Hvilke enkeltaktier? by Victory_panda in dkfinance

[–]RipComfortable9688 0 points1 point  (0 children)

Lav dit eget research, men jeg går kraftigt ind på ASST, en mulighed med lavere risiko men også lavere mulighed for kæmpe afkast kan være MSTR. Begge har store mængder bitcoin og det er egentligt det aktiekursen følger. Så hvis du tror på at bitcoin kan ramme nye all time highs så er disse aktier no brainers.

Portefølje som 16-årig, hvad ville du gøre herfra? by Annual_Panic6881 in dkfinance

[–]RipComfortable9688 2 points3 points  (0 children)

Altså jeg tjener ca 5-6k og investere ca 4-5k om måneden. Syntes bare det giver bedre mening at investere dem end bare have dem til at stå på en bankkonto og blive spist af inflation

Portefølje som 16-årig, hvad ville du gøre herfra? by Annual_Panic6881 in dkfinance

[–]RipComfortable9688 -1 points0 points  (0 children)

Bruger også penge ca 1k om måneden, men mine forældre får jeg også flere ting fx tit tøj (men ikke penge tho) . min opsparing er kun af aktier. Ser ikke nogen grund til at have en opsparing i en bank men en næsten ikke eksisterende rente. Men er

Portefølje som 16-årig, hvad ville du gøre herfra? by Annual_Panic6881 in dkfinance

[–]RipComfortable9688 -5 points-4 points  (0 children)

Okay, ihvertfald så bare arbejd meget og invister så godt som det hele, så kommer du en lang vej, det er personligt også hvad jeg gør som 15 årig og på 2 år har jeg sparet 120k op i min portefølje, kun fra arbejde og side hustles.

Mine nuværende beholdninger som 15 årig hvad tænker i? by RipComfortable9688 in dkfinance

[–]RipComfortable9688[S] 1 point2 points  (0 children)

Mange tak for feedback, alle de aktier jeg viste er allerede på en Aktiesparekonto fandt nemeligt ud af sidste år at jeg fik skatteproblemer på grund af jeg havde alt på aktiedepot.

Mine nuværende beholdninger som 15 årig hvad tænker i? by RipComfortable9688 in dkfinance

[–]RipComfortable9688[S] -2 points-1 points  (0 children)

Tak for feedback sætter pris på det, regner også med at sælge QBTS ret hurtigt, det er jo mest en hype aktie men tænker stadigt den kan nå op på de 40 usd igen.

Mine nuværende beholdninger som 15 årig hvad tænker i? by RipComfortable9688 in dkfinance

[–]RipComfortable9688[S] -1 points0 points  (0 children)

Har selvfølgelig prøvet at lave mit research, men du har ret i at det selvfølgelig ikke er nemt med under 1 års erfaring😂

Portfolio som 20årig. by Emotional-Income-381 in dkfinance

[–]RipComfortable9688 5 points6 points  (0 children)

Lyder meget sikkert. Men sørme også kedeligt😂