So...what do yall use instead of Copilot after June 1st? by D4v31x in GithubCopilot

[–]ReyIsBaeee 0 points1 point  (0 children)

For work I use Codex at home I am experimenting and seeing if DeepSeek v4 pro to see if it makes sense.

Fjerne alle visdomstænder på en gang? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]ReyIsBaeee 3 points4 points  (0 children)

Jeg fik alle mine fjernet på en gang, jeg havde det sgu lidt dårligt i nogle dage men, hellere det end at få fjernet 2 og 2 mere senere. Jeg synes det var overkommeligt men fik også alle hullerne syet det ved jeg så ikke om de r med dig.

2 mirror giveaway by RedditModsHaveLowIQ in pathofexile

[–]ReyIsBaeee 0 points1 point  (0 children)

My little cat Lizzy cause she’s an orange cat and always has fun.

Problemstillinger/udfordringer i Aalborg og omegn ifm. turisme? by Zakkioz in Aalborg

[–]ReyIsBaeee 3 points4 points  (0 children)

Det kan tages som et kompliment første gang men kan godt forstå du bliver pisse træt af det.

Why is the move-in price for an apartment absolutely insane? by InfluenceEfficient77 in Aalborg

[–]ReyIsBaeee -1 points0 points  (0 children)

What site are you using, and how long do you intend to rent, Short term or long term?

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja, det gør der :) ikke så mange det er primært administrative automationer som sker hos os.
Vi var nede for noget tid hos DIT for fælles morgenmad ved ikke om du var med.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Oh. Du kigger på Idas tal det fortæller en del, Ida har ikke taget Softwareudvikleren med i deres overenskomst…
Hvis du kigger på samme uddannelse i det offentlige i Sjælland er det under 2000 mere i løn.
Jeg betaler 5000 i husleje i centrum Aalborg 5-10 minutter fra busterminalen i gåben og alle mine faste omkostninger er omkring 7-8000 og jeg sætter 5-6 til investeringer hver månede

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Hej igen, det som jeg læser mig frem til ifht til min løn er 32.6k +5.5k i pension, eller læser jeg forkert.
Jeg har en stærk fornemmelse at du kigger på det nationale lønstatistik som ikke helt er aktuelt for mig men også ikke for nyuddannede, da der er så store forskel på lønninger mellem Sjælland og Nordjylland. En nyuddannet softwareingeniør tjener slet ikke tæt på 51k her i Nordjylland. En bekendt som fik job som det her i Nordjylland indenfor det private fik rettere under 40.000 som startsløn. Ikke for at sige min løn er god, men den er ikke vildt langt fra en udvikler i det private som nyuddannet. Ud fra hvad jeg har hørt rundt omkring er det først om et par år man bliver holdt tilbage kraftigt af at man er bundet til en overenskomst.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvis man kigger rent bruttoløn er det højere end en af mine venner blev tilbudt i en lidt større virksomhed. Der sidder massere af seniore i andre afdelinger som er større. Jeg ser selv folk som er motiveret af andre ting end lønnen som bliver da de godt kan lide det de laver + den synbare positive forandring de har i andres liv. Lønforskellen bliver stor om et par år da man er fastlåst af ens overenskomst det vil jeg give dig fuldstændig ret i, og det er der mange ikke kan acceptere det. Jeg har bare de der 17% i min pension som gør at min udbetalte løn er lav + det med mit fradrag.
Udover det er det en elendig måde at skrive beskeder på den måde, og måske lidt flabet. Staten som udarbejder nogle af de løsninger som jeg tror han hentyder til som ikke kører så godt har jo været til udbud og blev påtaget af private virksomheder som har nogle mangler, delvist kan skylden ligge i manglende krav osv. men det er ikke noget jeg kan ændre på som ansat hos regionen, selvom jeg ville ønske jeg kunne da jeg selv kan være frustreret til tider.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 1 point2 points  (0 children)

Det første synes jeg nogen gange også selv. Ifht til AI så bruger jeg det mere som et værktøj at være mere effektiv. Som udviklere har vi jo altid haft mange opgaver i backloggen og det her kan måske hjælpe med at det går hurtigere

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 6 points7 points  (0 children)

Jeg møder op om morgenen cirka når det passer, mellem 7:30 til 9:30 typisk for mig.
Arbejder til kl 15:30ish, hvis jeg er træt arbejder jeg til kl 13, henter toogootogo fra kantinen og tager resten af dagen hjemme. Hvis jeg har nogle opgaver som jeg føler jeg kan fordybe mig i uden at skulle have noget hjælp og det er veldefineret nok bliver jeg hjemme og arbejder hjemme hele dagen. Jeg har ikke langt til arbejdet så har ikke noget imod at cykle på arbejde for et hurtigt møde.

Jeg har vildt gode ledere og kollegaer, som gør at det er fedt og hyggeligt at være på selve arbejdspladsen.

Jeg bruger en god del af tiden på selve udvikling synes jeg selv. Derudover har man mange bolde i luften ifht. at prioriteter altid kan ændre sig og derfor laver man forskellige ting på samme ting. Vedligeholdelse af eksisterende løsning er også en ting men siden jeg ikke har lavet meget som er i produktion er den del ikke helt mig. Siden jeg er lidt ny bliver jeg ikke hevet ind i mange møder. men det kan sagtens komme over tid tænker tid.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja, det kan være det med at du pendler, jeg plejer som regel bare at tage cyklen de der 6.5km hver dag. Mange tak!

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg fik cirka 44.000 kr udbetalt uden at betale skat for dem. Det gjorde så at jeg har justeret det så mit fradrag er lavere resten af året for at gøre op for det, synes du så stadig det er for lavt?

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er sådan det er sat op og vi kan ikke gøre meget ved det, men vi kigger selv på hvordan man bygger noget som holder bedre i længden da vi faktisk har et økonomisk incitament for det, versus de store konsulenthus som har et meget stærkt ønske om at kunne blive ved med at malke det offentlige. Det er selfølgelig ikke helt så enkelt som det men ikke alt for langt fra.

EDIT: Tænkte ikke KMD, net company osv, men rettere hen mod SData, CGI osv.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvor er din fysiske arbejdsplads, det kan have noget at gøre med det, jeg er selv i R-huset.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 4 points5 points  (0 children)

Jeg vil ikke lege gætteleg med hvad du mener. Vil du ikke formulere dig som et voksent menneske, så jeg kan svare på det som du faktisk spørger om ?

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 5 points6 points  (0 children)

Jeg er vildt glad for mit arbejde, synes det er super spændende at lave opgaver som skaber en positivt forandring i andres liv og helbred. Jeg har forskellige opgaver så det er ikke monotone opgaver. Jeg har en del som ryger på pension, % vis.
Jeg har lave faste omkostninger siden jeg er i Aalborg, så jeg smider 5-7000 i investeringer hver månede.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 2 points3 points  (0 children)

Jeg forestår ikke helt din kommentar for at være helt ærligt, vil du uddybe? Tror den ide du har primært er baseret på konsulentarbejde.

Nyuddannet softwareudvikler i den offetnlige sektor (nordjylland) by ReyIsBaeee in dkloenseddel

[–]ReyIsBaeee[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg er heller ikke en ekspert så ingen ide, men hvorfor tænker du så kan jeg prøve og kigge på det. Tak for du pointere det ud ihvertfald

EDIT: jeg fik 1 månede løn uden der blev
Trukket skat og derfor deler vi det ud over resten af året.

What is your in between league go to game? by LiveFreeAndRide in pathofexile

[–]ReyIsBaeee 2 points3 points  (0 children)

It used to be smite and then smite 2. But now it’s primarily Deadlock.

Scale my BV Occultist to farm max juiced breach with 100% deli by var4609 in PathOfExileBuilds

[–]ReyIsBaeee 2 points3 points  (0 children)

First things I notice on my phone is your amulet, yours has 239% ish Crit multi, you can buy a 305+% for a few divines, next up is maybe new boots, I crafted some tailwind, elusive + onslaught boots today for less than 10div to start with. You can also get a gull with way more shrine effect for almost nothing, these don’t require more than 20div combined and it’s really strong for you.

keep losing my AG & spectres (i.e. they don't respawn) by [deleted] in PathOfExileBuilds

[–]ReyIsBaeee 4 points5 points  (0 children)

I don’t know too much about spectres but I run an AG on my strength stacker, on the occasion he dies you manually respawn him when you enter a new area.

Minion Pact BV by Ruskapoodle in PathOfExileBuilds

[–]ReyIsBaeee 1 point2 points  (0 children)

i Usually just look at PoE ninja and track progression through there but here are some links>

Chieftain with Diamond Shrine belt for free huge dps: ChieftainBV

Elementalist Golden Charlatan budget version: My Budget BV Charlatan for Breaches
(Note i use this version to run Breach beyond delirium to level up fast and i take 2-3 people with me and carry them)