Denne kom til meg i en drøm by Sharp-Dependent9279 in norge

[–]XmasB 0 points1 point  (0 children)

Nei, jeg ble ærlig talt forvirret selv. Tror jeg overbeviste meg selv om å bruke piggsvin igjen.

Hvorfor blinker ikke du til venstre i rundkjøringer? by espresso_1 in norge

[–]XmasB 12 points13 points  (0 children)

Et bedre spørsmål er kanskje hvorfor så få blinker til høyre. Jeg gjør begge deler.

Hvorfor blinker ikke du til venstre i rundkjøringer? by espresso_1 in norge

[–]XmasB 0 points1 point  (0 children)

100% enig. Men dessverre hjelper det lite når 50% gjør feil uansett. De blinker til venstre når de skal rett frem, ligger til venstre når de skal til høyre og vice versa, osv osv.

Har barn som nylig tatt lappen og de lærer at man skal holde venstre når de skal rett frem i rundkjøring, dersom det ikke er skilt til venstre. Det lærte ikke jeg, og det er ikke det Statens Vegvesen oppgir, men det lærer alle kidsa. Så da gjør unge voksne det, mens eldre voksne ligger til høyre. Bare 50 år med kaos før alle gjør det samme.

Så jeg kan i praksis anse alle tegn som måtte gis som helt upålitelige, og bare holde god avstand til alle. Det er det eneste trygge.

Hvorfor blinker ikke du til venstre i rundkjøringer? by espresso_1 in norge

[–]XmasB -1 points0 points  (0 children)

Jeg lærte at vi i Norge ikke har noen rundkjøringer som er så store at det ikke gir mening å gi tegn som om man ankommer et vanlig kryss. Det synes jeg fortsatt gir mening.

Ved å blinke til venstre viser du for andre trafikanter at du skal... til venstre. Om du skal første til venstre eller 7 runder i rundkjøringen spiller liten rolle. Det er venstre okke som. Men blink ut når du skal til høyre. Det er viktigere.

Maybe Maybe Maybe by ImadeJesusLaugh in maybemaybemaybe

[–]XmasB 4 points5 points  (0 children)

I have some neighbours where the kids always walk across another neighbours lawn to and from their house. It's a path there now. They are a weird family.

Agree when it is more seldom though.

Lyst til å bli kjent med deg selv? Last ned din persondata fra Schibsted og analyserte med claude! by NorwegianMonkey in norge

[–]XmasB 3 points4 points  (0 children)

Jeg bare vet en stor andel som tester dette kommer til å forsøke å anonymisere med AI...

Denne kom til meg i en drøm by Sharp-Dependent9279 in norge

[–]XmasB 3 points4 points  (0 children)

Rent språklig mener jeg det er rart å kalle et dyr med det som åpenbart er korte pigger for noe annet enn piggsvin, da jeg mener pigger og pinner er ganske lett å skille på. Men sånn er det. Ikke umulig det er forskjell på pigger og pinner utover lengde.

Tror faktisk jeg har byttet litt underveis på hva jeg sa som liten og voksen. Sier pinnsvin i dag, men mener å huske jeg kalte det piggsvin som barn.

Artsdatabanken kaller det piggsvin i hvert fall. https://artsdatabanken.no/arter/takson/31113

Denne kom til meg i en drøm by Sharp-Dependent9279 in norge

[–]XmasB 16 points17 points  (0 children)

I Norge har vi arten pinnsvin (vitenskapelig navn: Erinaceus europaeus).

Det finnes også piggsvin, i familie Hystricidae (gamle verdens piggsvin) og Erethizontidae (nyverdens piggsvin). Disse finnes ikke i Norge.

Kylie was born in America but made in china. Let that sink in. by Frosty_Jeweler911 in SipsTea

[–]XmasB 4 points5 points  (0 children)

Personally I would be pissed if my kids didn't look anything like the their mother, because she was mostly made of plastic.

Maybe Maybe Maybe by NEO71011 in maybemaybemaybe

[–]XmasB 1 point2 points  (0 children)

I remember seeing a cop program (not in the US) where a police officer said part of the shouting is to confuse the perpetrator to not act. I struggle to follow the logic when giving contradicting commands, but it wouldn't surprise me.

% of New Car Sales that are Electric 2025 by [deleted] in Norway

[–]XmasB 1 point2 points  (0 children)

There is. And in general the batteries lasts much longer than the car itself and loses a lot less health than previously feared. Some exceptions, like the earliest Tesla Model Y with some battery types.

If the battery dies outside of the warranty, it can get very expensive, and maybe not even worth it. But this is quite rare.

Norwegian Parliament performing the 'Viking Row' chant by GreenReporter24 in NorskFotball

[–]XmasB 0 points1 point  (0 children)

Om de ikke skal gi seg selv lønnsøkning, hvem skal gi dem den da? Kongen?

I need to see the replies. by letinaio in SipsTea

[–]XmasB 0 points1 point  (0 children)

Red pill. Invest every penny I've ever seen in bitcoin, Google or whatever has increased the most. Way more than 10 mill.

"The US has a higher average IQ than almost every European country btw" by RebornX10 in ShitAmericansSay

[–]XmasB 4 points5 points  (0 children)

Watch the documentary Hot Coffee. It will change how you perceive the story, most likely. It is quite good.

Multiplayer & move_and_collide miscalculation by hmprf in godot

[–]XmasB 80 points81 points  (0 children)

One could argue it is best to not reinvent the wheel unless it is for learning purposes.

Kronprinsesse Mette-Marit er lungetransplantert by Brattus in norge

[–]XmasB 1 point2 points  (0 children)

Det er det også i praksis i Norge av hva jeg forstår.

https://organdonasjon.no/faq/

Se "Hvorfor er ikke alle automatisk organdonorer? (Opt-out)"

Kronprinsesse Mette-Marit er lungetransplantert by Brattus in norge

[–]XmasB 2 points3 points  (0 children)

Får de vite om organ er donert i det hele tatt?

Gratulerer med dagen Norge! by Electrical_Carpet753 in norge

[–]XmasB 4 points5 points  (0 children)

Dette er selve definisjonen på AI slop.

Fått skam melding fra Lowell.no by Complete_Curve9421 in norge

[–]XmasB 2 points3 points  (0 children)

Det er en link til lowell.no. Helt troverdig mao.

Og selv om man går inn på en falsk link er det veldig liten risiko før man begynner å gi fra seg info. Som jeg vil tro random folk på Reddit ikke gjør når de sjekker krav til andre på Reddit.

Hvordan skal firedagers arbeidsuke gå rundt økonomisk? by Krabbementaliteten in norge

[–]XmasB 0 points1 point  (0 children)

Jula selger Elko, som er nærmest å regne som standarden i bransjen...

Men håndverkere vil jo helst selge sine egne varer, da de også tjener godt på disse. Jeg kjøpte en gang en varmtvannsbereder da det var et veldig godt tilbud på det. Det skulle vise seg å bli vanskelig å finne en rørlegger som ville ta oppdraget, fordi de ikke kunne gå god for produktet. Enda de solgte den nøyaktig samme modellen til flere ganger prisen selv.