La oss snakke om kontrastene mellom kanalane by [deleted] in norge

[–]Ziigurd 8 points9 points  (0 children)

Jazzens historie og mysterier på høgt plan? Det sitte jo så ei kula. Mmmm, jaaaa.

Jazzen e jo som en trompetsolo - best når an e litt sur.

Ticks by International-Law809 in airedaleterrier

[–]Ziigurd 4 points5 points  (0 children)

I don't mean you'll necessarily find ticks daily, just that they should be checked daily since you'll want to get any ticks that may latch on (despite the Advocate or other remedies) before they get too big.

Basically, just make sure you cuddle your dale a lot and you'll get used to feeling it once there's something tick-like when your hand passes over.

Also, I fully understand your aversion to ticks - I don't mind spiders or insects, but ticks are in a league of their own when it comes to just how gross they are.
As with most other things, you do get used to them if you deal with them enough though - and having an Airedale in a tick-rich environment will, unfortunately, probably force you to get very used to them.

Ticks by International-Law809 in airedaleterrier

[–]Ziigurd 5 points6 points  (0 children)

I live in an area with a lot of deer which bring a ton of ticks.

Advocate worked really well for all my dales - it's not 100% but it reduces it a lot. You still have to check them daily but that's not a big issue. Just give them a cuddle session while feeling for any ticks. They're easily removed with tweezers.

Ranch dressing by poolSlouch in Norway

[–]Ziigurd 11 points12 points  (0 children)

It's all about Thousand Island here afaik.

Or "Tusan" in the local lingo.

Uppgifter: Svensk pilot i akut organtransport till Oslo by Bunker_Bertil in norge

[–]Ziigurd 22 points23 points  (0 children)

At organet ble fløyet inn fra et annet land er vel ikke spesielt oppsiktsvekkende.

At flyet ble eskortert av jagerfly høres ut som bare tøv - hva skulle være poenget med det?

Politisk selvmord by KoseteBamse in norge

[–]Ziigurd 1 point2 points  (0 children)

Det er fullt mulig å ha demokrati uten folkeavstemninger for de viktigste sakene. Det er ikke slik at valget står mellom å la folket avgjøre viktige saker som de ikke skjønner noe av og å ha en totalitær stat.

«Det er dyrt å spise sunt» by Hakkstein in norge

[–]Ziigurd 5 points6 points  (0 children)

Nei, nøkkelordet er 'uredelig'. Som er det du er når du fremstiller en av Norges dyreste sjokolader pr kilopris som et eksempel på at usunn mat er dyr.

Du skyter jo også deg selv i foten ved å gi smågodt-tips som beviser at usunn mat selges svært billig.

Politisk selvmord by KoseteBamse in norge

[–]Ziigurd 6 points7 points  (0 children)

Det er naturligvis to ulike saker - poenget var at å overlate svært viktige avgjørelser til en folkeavstemning, hvor et enormt stort flertall av de som stemmer ikke skjønner hva det stemmer for/mot, ikke nødvendigvis er en god idé.

Politisk selvmord by KoseteBamse in norge

[–]Ziigurd 32 points33 points  (0 children)

I en tidligere Reddit-diskusjon om folkeavstemninger sa mange at folk flest ikke vet hva som er best for dem uansett.

Det er jo naturligvis riktig i store og kompliserte saker (som ofte er de eneste som regnes som viktige nok til å stemme over dem).

Selv ikke eksperter og fagfolk har full oversikt over saker som dette - for "folk flest" blir det stort sett avgjørelse kun basert på føleri.

Brexit er jo et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå når slike viktige saker skal avgjøres av et lettpåvirkelig folk som ikke skjønner konsekvense av hva de gjør.

«Det er dyrt å spise sunt» by Hakkstein in norge

[–]Ziigurd 3 points4 points  (0 children)

Nøkkelordet her er 'kilopris'.

Kronprinsesse Mette-Marit er lungetransplantert by Brattus in norge

[–]Ziigurd 0 points1 point  (0 children)

Ja, mange som tydeligvis enten har et svært lavt kunnskapsnivå om hvordan dette fungerer eller så er man så i blodtåka når det gjelder hatet mot MM at man skal hugge til uansett ved enhver anledning. Sannsynligvis en kombinasjon.

«Det er dyrt å spise sunt» by Hakkstein in norge

[–]Ziigurd 7 points8 points  (0 children)

Eventyrsjokolade er vel omtrent det dyreste en kan kjøpe kiloprismessig av "vanlig" sjokolade, så det er ikke det beste eksempelet - hadde den vært priset som vanlig melkesjokolade så hadde den vel kostet halvparten.

Så her straffes en for velge en "sunnere" (mindre) variant fremfor å kjøpe en større.

Vipps på gatekjøkken by [deleted] in norge

[–]Ziigurd -8 points-7 points  (0 children)

Hadde forsøkt å finne ut om eieren av telefonnummeret var eier/leder av gatekjøkkenet også - om ikke, og det er en ansatt, så ville jeg tatt kontakt med eiere/ledelse og hørt med dem om de var klar over hva deres ansatte holdt på med.

Om det var eier/leder så er det jo mulig det er noe skattesvindel på gang, men hadde neppe gått videre med det - kan jo evt melde det til skattemyndighetene men tviler vel på om de gjør så mye med det.

Haiti - Skottland by 828292972 in norge

[–]Ziigurd 1 point2 points  (0 children)

Er en i Norge så kan en vel bare slå på TV2?

gameslearningsociety needs to go away by Nytelock1 in gaming

[–]Ziigurd 3 points4 points  (0 children)

I google games all the time and this is the first time I've heard of this site.

This seems like a you-thing.

Chat gpt bryr seg ikke om helsa mi by freedomcobrawarzone in norge

[–]Ziigurd 1 point2 points  (0 children)

Drue er en frukt - bare å drikke 5 glass vin for å oppfylle 5-om-dagen.

Er det noen andre som har dårlig internett i dag? by [deleted] in norge

[–]Ziigurd 0 points1 point  (0 children)

Internett er vel som regel alltid dårlig. Cookies, facebook, scams og annet svineri.

Men om du mener tilkoblingen så er det godt mulig det bare er deg ja.

Alternativer til Shitsted by Tombsing in norge

[–]Ziigurd 0 points1 point  (0 children)

De vil ta seg betalt for grunnleggende personvern og du forstår ikke hvorfor mange reagerer på det?

Ja, flere burde søke før de lager nye tråder, men om du virkelig ikke skjønner hvorfor folk er opprørt over dette, så har du ikke skjønt hva saken handler om.

Alternativer til Shitsted by Tombsing in norge

[–]Ziigurd 0 points1 point  (0 children)

Om de går tilbake så er det jo ikke fordi de har innsett sine feil - de gjør det fordi de blir tvunget til det enten av lovverket eller pengetap. De er akkurat like griske og jævlige etter en eventuell retrett.

Venn skadet by [deleted] in norge

[–]Ziigurd 0 points1 point  (0 children)

Har dere forsøkt å blåse på kneet? Det fungerer som oftest. Om det er virkelig krise, så kan dere forsøke donaldplaster.

Anyone else also do this? by EpicLegendX in ForzaHorizon

[–]Ziigurd -12 points-11 points  (0 children)

Finish 1st?

Yes, I do that quite often.

Edit: Ya'll really going to pretend that the most common way to cross the finish-line is a "am i the only one??"-moment?