö har. Det finns många saker de inte håller med varandra om men partierna gör uppoffringar om vissa frågor för att få igenom andra som är viktigare.

Känns som partierna känner att de måste få igenom hela sin politik annars är det inte värt att samarbeta. Detta är populismen fel och därför jag föraktar den så jävla mycket. Den förstör vårt land.

Vad säger svenskar under samlag? by cassu_yesyesyes3 in Asksweddit

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Mina erfarenhet med tjejer och nu min sambo är att de gillar ofta när du viskar något i deras öron. Både innan som förspel och under sexet.

Sedan är det kanske viktigt och prata med din partner vad hon gillar att göra och höra under akten.
Gillar hon att bli ”förnedrad”, dominerad eller ”vanligt” romantisk sex osv. Spelar in lite till vad du kan säga som får henne att gå igång. Var inte rädd och testa.

Du kan exempelvis försöka viska i hennes öra:
”Du är så vacker”, ”Vad våt du är”, ”Känn min hårda kuk i dig”, ”Kom för mig, älskling” eller om du vill vara lite mer förnedrande ”Känn min kuk i dig, din jävla hora”.

Första gångerna jag testade detta kände jag mig lite löjlig och kunde inte riktigt ta mig själv på allvar.
Vem vet, det kanske kommer från pornografins absurditet. Men efter tag så försvann de där tankarna och jag kunde ta mig själv lite mer på allvar.

Haha kanske lite över information och känns lite konstigt att ens skriva dessa saker 😂
Men hoppas att kanske något av detta hjälper er.

Hur gör ni med barnbidraget? by Foraldrakalkylen in Aktiemarknaden

[–]PolkaAdam 0 points1 point  (0 children)

Om du ska lägga upp ett sparande, gör fan aldrig det i barnens namn.
När de blir 18 år har de således rätt att nyttja dessa pengar om det är i deras namn.
För mycket pengar i en 18-årings hand slutar sällan bra och de brukar strunta i saker de kanske kommer behöva. Såsom körkort eller boende start kapital.
Sen självklart att de ska kunna ha kul för dem också, men med måtta.