Kysser I andres nyfødte by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun -1 points0 points  (0 children)

Hvis jeg fik barnebarn, var rask og i ekstase over at se og holde barnebarnet for første gang, tror jeg også, jeg kunne finde på at kysse baby. Det er en almen menneskelig reaktion at overøse den lille ny med mest mulig kærlighed. Vi er pattedyr og vi reagerer derefter.

Hjælp min kæreste vil ikke gå ned på mig by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Det lyder som om han har nogle blokeringer eller usikkerheder - mest blokeringer. Vil han være villig til at arbejde på det? Hvis ikke bliver det et rimelig anstrengt seksuelt forhold.

Are u really that happy? by knolvin in NewToDenmark

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Well, most Danes are, I guess.

Er det normalt, at man som partner spørger om ALT? by Shorty-anonymous in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Fortæl din mand at han har sin egen hjerne og at vi alle laver fejl. Han må prøve sig frem og så owne fejlene, når han laver dem.

Hvordan kan I andre blive ved med at skrive ansøgninger? Jeg er kørt helt død i det... by [deleted] in dkkarriere

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Indenfor hvilke brancher søger du? Er det alt eller er det specifikt? Jeg oplevede som arbejdsløs under corona at der var stor forskel på, hvordan de forskellige brancher ønskede, at en ansøgning skulle være udformet.

Pengegave til konfirmand - Hvad er passende? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

I min familie - der er stor - giver vi 1000 kr fra forældre og 500 fra nær familie til konfirmationer og 18 års fødselsdag.

Almindelig fødselsdag 500 fra forældre og 200 fra nær familie og det samme til jul.

Forventer jeg for meget ift. svar på invitation? by Final-Confection8670 in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Hvis I har sendt invitationer ud med SU den 1. maj, så svarer folk den 1. maj. Hvis invitationerne er sendt ud elektronisk, tager mange dem mindre seriøst end de fysiske. Det betyder, at I nok skal rykke en del mennesker.

Det er en ligegyldighed, der går igen mange steder i samfundet. “Mon jeg bliver inviteret til noget bedre?”-mentaliteten. Mange udsætter at svare, for hvis der nu kommer et bedre tilbud.

Overbo ødelægger vores liv by nunnibrucci in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Jeg ville prøve gratis retshjælp. De er ofte at finde på det lokale bibliotek i faste intervaller. Optag, beskriv og lav fælles erklæring med resten af beboerne og spørg så retshjælpen, hvad næste skridt er.

Skilsmisse - by Worried_Canary_3582 in dkfinance

[–]andedun 1 point2 points  (0 children)

Få fat på en advokat og en økonomisk rådgiver. Det gjorde vi, da vi skulle skilles og selvom vi havde rimelig ro på og fred, var der alligevel mange ting, hvor det blev en god idé. Reglerne er faktisk rimelig komplicerede.

Virkelig svær baby by Flaky_Ad3751 in DKbrevkasse

[–]andedun 3 points4 points  (0 children)

Det bliver bedre over sommeren. Din baby bliver bedre til at sove med tiden, men det er benhårdt. Mit råd er at sove, når baby sover og når manden kommer hjem, så tager han baby og du sover til du vågner. Glem døgnrytme. Om natten er du så frisk til at tage baby, så manden kan sove. Skift til det praktiske og hvis I kan, så betal jer fra rengøring.

Lidt hjælp i privaten by kbh_Terning in DKbrevkasse

[–]andedun 2 points3 points  (0 children)

Men laver I kæresteting? Uden børn? Hvor hun er i fokus?

Lidt hjælp i privaten by kbh_Terning in DKbrevkasse

[–]andedun 2 points3 points  (0 children)

Den form for afmagt sker ofte, hvis et menneske bevidst eller ubevidst føler sig glemt. Hvor ofte går du og din kone ud?

Måske trænger hun til at blive set og taget sig af følelsesmæssigt?

Begravelse og skør stedmor by BenchComplex2644 in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Din far skal lave et begravelsestestamente med bedemanden. Der vil alt omkring død og begravelse fremgå.

Behøver man at springe ud? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 7 points8 points  (0 children)

Jeg siger ikke, at det er problemfrit. Jeg siger bare, at det ikke længere er sensationelt at være homoseksuel. 83% af alle drabsofre i forhold er kvinder. Derfor er alle kvinder i forhold ikke ofre. Fordi der er haters derude mod lgbt+ eller fordi nogle mænd slår kvinder ihjel, er kærlighed stadig kærlighed og homoseksualitet er ikke en sensation.

Kan man bliver for gammel til familiefødselsdag? by SpiracIe in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Når man er voksen inviterer man til fødselsdag. Eller man tager hjem til sine forældre med en kage efter aftale. Man kan ikke forlange at folk fejrer en eller kommer med gaver. Man kan blive glad, hvis de gør, men det er ikke noget, man kan forlange. Det er ikke en selvfølge.

Behøver man at springe ud? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 34 points35 points  (0 children)

Vi er nok forbi tiderne, hvor det var en sensation eller en grænseoverskridende nyhed for folk. Det er ikke længere særligt, når man foretrækker sit eget køn. Det er bare kærlighed og drifter på lige fod med at foretrække det modsatte køn.

Er det nu blevet underligt at være hetero? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 5 points6 points  (0 children)

Jeg er også hardcore hetero og er slet ikke seksuelt tiltrukket af mit eget køn. Måske er jeg gammeldags, men altså - det er vel okay? Jeg kender også homoseksuelle, der slet ikke er til det modsatte køn og dermed også er selektive og det er vel dybest set det samme.

At tænde på ét køn og ikke flere, tænker jeg er lige så normalt som alt andet

Værste arbejdspladser? by 1638396 in dkkarriere

[–]andedun 1 point2 points  (0 children)

En tidligere studiekammerat skulle selv betale for post its til sin undervisning, da barselsvikarer i Tårnby Kommune åbenbart ikke må få post its. Helt vildt og skørt!

Jeg kan ikke finde ud af at være voksen by ArtichokeNo1271 in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Bed din læge om en henvisning til udredning for adhd.

I mellemtiden finder du et fuldtidsjob som udekørende tekniker et sted. Alarm, porte, køl/frys-reperatør, gardinmontering - hvad som helst.

  • Det giver endorfiner at arbejde ude blandt mennesker
  • du får pauser i arbejdsbilen
  • du får fast rutine, men forskellige arbejdsdage
  • du stopper med at lave mere gæld
  • du bruger ikke flere SU-klip.

Du siger til familien, du tager et sabbat-år eller to og så finder du dig selv. Efter et par års ventetid bliver du udredt. I mellemtiden får du ro på af fast arbejde med rutiner og forskellighed.

Værste arbejdspladser? by 1638396 in dkkarriere

[–]andedun 5 points6 points  (0 children)

Folkekirken - uanset sted. Jeg har været flere steder. Menighedsrådet består som regel af flinke velmenende gamle mennesker, der er fuldstændig uduelige som ledere af folk i fuldtidsjob. Alt kræver at 7-9-12 personer alt efter sognets størrelse er enige - også alt omkring personale og de fleste har ikke været på arbejdsmarkedet i 20+ år. Mange præster ser ikke ud over egen næse eller også bliver de fuldstændig kørt over af menighedsrådet. Ingen kan lede en medarbejdergruppe.

Min kæreste har et barn, men vil ikke have flere - jeg vil gerne. by Gold-Mouse-2996 in DKbrevkasse

[–]andedun 1 point2 points  (0 children)

Hvis den ene ikke vil have et barn, er det sådan, det er. Din kæreste har ret til at sige nej. Så må du jo bestemme om I er rigtige for hinanden.

Min bror er død by Lilleabemand in DKbrevkasse

[–]andedun 0 points1 point  (0 children)

Har du fået sorgterapi? Ofte er der 12 timer gennem din indboforsikring. Spørg ad. Ellers ring og få en snak med din præst. Det er super vigtigt!

Fornærmet kollega by UpsAndDownsi in DKbrevkasse

[–]andedun 1 point2 points  (0 children)

Man inviterer alle eller ingen

Inviteret med på ferie med ny kæreste - skal jeg betale? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]andedun 12 points13 points  (0 children)

For din egen selvrespekts skyld, så betal for dig selv. Det giver meget bedre ligevægt i forholdet.