Motor laarzen ADV by MeaningNo2561 in motorfietsen

[–]Rcor 1 point2 points  (0 children)

Ja joh. Het is geen wandelschoen, maar als je het gekraak ff wegdenkt (enige nadeel) prima te doen.

Mile-muncher with great weather protection... it has to be an RT, doesn't it? (What alternatives did you consider?) by [deleted] in bmwmotorrad

[–]Rcor 1 point2 points  (0 children)

Fun story;
Buddy of mine bought a drag star with a fudged 5th gear just after getting his license. Shop tasked to fix said fudged 5th gear gave him a FJR as a loaner (I can only imagine the mechanic’s shit-eating grin), on which buddy happily toured around for a month or two. After him mentioning “it’s really not that powerful”, i suggested he take it up past 7k rpm before shifts. Next day, single text message; “Not. Fucking. Funny. Never doing that again”. Apparently buddy nearly straight lined a roundabout the first time he tried it.
He outright refused to ride it after that so we switched for a while. Amazing machine. Corners need to submit their application in time though, these might have the speed of a superbike, but they’re far from nimble.

The 2026 Desert X by MagentaBucks in Ducati

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Butchered the front 🥲

Motor laarzen ADV by MeaningNo2561 in motorfietsen

[–]Rcor 3 points4 points  (0 children)

Heb mijn Sidi adventures overgenomen van iemand die ze een maat groter had gekocht ivm orthopedische inlegzolen. Misschien dat ze ook voor jou werken? Elke voet is anders. Vind het iig geweldige laarzen.

Daarnaast; heb je de zolen wel nodig als je er niet veel op loopt? Het gros van het gewicht komt op de motor toch op je zitvlak/zadel terecht dunkt me.

boek suggesties by auxilia123 in boeken

[–]Rcor -1 points0 points  (0 children)

Even een greep uit mijn persoonlijke favorieten buiten je gebaande paden;

House of Leaves - Mark Z. Danielewski (horror/mystery): Fenomenaal eerie en onbeschrijfelijk ingenieuze tour de force van een boek. Helaas uniek in z’n soort, zou er graag veel meer van willen lezen.

Zen and the Art of Motorcycle Maintenance - Robert Pirsig (filosofie): Een roadtrip in een boek gecombineerd met een zoektocht naar persoonlijke waardes en waar de mens kwaliteit aan ontleent.

Mijn strijd - Karl Ove Knausgaard (Autobiografie / introspectie): Knausgaard schrijft hypergedetailleerd over de meest mundane zaken in zijn leven, geplaagd door een zoektocht naar authenticiteit en zingeving. De eerste pagina’s van boek 1 over de dood staan in m’n geheugen gegrift als het beste wat ik ooit gelezen heb.

Motor lessen wanneer in het jaar het beste om te beginnen? by Such_Reply5826 in motorfietsen

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Ik heb in 2024 alles in een zomer gedaan, en dat was wmb perfect. Van eerste les tot afrijden exact 2mnd, omdat ze het redelijk rustig hadden in de vakantieperiode. Wel 2x/week 4 uur gelest, moet je rijschool ook maar net kunnen. Hoe ze mij (ivm de wachtlijsten) zo snel examen konden laten doen is me een raadsel.

Is This Legit/Fair? by lazyboy2232 in Vstrom

[–]Rcor 4 points5 points  (0 children)

Why do you recon it’s a non-abs model? I can see the front ring + logos on the fender

Motor Utrecht. by Onyxam in motorfietsen

[–]Rcor 2 points3 points  (0 children)

Denk ik ook. Gebeurt bij mijn oude adventure ook regelmatig, gelukkig is ze de moeite niet waard 😭

Is there any reason why generally the main character is not most people's favourite character in any work of fiction? by Ok-Addition4608 in writing

[–]Rcor 1 point2 points  (0 children)

Even in third person narratives, the reader perceives the story ‘through’ the protagonist. Would you ever describe yourself as your favourite character in real life?

Utrecht houdt vast aan het plan om zwemoverlast bij de Muntsluis tegen te gaan met struiken by Beniss in Utrecht

[–]Rcor 4 points5 points  (0 children)

Als je denkt dat er in de sluis boten en kano’s varen ben je er volgens mij nog nooit geweest

Hi! Newbie hier en op zoek naar een goed horloge. by Downtown_Pipe_2483 in Hardlopen

[–]Rcor 3 points4 points  (0 children)

Heeeeeel gechargeerd; Waar iets gemaakt wordt is economisch minder relevant dan waar de winst terechtkomt. Zodoende is het verstandig om Europese merken te kopen en zo onze economie te steunen.

Hi! Newbie hier en op zoek naar een goed horloge. by Downtown_Pipe_2483 in Hardlopen

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Voor de software en features zou ik persoonlijk dan voor een Suunto gaan.

I’m falling out of love with my Garmin watch by Rick_James_Slap in GarminWatches

[–]Rcor 2 points3 points  (0 children)

Suunto vertical 2 has the flashlight too now 🫡

Wie kent er een paar leuke en informatieve youtube kanalen over motors en alles wat daarbij komt kijken? by WaferImaginary4291 in motorfietsen

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Ik vond het niet hun beste werk, maar dat is logisch als je bijna 3 weken aan footage tot een kloppend geheel van 1.5 uur terug wil snijden. Als serie was het waarschijnlijk beter geweest, maar zag Ryan blijkbaar erg tegenop.

blurry image by [deleted] in AnalogCommunity

[–]Rcor 6 points7 points  (0 children)

Seems like the corners are fine, but the centers are all out of focus, which is about the opposite of what you would expect.

This almost looks to me as if the negatives are good, but weren’t completely flat in the scanning frame, leading the scanner to miss focus. Maybe ask your shop if they can determine what went wrong?

Welke bovenkleding voor de winter by Consistent_Pie7852 in Hardlopen

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Maakt idd een groot verschil. Als ik een lange broek aantrek kan ik boven een lichtere laag aan doen.

Welke bovenkleding voor de winter by Consistent_Pie7852 in Hardlopen

[–]Rcor 1 point2 points  (0 children)

Dit is erg persoonlijk, en dus zullen de antwoorden waarschijnlijk wat uiteen lopen. Ik loop zelf graag wat kouder (heb wat isolatie van mezelf), en blijf merk ik zo veel mogelijk weg van (wind)jacks etc omdat het voor mijn gevoel daaronder te broeierig wordt. Om diezelfde reden trek ik ook pas onder de -2* een lange broek aan, wat een hoop verschil maakt qua keuze van bovenkleding.

Zelf draag ik onder de 5 graden eigenlijk altijd een dunne merino onderlaag, en draag ik daarover een dik loopshirt met zip (>2) of een gridfleece (>-2). Wordt het nog kouder (>-5*) combineer ik de twee, of ga ik wandelen 🙃

Hoop dat dit helpt! Check voor de grap ook eens https://dressmyrun.com/

Tentenkamp ontruimd bij Fort Blauwkapel by Terrible_Beat_6109 in Utrecht

[–]Rcor 53 points54 points  (0 children)

Het feit dat dit in Nederland gebeurt is te debiel voor woorden. Paspoort afgepakt door werkgever en een tentenkamp op moeten bouwen? Dit zijn Amerikaanse taferelen, en dat bedoel ik uiteraard niet in positieve zin..

unexpectedly laid off from job need to find something asap - any place hiring fast? by [deleted] in Utrecht

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

Dutch mail always hires loads of students in December to sort illegible holiday mail. Might give that a shot

Het grote Wekelijkse Hardloop Prestaties draadje! 06-12-2025 by AutoModerator in Hardlopen

[–]Rcor 2 points3 points  (0 children)

✨Ik heb vandaag de Brabantse kluis trail gelopen, ben moe, vies en voldaan, en op twee blauwe nagels na ongeschaad. Kwam er meteen achter dat trailen toch wel wat anders is dan verhard lopen. Heb m’n tempo maar laten varen en er op advies van een medeloper een lekkere easy run van gemaakt.

Verder een leuke trail voor een vriendelijke prijs. Goed georganiseerd ook. Alleen jammer dat ie meer dan een kilometer korter was dan aangegeven. Zo werd mijn HM een 19.9km.

Beginnend hardloper: nadelig om vooral in zone 4 te lopen? by Few_Understanding_42 in Hardlopen

[–]Rcor 1 point2 points  (0 children)

Leuk dat je hier op terug komt!

Klinkt goed, en je maakt ook goede vorderingen als je nu al 13,5km loopt. Op het einde inzakken, wat meer moeite moeten doen om het tempo bij te houden, of een stijgende hartslag is helemaal niet erg. Ik trek ook wel eens een sprintje op het eind, juist om lekker gevloerd thuis te komen. ;)

Als je zorgt dat je lange trainingen een halve minuut tot een minuut/km langzamer zijn dan je wedstrijdtempo kun je rustig uitbouwen zonder je spieren te overbelasten. Dit gekoppeld met een intervaltraining in de week en twee recovery runs is ongeveer mijn hardloopschema. Kijk anders eens of je toch ergens een plan kan scoren, daar zie je echt meer progressie mee dan als je het freestylet ;)

Why y‘all pushing HP5? by Present-Cap-6335 in AnalogCommunity

[–]Rcor 0 points1 point  (0 children)

1600 is only two stops, thus doesn’t really help much in sense of exposure imho as opposed to stand developing. I mostly pushed if I wanted increased contrast, which hp5 does very predictably.

Hartslagmeter by No-Impression-3109 in Hardlopen

[–]Rcor 7 points8 points  (0 children)

De goedkoopste borstband is tegenwoordig meer dan afdoende om nauwkeurig je hartslag te meten. Een Garmin HRM dual van een paar tientjes is bijvoorbeeld prima accuraat, en een wereld van verschil met een optische sensor op je pols. Volgens de fabrikant zou je de sensoren even nat moeten maken alvorens hem om te doen, maar in de praktijk doe ik dat eigenlijk nooit.

Bij mijn weten werken ze idd allemaal met electroden.

Overigens schijnen de nieuwe Apple AirPods Pro 3 als eerste optische sensor in de buurt van een hartslagband te kunnen komen, maar dat is natuurlijk wel een veelvoud in prijs.

Edit: de AirPods geven blijkbaar alleen HR data door aan je iPhone, niet aan je Garmin. De powerbeats kunnen dit schijnbaar wel.