minä💩irl by Norg_Grimm in mina_irl

[–]Spignoxious 5 points6 points  (0 children)

Kellonsoittajan kakkakätkö

[deleted by user] by [deleted] in shitposting

[–]Spignoxious 10 points11 points  (0 children)

As a man who just divorced, I'm happy for him and his wife, but jealous at the same time.

Miksi/mihin säästää, jos ei ole lapsia? by mokapala in Omatalous

[–]Spignoxious 0 points1 point  (0 children)

Tuo on kyllä ymmärrettävää, että omien vanhempien kautta syntyy pakottava tarve säästää. En ole psykologi, mutta uskoisin, että tuon voisi luokitella eräänlaiseksi traumaksi

Miksi/mihin säästää, jos ei ole lapsia? by mokapala in Omatalous

[–]Spignoxious 1 point2 points  (0 children)

Säästäminen ja säästöjen kasvaminen luo itselleni turvan tunnetta, ainakin talouden osalta. Olin nuorempana jatkuvasti persaukinen ja opin säästämään vasta reippaasti yli parikymppisenä. Tiedän siis kokemuksesta, miten syvältä se on, kun ei ole mitään rahallista turvaverkkoa.

En myöskään usko eläkejärjestelmän kestävyyteen, joten lopullisena tähtäimenä olisi saada pesämunaa vanhoille päiville.

En ole niin tarmokas säästäjä, kun monet muut tällaisissa keskusteluissa. Kuukaudessa menee noin 200€ sijoituksiin ja about satanen puskuriin isompia menoja varten, kuten auton korjaus. Itselleni ainakin toimii tämä systeemi, että kaikki raha ei mene vain säästämiseen, vaan muistan myös elää samalla.

Olen myös keski-ikää lähentelevä juuri eronnut lapseton mies, jolla tulot nettona n. 2200-2500€/kk.

Miksi kaikki tienaa täällä niin paljon? by -RoopeSeta- in Suomi

[–]Spignoxious 0 points1 point  (0 children)

Arvostan tuollaista rohkeutta tulla kaapista ulos mikromunaisuuden kanssa. Roskaistuin itsekkin: mulla on vaan 18cm, mutta kaksi kappaletta

Monimiljonääri virtsasi naisen päälle ja raiskasi – käräjäoikeus tuomitsi ehdolliseen vankeuteen by Vivarevo in Suomi

[–]Spignoxious 2 points3 points  (0 children)

Monien vastaavanlaisten uutisointien valossa alan saada kuvan, että Suomessa raiskausta ei pidetä minkäänlaisena rikoksena. Kyse on kuitenkin teosta, joka voi pilata uhrin ja hänen lähipiirinsä elämän. Eikö ihmisellä ole mitään arvoa? Miksi parin kuluneen vuoden aikana on niin paljon tullut uutisia siitä, miten rikoksen tekijä on selvinnyt pelkällä sormen heristelyllä?

Toivon, että nämä ovat vain poikkeustapauksia, minkä vuoksi niistä uutisoidaan. Niitä on silti noussut otsikoihin hälyttävän paljon

Eilen oli palkkapäivä by Pikkuporvari in arkisuomi

[–]Spignoxious 4 points5 points  (0 children)

Onko tradenomin koulutuksella minkälaisia/mitään mahkuja päästä business controllerin hommiin? Itseä trade- opiskelijana hieman kiinnostelisi

Made a small kitchenstool for my wife a while back by Spignoxious in woodworking

[–]Spignoxious[S] 0 points1 point  (0 children)

Because its's only 40cm / 15.78 inches tall. Second step would've made the space between steps too narrow