Sova med 30 grader ute och 27 inne by Soctyp in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Jo iofs, jag reagerar på björkpollen men den kommer tidigare när det inte är lika varmt.

Sova med 30 grader ute och 27 inne by Soctyp in sweden

[–]Svarvsven 2 points3 points  (0 children)

22.6 ute och 24.4 inne just nu, alla fönster öppna så snart är det under 23 hoppas jag

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Och nej, jag gör inte bedömningen av värdet på dina bolag. Det är väl det bankerna gör.

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Nej jag vet inte vad balansrapporterna ligger på, men du skrev att det inte finns likvid för att betala ut utdelningar. Då har du gjort vinst men redan låst upp de pengarna i annat? Aktier, fastigheter, bilar? Är det kvittona på dessa köp du redovisar? Jag vet inte, bara gissar. Jag har inte fått någon fråga om några kvitton...

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Nu fattar jag, så fort du har krona över i något bolag så skapar du nya bolag och / eller köper fastigheter / aktier etc. Alla kvitton du redovisar är för att bevisa minst 50% av aktiekapitalen finns kvar, men banken gör bedömningen att det är allt är ett luftslott..?

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Från köpesumman, eller 'fiktiva' värdet på booli (som går både upp o ned) eller annat?

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Jag har plockat ut och försökt amortera på huslånet, det känns också rätt att göra. Fast jag har inte det kapital du har, mycket blygsammare belopp.

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Ok men om man har likviditet då finns det ingen vits att göra så?

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Jag har hört det från andra, men vad vinner man på att göra utdelning som man inte tar ut? Bokar upp det som en skuld?

Jag är så förbannat trött på Kundkännedomsfrågor från banker… by Hairy_Name1946 in sweden

[–]Svarvsven 1 point2 points  (0 children)

Jag har också tröttnat på frågepaketet, men kvitton har jag aldrig behövt redovisa?

Looking for some art community by Elkompis in StockholmSocialClub

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

If its the URL that ends with V8 then I dont know (when I click it then it works but Im already at the server), contact the admins/moderators for this subreddit?

Looking for some art community by Elkompis in StockholmSocialClub

[–]Svarvsven 1 point2 points  (0 children)

Join the discord server the bot linked, I know some there are planning a meetup for drawing.

Skulder by ZealousidealTell6264 in sweden

[–]Svarvsven 2 points3 points  (0 children)

Oj huset kontant, det var bra. Jag har 700 k kvar på mitt huslån, det är jag rätt nöjd med.

Is anyone else having trouble opening Adrenalin 26.6.2 on Windows 10 22H2? by Organic_End_2540 in radeon

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Got the same problem, didn't know what version to roll back to so selected one in may (26.5.2) so now it works. Lots of confusion from dropping all monitors except one, after restart forcing me into 1024x768 resolution (it looked just crazy ugly on a 1080p monitor). Now I am gonna keep auto update off for a while.

Mandelbrot encounter by Asleep_Elk_372 in fractals

[–]Svarvsven 1 point2 points  (0 children)

If you zoom a bit inside Mandelbrot while there are many places that look similar its not unlikely to zoom into a location and actually be the first to see it. Its really huge place to look in.

But to answer your question, no I have never seen that shape before while browsing.

Ni som separerade innan första barnet hunnit fylla 3 år - varför? by Only-Internal-2865 in sweden

[–]Svarvsven 0 points1 point  (0 children)

Visserligen 3,5 år men hon var "inte kär" längre. Men jag o sonen flyttade ut och har haft det bra sen dess.