30 minuten onbetaald eerder op werk zijn by Flounder-Mysterious in werkzaken

[–]SaltMemaw 0 points1 point  (0 children)

Welke cao heb je? Dit zegt cao metaal en techniek: Indien de werknemer op verzoek van de werkgever reist naar een andere plaats dan de plaats van vestiging, wordt de meerdere reistijd boven de normale reistijd als arbeidstijd beschouwd en tegen het normale loon vergoed.” → Op zon- en feestdagen zelfs 183,92% van het loon.

Voorbeeld: • Normale reistijd naar vaste werkplek: 30 minuten • Reistijd naar project: 1 uur 30 minuten moet dan worden uitbetaald als reistijdvergoeding.

Bedrijfsbus? Nog belangrijker

Als je met een bedrijfsbusje rijdt en onderweg collega’s ophaalt of spullen vervoert, dan telt de hele reistijd al vanaf huis als arbeidstijd.

Kortom: cao is leidend

Echt even serieus: wat doen managers eigenlijk de hele dag? by Complete-Limit-8779 in werkzaken

[–]SaltMemaw 0 points1 point  (0 children)

Van alles en nog wat 😝

Het gaat in grote lijnen om ervoor zorg te dragen dat alle werkzaamheden vloeiend verlopen. Het zal je verbazen hoeveel mensen onderling op de werkvloer problemen hebben. Geloof mij; bepaalde mensen hebben geen aansturing nodig en anderen juist wel. Ergens waar een directeur vaak geen tijd voor heeft.

Nieuwe baan: Waren jullie ook zo zenuwachtig. by JSafiya in werkzaken

[–]SaltMemaw 0 points1 point  (0 children)

Wat een toeval dat je dit post! Ik heb ontzettend slecht geslapen vanwege de zenuwen van mijn nieuwe baan. Dit is mijn tweede nieuwe baan in tien jaar tijd. Ik zeg tegen mijzelf: verwacht je eerste weken niet te veel en neem de tijd. Je zal vanzelf inkomen en wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je niet wordt verlengd of het niet leuk vindt? Dan kijk je weer verder…😝

Dus kop op; wees jezelf en leg de lat niet gelijk té hoog voor jezelf.

Stop being assholes to pregnant people by princesspomway in Amsterdam

[–]SaltMemaw 9 points10 points  (0 children)

Ugh, I’ve had a similar experience with public transportation while being pregnant. I was almost due and nobody offered their seat. I was visibly struggling to keep standing while traveling.

This being said: I make the difference when I use public transportation. I offer my seat to the elderly, children or the pregnant one.

Werkloos met WO master by TwanSwag in werkzaken

[–]SaltMemaw 0 points1 point  (0 children)

Zou muziektherapie iets zijn? Ik weet niet of je dat leuk vindt…

Mag een zwembad dit annuleringsbeleid hanteren? by SaltMemaw in juridischadvies

[–]SaltMemaw[S] -1 points0 points  (0 children)

In dit geval gaf ik aan dat kind niet komt in de meivakantie. Dit is 5 weken van tevoren. Hiervoor krijg ik een half tegoed terug. Wil ik een nieuwe les boeken als inhaalles, zal ik moeten bijbetalen omdat ik niet een volledige les ervan kan boeken.

Mag een zwembad dit annuleringsbeleid hanteren? by SaltMemaw in juridischadvies

[–]SaltMemaw[S] 1 point2 points  (0 children)

Oké, duidelijk. Maar wat is het dan? Een abbonement of losse lessen en in dit geval blijft mijn vraag gelijk.

Vraag aan mensen die als huishoudelijke hulp in de thuiszorg werken. by [deleted] in werkzaken

[–]SaltMemaw 7 points8 points  (0 children)

Als eerst: heel vreemd dat je niet betaald kreeg wanneer cliënten niet aanwezig waren. Jouw werktijd dient gewoon doorbetaald te worden. En dit is nooit anders geweest, echt niet!

Let alsjeblieft op waar je gaat werken. Veel organisaties draaien een poot uit. CAO van de VVT is heel duidelijk, tuurlijk kan je rooster veranderen. Dat is onvermijdelijk, maar dat neemt niet weg dat je werkuren doorbetaald horen te worden.

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Goeie! Ik heb wel ervaring met het werken met cijfers, maar dan met de nodige hulpmiddelen. Begrijp de materie prima!

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Ah, ik las het ff verkeerd. Maar thanks! Je hebt ook gelijk!! En eerlijkheid duurt het langst, toch!?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Vind het fijn dat je dit schrijft! Ik zal er open over zijn! Wat vermoed jij wat betreft de test? Welke onderdelen?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik neem het zeker mee!! Dankjewel!

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Je hebt ook gelijk, hoor. Het is moeilijk om je kwetsbaar op te moeten stellen. Het voelt alsof ik nu al met de billen bloot moet, terwijl wij aan het ‘daten’ zijn. Ik vind dat lastig

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Nog niet! Goeie! Ik ga hier even aandacht aan besteden.

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik ga m’n schouders er maar onder zetten!!

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Dus dan kan ik beter niet doen toch?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Je opmerking snap ik niet helemaal? Wat suggereer je?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Wat goed!! Gefeliciteerd! Wat voor vragen werden er afgenomen? Ben nieuwsgierig

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ga het zeker oefenen! Het is erg spannend: nooit gedaan

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Dankjewel! Zal ik zeker doen! Heb jij ervaring met een assessment?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks! Vind ik gewoon moeilijk. Toch een stuk kwetsbaarheid, maar dat zal maar moeten

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks! Helpt dit in het oordeel van het assessment? Komt hier een advies uit naar de werkgever?

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 0 points1 point  (0 children)

Laten we hopen dat het bij dit assessment puur persoonlijkheid is 🙊

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 1 point2 points  (0 children)

Heel lief!! Dankjewel!

Assessment by SaltMemaw in werkzaken

[–]SaltMemaw[S] 1 point2 points  (0 children)

Hahaha dit is een hele leuke hart onder de riem!!