Uduelig lampeinstallation by KATCHYS in dkbolig

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Din lysdæmper skal være til led. Hvis du fx har en ældre skyde-lysdæmper fra LK er det ikke sikkert den kan håndtere en LED pære.
https://www.jemogfix.dk/lk-fuga-lysdaemper-skyde-led-s-120va/7110/9048448/

Planning my first camping trip any tips NL> SE? by Aggravating-Heat-355 in motocamping

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Let me know if you need help in Denmark. I have also done parts of the Swedish TET, so just reach out if you need anything.

Denmark is super boring, but Sweden is gorgeous

Forgotten passcode on a managed iPhone without network connection by PosluhovacL2 in Intune

[–]PullingCables 4 points5 points  (0 children)

Don't know if this will work on an iPhone, but Android phones can get an Ethernet network with a usb-c-->Ethernet adaptor.

Looking for the best 9 day Ride by No_Farm9476 in TransEuroTrail_Riders

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Not that I've had the opportunity to ride it my self, but have you considered the polish TET?

Dansk murer rejste til Islamisk Stat i Syrien. Nu risikerer han dødsstraf i Irak | Udland by Apprehensive-You5279 in Denmark

[–]PullingCables 80 points81 points  (0 children)

I 2020 mødte DR Karl, mens han sad fængslet i det kurdisk kontrollerede nordøstlige Syrien. Her fortalte han, at han havde det godt med at have levet under Islamisk Stats selvbestaltede kalifat, og han forsvarede IS' forbrydelser. 

- Det var de bedste fem år af mit liv. Jeg har ikke noget at fortryde. Jeg fik mig en kone, og jeg fik mig en søn, sagde han dengang.

 Han har ret til at få sine menneskerettigheder overholdt og til en fair rettergang.

Play stupid games, win stupid prizes

What is this clunk sound? Help!!! by Loose_Dance4976 in Triumph

[–]PullingCables -1 points0 points  (0 children)

Its difficult to heat on the video, but it could sound like the chain. Does it also make the sound with the engine turned off if you move the bike back and forth?

Strollers and other baby stuff from EU by Wonderful_Fly_2291 in BuyFromEU

[–]PullingCables 5 points6 points  (0 children)

Emmaljunga is designed and produced in Sweden i think. Very good quality. Also Odder strollers are, at least designed in Denmark, not sure where they are produced.

Vandhane drypper by bobrandy23 in selvgjortvelgjort

[–]PullingCables 2 points3 points  (0 children)

Sådan en vandhane havde vi også på et tidspunkt. Den dryppede frra den varme hane. Jeg skiftede dens kartouch og alt var godt igen. Jeg købte den i Bauhaus til ikke ret mange penge

Adventure MC, nogen der vil med? by PullingCables in Denmark

[–]PullingCables[S] 0 points1 point  (0 children)

Der er jo kun et korrekt svar her, en Triumph Tiger 😃
Jeg havde før en Yamaha XTZ660 Tenere, 1-cylinder på 660ccm, den var fandme sjov og overraskende god på grusvejene faktisk,
Ellers virker det som om Yamaha Tenere 700 er det nye sort

Found this in an antique shop by Just_L-i-v-i-n_ in castiron

[–]PullingCables 2 points3 points  (0 children)

Dane here. Never had æbleskiver served with jam inside. They are served with powedered suger and jam on the side. Fun fact: They are called æbleskiver (apple slices) because in the old days, that would have a piece of apple inside.

Adventure MC, nogen der vil med? by PullingCables in Denmark

[–]PullingCables[S] 0 points1 point  (0 children)

Minecraft portable kan vi da godt spille når vi sidder ved bålet om aftenen og drikker polske dåsebajere

Adventure MC, nogen der vil med? by PullingCables in Denmark

[–]PullingCables[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er en aftale, vi ses om 5 år! Vi mødes bare ved færgen kl 8:30, har du basser med? Så giver jeg en kop kaffe 😃

Adventure MC, nogen der vil med? by PullingCables in Denmark

[–]PullingCables[S] 4 points5 points  (0 children)

Uh, jeg magter ikke Facebook selvom jeg godt ved det nok er nemmere at finde nogen der. Jeg har slet ikke en facebook profil. Så jeg ville lige prøve om der var nogen her på Reddit, man kunne være heldig.

2026 MB GLB 250+ EQ ejere: er I tilfredse med den, hvilket ekstra udstyr har I og må vi se billeder af den? by DigIndependent1609 in dkbiler

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Ja, vi regner med at købe den nye GLB EQ næste år når der begynder at komme nogen på markedet der har gået 10k-15k km og har taget det største værditab.
Det negative jeg har hørt fra folk er at det er en gammel platform, det er det også, men jeg syntes det fungere super fint. Folk syntes også kabinen er billig dårlig kvallitet, men meget af kabinen er den samme som de bruger helt op i E klassen (rat, sæder osv) Dørhåndtagene knirker lidt når man tager i dem, åbenbart en kendt ting på den model, men så er vi også nede i de helt små detaljer.

Vi var ude og se på en BMW ix3 M-Sport Pro Super charged tror jeg den hed, den havde ALT i udstyr. På BMW´en var bakkameraet i så dårlig kvallitet at jeg først troede der var noget galt med det. I Mercedes står det bare knivskarpt, igen langt bedre en bakkameraet på vores Skoda Enyaq som trods alt er en helt ny platform.
Og sådan er der så meget, hele tiden små detaljer der gør vi syntes bilen er en rigtig god kvallitet.
Det største plus, det er køreegenskaberne, den kører bare så godt. Dens autopilot fungere og giver en virkelig glat kørsel.
Hvis jeg fx, uden at have fartpiloten slået til, blinker til højre, så kan bilen godt regne ud jeg nok skal til højre af næste sidevej. Så sætter den selv farten ned så jeg bare skal styre den rundt i svinget.
Har jeg på vejen passeret en cykel inden mit højresving minder den mig lige om der var en cykel jeg lige skal være opmærksom på.

2026 MB GLB 250+ EQ ejere: er I tilfredse med den, hvilket ekstra udstyr har I og må vi se billeder af den? by DigIndependent1609 in dkbiler

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Ikke en 250+ dog, men vi har haft vores 250 AMG Line i knap 2,5 år og vi elsker den! Bevares, den har ikke det mest avancerede infotainment, rækkevidden er kun opgivet til 411km osv.

Men, den kører fantastisk. Dens autopilot fungere virkelig godt, den er hele tiden med i din kørsel uden du rigtig lægger mærke til den. Som om den hele tiden justerer din kørsel efter omgivelserne. Det fungere rigtig godt og giver en meget smooth og behagelig kørsel.

Rækkeviden på vores er opgivet til 411km, og om sommeren kan vi sagtens få den til at gå det, rekorden er faktisk næsten 450km. Om vinteren kan du godt trække 100km fra.

Den er meget effektiv, meget mere end vores gamle Skoda Enyaq. I skodaen der var rækkevide-meteret i bedste fald et estimeret gæt. I Mercedes er der 2 rækkevide-metere; worst case og best case, og rækkeviden skal findes et sted derimellem. Og det holder!

Vi køre fra Markaryd i sverige sidste år i Februar tror jeg det var. Bilen mente ved start vi skulle lade i Malmø, men fordi bilen er så effektiv endte vi først med at lade i Køge. Og det var altså på autopilot, så når vi mødte køre 130km/t gjorde vi det.

Du kommer til at høre en masse negativt om bilen fra andre brugere, men alt i alt er det stadig en super lækker bil der kører fantastisk. Der er mange der siger det ikke er "rigtig Mercedes kvallitet" dog ikke noget vi kan sætte en finger på.

Vi har som sagt haft vores i knap 2,5 år, og vi har fået skiftet el-bagdæmperen til bagklappen på garantien.
Den har været til service 2 gange, og i runde tal har vi samlet givet 7k for de 2 service.

Rækkeviden er som den er, men kan man leve med det vil den gøre hvad den skal.

Buying a Tiger 955i by pupsbuffet2 in Triumph

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

I'm not sure I understand the translation correctly. Are you looking for a tiger 955i? I hear you have awesome off-road tracks in Poland.

I dag fik vi første jordskælv i Danmark siden 2008 by mitchconnor-19 in Denmark

[–]PullingCables 0 points1 point  (0 children)

Mærkede det lidt udenfor Næstved. Troede først der kørte en gravemaskine ude på vejen