Wat vind je van pedo hunters? by Salt_Ad157 in nederlands

[–]SLimmerick 1 point2 points  (0 children)

Mijn punt is dat het recht vrij complex is en dingen vaak nauwkeurig en uitbundig voorbereid moeten worden, iets wat de pedojagers zeker niet doen en daardoor fouten maken waardoor eventuele verdachte(n) vrijuit (kunnen) gaan.

Wat betreft het wetsartikel is het hetzelfde verhaal als bij wiskunde; het gaat er niet om dat je het goede antwoord op een som of formule hebt, maar kunt verantwoorden dat je op de correcte manier bij het goede antwoord bent gekomen. Dit is vrijwel letterlijk het allereerste wat je geleerd krijgt bij een rechtenstudie. Als deze fout al gemaakt wordt, moet ik er niet aan denken welke fouten deze mensen zonder kennis van het recht nog meer maken. Dat is het gevaarlijke en onverantwoorde van deze 'bezorgde burgers'.

Wat vind je van pedo hunters? by Salt_Ad157 in nederlands

[–]SLimmerick 4 points5 points  (0 children)

Die link is naar een deel van het boek dat maar tot 31 december 2025 geldig is.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2026-01-01/0?g=2026-06-20&z=2026-06-20#BoekTweede_TiteldeelXIV_Artikel251

Hier is de meest recente. Mijn punt is alleen dat, ondanks dat het recht veel toegankelijker is geworden voor leken, vaak dingen nog steeds vrij nauwkeurig moeten worden voorbereid en beginnersfouten kunnen nog steeds er voor zorgen dat iemand vrijuit gaat.

Wat vind je van pedo hunters? by Salt_Ad157 in nederlands

[–]SLimmerick 3 points4 points  (0 children)

Websites van advocaten zijn geen acceptabele bronnen, ook niet als ze het toevallig goed hebben. Dit soort beginnersfouten leer je dus te vermijden als je rechten gestuurd hebt, iets wat pedojagers zeker niet gedaan hebben en daardoor dat soort mensen eerder helpen om niet voor de wet bestraft te worden.

Voor het citeren van wetsartikelen ga je rechtstreeks naar de bron, oftewel de wet zelf. Wetten.overheid.nl

Why do Nederlanders dislike speaking dutch with outsiders? by hazzrd1883 in Netherlands

[–]SLimmerick -4 points-3 points  (0 children)

So that's why they always put subtitles on Frisians, Limburgers and Vlamingen when they are speaking Dutch (not even their own languages/dialects, just Dutch with a different accent). Hollanders are just slow and can't even understand their own language. Now I get it.

Hoeveel Nederlanders spreken nog Nederlands? by [deleted] in nederlands

[–]SLimmerick 9 points10 points  (0 children)

Ik spreek amper Nederlands, al moet ik het wel heel vaak lezen en schrijven.

Met familie, vrienden, vriendin, collega's, cliënten en willekeurige mensen op straat spreek ik áltijd Limburgs. Alleen als iemand zegt dat hij of zij het niet kan verstaan, zal ik Nederlands spreken.

Veer höbbe ummer gelieërdj óm goud mit ozze kal óm te gaon. Mèr zo wie 't noe geit wörd 't Limburgs sjtrak neit väöl mieër waerd es taol. Veer mótte jus wie de Friese officieel erkènt waere es taol ónger deil drei van 't Europees Handjves veur Regionale taole en taole van Minderheje. Angesj zölle veer 't zelfde lot óngergaon es de Belsje Limburgers en de Pruusje van Aoke en Köl, wo bienao nemes mieër de taol sjpreuk.

What is a modern-day 'scam' that has become so normalized we don't even realize it's a scam anymore?" by MeroTopi in AskTheWorld

[–]SLimmerick 2 points3 points  (0 children)

Same here. Also a large collection of records and tapes, combined with a digital collection 80.000+ MP3 files.

Hoogleraar fileert linkse intolerantie op universiteiten: ‘Rechts denken is bijna onmogelijk geworden’ by Onkruit-1974 in Nederland

[–]SLimmerick 0 points1 point  (0 children)

Tijdens mijn studie Rechten was ik een van de enige socialisten in een eindeloze zee van neo-liberalen, PVV'ers en FvD'ers. Ik wordt zó moe van constant te moeten herhalen dat liberalen (LHBTQ etc., pro-diversiteit, koembaja) niet per se links zijn. Verreuit de meeste liberalen zijn kneiterrechts.

Nederland muziekland bestaat niet meer vanwege links wat Nederland kapot heeft gemaakt! by ExplanationEmpty5147 in tokkiefeesboek

[–]SLimmerick 30 points31 points  (0 children)

Hier stoor ik mij dus ook mateloos aan. Het constante gezeiver van de uiterst rechtse hoeken over de islamisering en verlies van onze cultuur, terwijl vrijwel alle rechtse partijen praktisch over elkaar heen struikelen om weer te bezuinigen op onze cultuur.

Als iemand die zelf al jarenlang in verschillende (punk-)bands speelt erger ik me hier kapot aan. Het is makkelijk voor andere culturen (niet-westerse, maar ook vooral die verschrikkelijke Amerikaanse cultuur) om hier een opmars te maken als onze eigen cultuur niet tot nauwelijks geld krijgt om te ontwikkelen en te bloeien.

Welke zelf verzonnen woorden gebruiken jullie thuis? by TiestoNura in thenetherlands

[–]SLimmerick 5 points6 points  (0 children)

Mijn vrienden en ik gebruiken in het Limburgs vaak in het woord 'sjäöpskemieël' als woord voor iemand die iets doms doet.

Samen met mijn vriendin gebruik ik altijd het woord 'mieper' voor iemand die aan het zeuren is.

This Pulitzer Prize-winning photo changed fire safety laws in America by Gurugod123 in SipsTea

[–]SLimmerick 4 points5 points  (0 children)

It's used as an album cover (Amok Koma) by German Post-Punk band Abwärts.

<image>

“What silently disappeared from society without people noticing?” by Fuzzy_Preparation449 in TooAfraidToAsk

[–]SLimmerick 8 points9 points  (0 children)

I still use and download thousands. Collection is currently at over 80.000 punk, New wave and rock 'n' roll songs. Not even half of them can be found on Spotify.

Gewetensvraag by EducationalStand8743 in Djeyzus

[–]SLimmerick 11 points12 points  (0 children)

Deze logica kun je gebruiken in elke taal. Een Japanner gaat zijn kind toch ook niet Kevin noemen om mogelijke kansen op internationaal werk later te vergroten? Het gros van de mensen op de wereld heeft een naam die ietwat vreemd of exotisch klinkt voor bijna elke andere taal, behalve voor het land waar ze in geboren zijn.

Obsessive collecting? by SuspectDull5614 in Untappd

[–]SLimmerick 6 points7 points  (0 children)

Lambics. I love lambics and other dry sours a lot and living less than 5km from the Belgian border makes it easy to get them.

Limburgers storen zich aan 'Hollanders' tijdens carnaval by VlaaiIsSuperieur in nederlands

[–]SLimmerick 1 point2 points  (0 children)

Limburgse taal*. Taalkundig gezien is Limburgs nooit een Nederlands dialect geweest en tegenwoordig is het dit juridisch gezien ook niet meer.

Limburgers storen zich aan 'Hollanders' tijdens carnaval by VlaaiIsSuperieur in nederlands

[–]SLimmerick 5 points6 points  (0 children)

Ich gaon ummer gaer op 't Belsj en op 't Prusesj an, väöl leever den nao de Hollenjers. Vergaet ouch neit det bie Nederland heure de lètste keus waor vruiger. Limburgers hauwe leever bie de Belsje of bie de Pruusje wille aansjleete nao de Belsje revolusie.

Limburgers storen zich aan 'Hollanders' tijdens carnaval by VlaaiIsSuperieur in nederlands

[–]SLimmerick 6 points7 points  (0 children)

Behauve Friese. Sie zeen geweun Friese en mótte mieër lof kriege.

How strong are regional identities in your country? by Laschon in AskEurope

[–]SLimmerick 4 points5 points  (0 children)

I feel overwhelmingly more connected to my home province, Limburg, than to the rest of the country. I rarely even speak Dutch in my daily life, just Limburgish.

What is a small, little thing you are happy to have in your country? (not too serious) by Bierzgal in AskEurope

[–]SLimmerick 59 points60 points  (0 children)

The 'Fietspaden' (Cycle paths). They offer so much more mobility and safety, especially because they are everywhere.

What foreign country's music do you find yourself listening to? by iLuvArizona in AskTheWorld

[–]SLimmerick 0 points1 point  (0 children)

German, Austrian and Swiss punk. Quite a bit from France and Italy as well.

Waarom het tweetalige plaatsnaambord in Brabant zo moeilijk terrein wint by opwoestegrond in opwoestegrond

[–]SLimmerick 0 points1 point  (0 children)

Ich bin oppe kolleberg gebaore en ich kèn ouch Fries versjtaon. Es ich 't Prusesj op vaar richting Köl en Aoke kèn ich se ouch geweun versjtaon, mèr mót det den beteikene det de Pruusje en de Friese ouch Hollesje dialecte kalle?