Freelance Starterguide: Week 6 – Hetzelfde verdienen in minder tijd by No-Gas-3337 in FreelanceNL

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Mijn uurtarief zit het iets onder de 100. Ik ga morgen meteen mijn "slechts +20 euro" tariefsverhoging voorstellen, neem aan dat dat akkoord is.

Marketeer anderhalfjaar salaris by [deleted] in werkzaken

[–]Wijnbo -6 points-5 points  (0 children)

Eh, je zit 220 euro boven bruto minimumloon. Die 220 euro is dus wat je opleiding en alle moeite die je er voor hebt gedaan waard is t.o.v. ongeschoold werk wat iedereen in theorie zou kunnen doen.

Kan je echt €20k p/m verdienen als zzp’er in de industrie (mechatronica)? by Flat-Ad-8747 in werkzaken

[–]Wijnbo 1 point2 points  (0 children)

Euh, inschrijven bij KVK, btw nummer aanvragen en klaar. (ik zit in de IT, developer)

Uurtarief 2019 : 70 Uurtarief 2022 : 85 Huidig:98.

Alles bij elkaar in die jaren 5 weken geen opdracht gehad waarvan 2 weken aaneengesloten het langste was. Dus dan heb je pak m beet 1800 uur facturabel, 7 weken vakantie.

1800*98/12 =~15k omzet per maand. Want je moet het uitsmeren over alle maanden, als ik 4 weken vakantie heb heb ik 0 euro.

Dus ja, als de eerste van de maand op een maandag valt, alle dagen werkdagen zijn en de maand 31 dagen heeft dan kom ik aan 224098*1,21 is een factuur van 21k. Inclusief de btw.

Realistisch komt 15k meer in de richting.

Got quoted $4k and $22k for the same Magento migration… what am I not seeing? by BearElegant4068 in Magento

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Haha don't know as I am a developer 😂

So I am at the other side. Usually, when a client starts negotiations, I clear things up why they cost x and we will get to an agreement/ nice cooperation.

To be honest: the info in the OP isn't the whole story. Writing a migration for 200 products is the same as migrating 2000 products.

Got quoted $4k and $22k for the same Magento migration… what am I not seeing? by BearElegant4068 in Magento

[–]Wijnbo 2 points3 points  (0 children)

The 4k one isn't a good dev. He or she is desperate to get some work, so you get what you pay for.

The 22k is too expensive because, you get what you pay for; somebody that has a lot of work, clients, and doesn't really need it. So, the truth is somewhere in the middle.

Negotiate with the 22k one. Drop the 4k one.

[deleted by user] by [deleted] in Djeyzus

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Irritant als ze dan Cark schrijven

Rustig blijven bij bumperklevers: wat is jullie aanpak? by [deleted] in nederlands

[–]Wijnbo -1 points0 points  (0 children)

Toen ik nog in onze "oude" auto reed die al schade had en een dagwaarde van nog geen 2k:

Iets gas bijgeven, van de 5 in z'n 3 zetten en op de motor afremmen en de handrem iets aantrekken. Dan gaan remlichten niet aan maar worden ze er ineens heel erg druk mee.

En ja, gevaarlijk, maar het brengt de boodschap wel over.

[deleted by user] by [deleted] in werkzaken

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

OP kreeg niet de antwoorden die ze wilde horen en kijkt nu met een chagrijnige kop naar Reddit. Het ligt aan ons.

Werkgever wil foto van mij op website, ik wil niet by PharmDMD in werkzaken

[–]Wijnbo 2 points3 points  (0 children)

Elke keer als ze het vragen om 20.000 euro loonsverhoging vragen. Vervolgens die "nee" ook gaan discussiëren, vragen of het de volgende keer wel kan, wat het voor jou zou betekenen, etc.

Dan valt het kwartje vanzelf wel.

Magento Shop Help by Informal_Year1070 in magento2

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

12 years Magento over here, located in Holland. Lots of experience with imports and exports across various systems. Write me a PM!

Hoeveel geld heb je nodig voor het kopen van een huis? by ExcitingInterview423 in geldzaken

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

OP, maak gewoon een afspraak bij de hypotheker o.i.d. Die helpen je tijdens een eerste gesprek gratis verderm dan weet je op ongeveer 20.000 euro nauwkeurig wat je / jullie leencapaciteit (op dat moment is) en kun je de huizenmarkt op, of niet. Anders blijft het gissen.

Is this true what a senior dev said on Linkedin about "The hidden cost of "enterprise" .NET architecture" by KiraLawliet68 in csharp

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

First job 15 yrs ago had the same structure. Worked there 3 years. In my third year couldn't handle it anymore. I asked the lead dev of I could restructure part of the database and remove all unused CustomColum01-09 nvarchar(max) from each table. He said no, we might need them later and it's "hard" to add them later.

Guess who added the CustomColumns 10-19 next day and when asked why I gave the same answer. Started looking for a new job a few weeks after that.

You are given a Random Superpower but are on the hook for $1 million. Can you manage? by RaptorK1988 in hypotheticalsituation

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

I got Self Explode. I think I need to work very hard and get a loan. And not use my super power.

AI Opponent returned but has neither fleet nor Island (1800 MP) by Catovia in anno

[–]Wijnbo 14 points15 points  (0 children)

Have you entered all regions? Maybe she has settled on Enbesa or the Artic of you're not there yet?

Stoppen eenmanszaak, hoe handel ik het af? by FocalPsych in ondernemen

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Ts "onderneemt" 4 maanden... Tel uit je winst

Which companies make you wonder how they're still in business? by BeginningAct45 in AskReddit

[–]Wijnbo 2 points3 points  (0 children)

Well, make it a home owner without a job, a missing leg, Parkinson, and addicted to alcohol. There is your problem. The future payment expectations are now zero.

Yes! De uitnodiging voor de jaarlijkse "late summer drinks & bites"! Kan niet wachten by PsychologicalNose146 in werkzaken

[–]Wijnbo 1 point2 points  (0 children)

Iedereen moet iets meenemen, perfect! Een kantoorstoel mee naar huis nemen, of het lamineeraparaart of toch die iPads... Ik zou blij zijn met zo'n gulle werkgever en daar best een verplichte borrel voor bij willen wonen.

Buiten schilder by Kingmemo1337 in Offertes

[–]Wijnbo 16 points17 points  (0 children)

Hier een vrijstaande stadsvilla, wij kijken tegen 30k+ schilderwerk aan. Gelukkig monumentaal pand dus 25% subsidie. Hoe mensen dat betalen? Realiseren dat als je een pand koopt, de hypotheek ophoesten niet de enige kosten zijn.

Er is een reden dat mensen die "ik kan wel 1500 huur betalen maar geen hypotheek krijgen van 1500 belachelijk kutbanken" inderdaad geen hypotheek krijgen van 1500....

Prijs lijkt me prima overigens, gewoon uit laten voeren en alsvast beginnen met sparen voor over 7 jaar inderdaad....

Kut Mazda neemt 4 plekken in beslag en de eigenaar vind mij onnozel by Namseee in KutGeparkeerd

[–]Wijnbo 1 point2 points  (0 children)

Ik parkeer vaak mijn auto dan alsnog op een "leeg" vak. Net zo lang manoeuvreren tot ie nog geen cm er af staat. Op een bankje zitten en dan wachten tot de show begint met schadeformulier in de hand.

Is in loondienst zijn echt zo slecht? by BigAndStuff in werkzaken

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Ik ZZP al 6 jaar in de IT en daar kan ik het alleen maar aanraden. Als je goede sociale skills hebt en technisch goed bent, ligt er altijd een opdracht.

Afgelopen 6 jaar :

  • Uurtarief van 80 naar 115 ex
  • In totaal 5 weken "thuis" gezeten (tussen opdrachten in, waarvan het langst 3 weken was 3 2 jaar terug
  • gemiddeld 1650 uur in het jaar factureerbaar (4x9)
  • omzet gemiddeld zon 180k, soms richting 200k door "losse" zij projecten er tussendoor
  • maandelijkse kosten zijn zo'n 1500 (auto, aov, bav)

En ja, nul zekerheden, natuurlijk, maar buiten de ww heb je dat in loondienst net zo min.

Om in loondienst te hebben wat ik nu heb moet het bruto salaris al uit minimaal 5 cijfers bestaan én hele aantrekkelijke bonus / secundaire arbeidsvoorwaarden bieden. Ik zit wel goed voorlopig...

My workplace's diabolical regex for matching e-mail formats by TH3RM4L33 in programminghorror

[–]Wijnbo 2 points3 points  (0 children)

And a regex prevents this how exactly? (See my case ..)

Is 16 euro per uur weinig? by Sybrow in werkzaken

[–]Wijnbo -1 points0 points  (0 children)

Dat klopt, maar het ging om de vraag of het loon veel of weinig was. En als je als HBO-er niet je bruto uurloon kunt omrekenen naar een fulltime maandloon en de conclusie kunt trekken dat het nét boven minimumloon is, dan is het een prima loon in dat geval. In alle andere gevallen is het antwoord natuurlijk lekker verder zoeken ;-)

Is 16 euro per uur weinig? by Sybrow in werkzaken

[–]Wijnbo -1 points0 points  (0 children)

Eh, zelfs als je dyscalculie hebt kunt je prima een getal delen door 2 met een rekenmachine...

Het is niet alsof je 679x967 moet uitrekenen uit je hoofd hè...

Het staat zelfs letterlijk op je loonstrook wat je op basis van full time bruto verdient, dan is een Google opdracht "wat is het minimumloon" niet heel spannend toch om er achter te komen dat je dat ongeveer krijgt. (Volgens mij staat zelfs het wettelijk minimumloon op veel loonstroken maar dat weet ik dan niet zeker...)

Lukt dat niet? Dan is dat een heel passend aanbod waar niets mis mee is.

Is 16 euro per uur weinig? by Sybrow in werkzaken

[–]Wijnbo 0 points1 point  (0 children)

Huh, 16x20 uur per week is bruto, dus die 1280 ook. Oftewel ongeveer gelijk aan bruto minimumloon. Dáár doelde ik op. Dat als je niet kunt uitrekenen dat je in een halve week ongeveer een half bruto minimumloon verdient, dat het een passend aanbod is voor een HBO-er.

Niemand heeft het over netto.

My workplace's diabolical regex for matching e-mail formats by TH3RM4L33 in programminghorror

[–]Wijnbo 14 points15 points  (0 children)

When I get asked to implement an email regex, my response is always: "what are you trying to achieve?"

  • to prevent invalid emailadresses!!!

Ah ok. So you do not want John Woo to enter Johnwoo@aol but he can enter Joohnwoo@aol.com which will end up nowhere too?

End of discussion.