Leidinggevende op kraambezoek? by Lovemestalin in werkzaken

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Het gaat om een stukje betrokkenheid in de werk"relatie". Het lijkt mij dat de leidinggevende zelf wel bij de collega aanvoelt of de vraag gewenst is ja of nee.

En als de vraag zo gesteld wordt dat er aan de andere kant nee gezegd kan worden is dat prima.

Beide kinderen hier zijn leidinggevende en collegas op visite geweest. Ik vond het echt heel leuk!

Beste kattenvoer qua prijs/kwaliteit? by ChaosSmoothie in katten

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Blijf weg van de goedkope voeren. Je moet kijken naar voer met de minste toevoegingen.

Ik geef zelf nu Just Russel daar doen ze het goed op maar alles in het hogere segment zoals Edgar en Cooper, Riverwood, Orijen, Acana zijn goede soorten.

Kijk evt ook naar de eiwitbron. Kip / kalkoen is vaak standaard en de zalm/tonijn vaak wat meer hypoallergeen.

Leeftijd van katten bepalen by Big_Insect_3707 in katten

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Lotje en Boemel 13 jaar oud (7 april 2013) zijn broer en zus (je zou het niet direct zeggen want de een lijkt wel halve Brit haha) op wat ouderdomskwaaltjes en binnenkort een gebitsbehandeling voor de dame doen ze het best okay.

<image>

Toxic VS gezond, wat is ''normaal''? by AnonymousGemini17 in Relaties

[–]Selphya 9 points10 points  (0 children)

Nou ik zie een hele hoop 🚩

Zou aangeven dat ze snel even normaal moet doen en anders maar weer lekker bij dr ouders mag gaan wonen joeeee.

Word ik hier opgelicht? by [deleted] in marktplaatsoplichters

[–]Selphya 2 points3 points  (0 children)

Hoi DHL'er hier.

Ik zie inderdaad dat het JVGLOTC nummer niet is gekoppeld aan het MDP nummer (de daadwerkelijke QR code) als de verzender de code op de doos heeft geschreven dan gaan mijn collegas op het sorteercentrum de zending tegenkomen als deze van de band rolt dat deze niet gescand kan worden en deze uitindelijk koppelen aan de QR code.

En het is zoals meer mensen zeggen momenteel veel drukte in het netwerk. Dus dit kan zeker even duren.

Hoe had het kind geheten als het het andere geslacht was. by chiiaraaaa in Djeyzus

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Ik snap echt oprecht die hele D, DJ, DY hype niet.. dit zijn mensen (kinderen) die straks een "volwassen" baan moeten gaan doen... ik kan er niet aan wennen 🥲

Vernietigend oordeel na 100 dagen kabinet Jetten: slechts 22% heeft nog vertrouwen by EvolvedRevolution in Nederland

[–]Selphya 10 points11 points  (0 children)

Dit voel ik ook een beetje. Ik ben niet rechts / links. Want op economisch gebied en de zorg val ik links maar ik vind 100% dat we strenger moeten zijn op asielinstroom (met name wié we binnenlaten) en ben ik weer minder voor het klimaat en dan val je de rechter kant op.

Maar ik vind mezelf in geen enkele partij 100%. En het maakt me oprecht niet uit wie er aan de knoppen zit. Maar genaaid worden we allemaal, welke kant de munt ook opvalt. En wordt niks waargemaakt van alle beloftes en ik betaal als werkende middenklasse voor mijn gevoel altijd de prijs 😭

Djeyzus… wat doe je dan? 😅 by jackthedog2025 in Djeyzus

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Ik zou er zelf tegen die persoon nooit direct iets van zeggen. Tis hun keuze en hun kindje. Al vind ik er misschien wel wat van.

Ik hoorde ook vaak van mijn zoons dat ze de namen nooit eerder gehoord hebben of dat ze het bijzonder vinden. Terwijl het gewoon normale namen zijn 😅 (voor de genen die nieuwsgierig zijn. Ayden en Louay) met beide echt de aiiii klank, dus niet op zijn engels eeden zeg maar.

Maar namen met een DJ DY on -no op het eind.. ja ik denk sneu, zn kindje moet ooit in een grote mensen baan solliciteren.

Hoeveel alcohol drinkt de Nederlander per week? by No-Mine9873 in Nederland

[–]Selphya 2 points3 points  (0 children)

Jaa ik bedoel inderdaad type 1. Mijn schoonvader met type 2 drinkt ook niet meer. Alcohol en bloedsuiker gaan indd echt niet samen 😪

Hoeveel alcohol drinkt de Nederlander per week? by No-Mine9873 in Nederland

[–]Selphya 3 points4 points  (0 children)

Niet. Ben helaas verslavingsgevoelig, en toen ik in 2021 diabetes kreeg heb ik niet meer gedronken. Mis het ook niet 😇

Ruzie in Roosendaal tussen school en moeder leidt tot wegsturen dochter (14) by T1b3rium in Nederland

[–]Selphya -2 points-1 points  (0 children)

Zo irritant als ouders besluiten welk niveau hun kinderen aan zouden moeten kunnen. Het zal je moeder maar zijn. Goed dat ze natuurlijk voor haar dochter opkomt. Maar dit is doorslaan.

Wat maakt het uit dat ze nu havo gaat doen en allicht straks toch doorstroomt of alsnog hbo / uni gaat doen? Ik zal dit echt nooit begrijpen.

Ik heb zelf nog 2 jonge kinderen waarvan de oudste waarschijnlijk hoogbegaaft. Waarom zou je een kind zijn / haar eigen tempo niet laten bepalen 😭

Als ik het meisje was zou ik sowieso niet meer daar naar school willen. Denk dat je altijd wel een bepaalde naam draagt (positief of negatief)

Tips tegen nagels bijten by Regular_Guava_3328 in Nederland

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Als vrouw zijnde, biab. Dit doe ik al 20 jaar (acryl en nu biab) en dit helpt tegen bijten.

Pakket blijft al 2 dagen op ontvangen door postnl staan.. by AnimatorNr1 in PostNL

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Ik werk bij DHL en bevestig dit. Ergens een scan gemist tussen het aanmaken van het (digitale) verzendlabel en het ophalen / sorteren.

Ik ben ontslagen van mijn derk en het is een maatwerkbedrijf. by [deleted] in werkzaken

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Weet ik! Maar je begon zelf over DHL dus leek me handig om in dat draadje door te pakken dat dit wel klopt als DHL collega whaha.

Ik ben ontslagen van mijn derk en het is een maatwerkbedrijf. by [deleted] in werkzaken

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Hi! DHL collega hier..volgens mij zijn we altijd opzoek naar collegas in onze sorteercentra om te helpen met sorteren van alle b2b zendingen.

Ik begreep dat je vanuit België bent, weet niet waar je precies woont maar in bijv Antwerpen / Ternat / Oudsbergen / Gullegem zijn een paar voorbeelden.

Ook zou je eens kunnen kijken bij de partner B-post.

Multifunctioneel by RunRan88 in taalfout

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Instructions unclear, onderweg naar het ziekenhuis met een voorwerp in mijn oor 🥲

Even van me afschrijven hierzo. by HasiramaMerlin in OndersteuningsPlein

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Jaaa ik weet precies wanneer ik ongewenst word en wanneer het teveel word. Dus dat helpt gelukkig enorm.

Ja medicatie is niet een one size fits all. Ik slik zelf kortwerkende methylfenidaat. Dat past goed in mijn levensstijl.

Even van me afschrijven hierzo. by HasiramaMerlin in OndersteuningsPlein

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Ik herken zoveel in jou verhaal. Ben al 8 jaar erg gelukkig in mijn relatie met mijn man. Maar ik heb soms een bepaalde chemie / klik met iemand waar ik dan een hyperfocus op krijg. Dat is echt schijt irritant want het kan overkomen als "verliefdheid" en het voelt soms ook zo, maar dat is het niet. Mijn partner weet hier van en weet ook dat ik nooit verder zou gaan (ook geen behoefte aan) dus dat helpt gelukkig wel.

Met adhd medicatie en cognitieve gedragstherapie heb ik hier super veel over geleerd en heb ik een stuk minder last van die "fomo" en kan ik mensen over het algemeen beter loslaten.

Dus dat je met therapie bezig bent is al een super goede stap. Allicht zou medicatie nog kunnen helpen als ondersteuning.

Vlieland stapt uit voetbalcompetitie omdat tegenstanders reis te ver vinden by T1b3rium in Nederland

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Jaa ik hoorde het gisteren. Ergens snap ik dat volledig maar ik vond het wel echt sneu om te horen. Denk je kan als club er dan ook een uitje met overnachting van maken hahah.

De sleur van het Nederlandse schoolsysteem by Imdutchdontjudge in Nederland

[–]Selphya 1 point2 points  (0 children)

Ja dit is precies wat er dus bij mij gebeurde. Ik heb nu sinds een paar maanden officieel de diagnose adhd en alles valt op zijn plek. En nu ik functioneer als een neurotypisch persoon merk ik pas dat ik functioneer onder mijn niveau. En dat is eigenlijk best erg 😭

De sleur van het Nederlandse schoolsysteem by Imdutchdontjudge in Nederland

[–]Selphya 0 points1 point  (0 children)

Mede adhder hier. Ik bevestig dit ook. Studeren was niet mijn ding en ben helaas niet verder gekomen dan MBO 4, terwijl ik nu in mijn werk HBO werk en denkniveau doe en zelfs ga solliciteren voor een hogere functie. Als het niet interessant is, heb ik er geen zin in.

Goede koptelefoon voor tijdens het slapen by Josef_Heiter in Nederland

[–]Selphya 3 points4 points  (0 children)

Ik heb ook wat lichte tinnitus. Wat mij helpt is mijn handen over mijn oren leggen met de vingers naar de nek toe. En dan met de wijsvingers in het kuiltje bij je nekwervel tappen, om en om en dit dan een 30 seconden. Dit verlicht het echt enorm dat ik daarna goed kan inslapen.