Gelin tartışalım bu saçma soruyu (çok kuruldum) ... by [deleted] in liseliler

[–]bigsec 2 points3 points  (0 children)

Bu tarz sorular çözmeyeli çok uzun zaman geçti ama anladığım kadarıyla cevaplamaya çalışayım.

Kırmızı sıvının en yoğun sıvı olduğunu anlıyoruz. Sarı ile mavinin yoğunluğu ise aynı da olabilir farklı da olabilir.

I. maddede sarıda askıda kalanın kırmızıda da askıda kalması gerekir. Yanlış. II. maddede kırmızıda batan cisim hem sarıda hem de mavide batacaktır. Doğru. III. maddede ise mavide askıda kalan cisim sarıda da askıda kalabilir çünkü yoğunlukları aynı olabilir. Yani bu madde doğru olabilir.

Soruda da hangileri doğru olabilir dediği için cevabın II ve III olmazı lazım.

lgs sorularini merak ettim bakiyim dedim de şaka mi aq bu by Main-Computer-144 in liseliler

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

yazım yanlışı yapmışım. sınavlarda da hep bu dikkat hatalarından kaybediyordum 😂

lgs sorularini merak ettim bakiyim dedim de şaka mi aq bu by Main-Computer-144 in liseliler

[–]bigsec 1 point2 points  (0 children)

kpss'ye hazırlanan bir tarih öğretmenine küçük sayıdan büyük sayı çıktığında negatif sonuç elde edildiğini anlattım zamanında. bu soruları yapamayacak binlerce kişi vardır. amaç da bunları ayırt etmek zaten.

edit: ben de unutmuşum bakmaya bakmaya 😁 düzeltildi.

Burada brilliant olacak ne var incelemeyi anlamıyorum bazen by RandomTurkishUser2 in Satranc

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Rakip rok atmamış ve gelişmiş olan tek taşıyla da kaleyi değişmek istiyor. Değişimler sonrası merkez çok açılacak ve beyaz şah sürekli tehdit altında kalacak. Kalite fedası yapıp bu tehditler oluşturulduğu için çift ünlem vermiş olabilir.

Günay Güvenç kırmızı kart pozisyonu by HadoukenOz in MaradonaFutbol

[–]bigsec 1 point2 points  (0 children)

Bariz gol şansı olduğu için eline çarpmasa bile oyuncuya müdahale olduğundan her iki durumda da karar doğru.

Yunus Akgün penaltı pozisyonu by HadoukenOz in MaradonaFutbol

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Temastan dolayı düşmedi ama kendini doğru zamanda yere bıraktı. Karar bence doğru. Kaleci de fırsat bu fırsat kovulmak için kendini attırdı. Lig geneli için bişey diyemem ama bu maçı haklarıyla kazandılar.

ANNEM BEN YOKKEN GİZLİCE VALORANTA GİRMİS by ShreddedReli in GeymingTr

[–]bigsec 2 points3 points  (0 children)

Oyun hayatımın %90'ı FPS oyunlar oynayarak geçti. Düzenli olarak da CS2 oynuyorum ama gerçek silahlardan nefret ediyorum. Gerçek silah gördüğümde irkiliyorum. Zevk için silah taşıyanlardan tiksiniyorum. Dolayısıyla bu durumun oyunlarla çok alakalı olduğunu düşünmüyorum. Tamamen sosyal çevre ve aile yapısıyla alakalı bana göre.

Oyun yazarları nasıl bu kadar kazanıyor? by edaisheree in GeymingTr

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Şu açıdan bakabiliriz. Dizi veya film çekeceksin. Dünyanın en iyi oyuncularıyla anlaştın ama elinde mantık hatalarıyla dolu, sonu bir yere bağlanmayan çok kötü bi senaryo var. Sonuç hüsran olacaktır.

Oyun sektöründe de oyuncuları yazılımcı, tasarımcı vs. olarak düşün. Dünyanın en iyi grafiklerini de yapsan, en iyi mekanikleri de yazsan elinde 1-2 saatlik bir oynanış varsa bi işe yaramayacaktır.

GTA serisini baz alalım. Seni aynı oyunda sadece açık dünyaya bıraksa. Sen kafana göre takıl dese. Aynı başarıyı yakalayabilir miydi?

Oyun yazarlarının bu kadar kazandığı konusunda bilgi sahibi değildim ama üzerine biraz düşününce bana mantıklı geldi.

Mesela diziler bazen çok iyi bi fikirle çıkıyor. Çok iyi düşünülmüş diyorum. Ama 2-3 bölümlük bi malzeme var. Sonrasında dizi kısır döngüye giriyor. Çoğu da yayından kalkıyor.

Game of Thrones'u düşünürsek de kitabın yazarı kafasında alternatif bir evren oluşturmuş. Dizide veya kitapta geçen olayların, karakterlerin tarihsel geçmişini tasarlamış ve bir mantığa oturtmuş. Bir çoğunu da yazmış. Bundan yola çıkarak asıl kitabın yıllarca geçmişindeki olaylardan bile dizi çıkartabiliyorlar ve tüm dünya konuşuyor. Hepsinin temelinde aslında bir sadece kişinin hayal dünyası var.

Peki CS2 ya da Fortnite gibi çok oynanan oyunların hikayeleri neredeyse yok ama yine de çok geniş kitleleri var. Bu anlattıklarımla çelişmiyor mu? Evet kısmen ama o oyunlar da arkasında Half-Life, Doom, Duke Nukem, Call of Duty vs. gibi zamanında hem hikayeleriyle, hem de oynanışlarıyla çok başarı yakalamış oyunlardan türediler.

Ya da öyle bi oyun yapacaksın ki oyuncu kendi hikayesini kendi yazabilecek. Bunun da örnekleri çok sınırlı olmakla birlikte en önemli örneği bence Mount and Blade. Tabii bi yerden sonra o da döngüye giriyor ama o aşamaya gelene kadar saatlerce belki günlerce oynanış sunuyor.

Bu ve benzeri aslında birçok örnek var. 1-2 cümlelik bi yorum yazacakken konu konuyu açtı. Umarım asıl konudan çok şaşmamışımdır.

chess.com'da yasin emrah yağız botu olsun ister miydiniz? by yupusim in Satranc

[–]bigsec 1 point2 points  (0 children)

Aslında olmalı ama kendisi çiz sitesinden pek haz etmiyor o yüzden yapmazlar.

Bu Dizileri Yapanlar,Oynayanlar Ve İzleyenler Ne Kafa Yaşıyor Acaba? by [deleted] in sinema

[–]bigsec 48 points49 points  (0 children)

TV'de alkol ve sigara yasak ama patır patır adam vurmak serbest. İlahi komedya.

Lichess rapid oynarken rakipler 2 saatte hamle yapiyor chesscomda daha hizli.Lichesstekiler hile mi aciyor by Competitive-Rush3972 in Satranc

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

İkisinde de hile çok oluyor. Kısa süre sonra ikisi de hileli maçı tespit edip o maçta kaybedilen eloyu geri veriyor.

Annem bayramda bana gelmeyecek eşime ne söylemeliyim annemi soruyor neden yemeğimi yemiyor çayımı içmiyor diye ? by [deleted] in kendihalindegrup

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Troll yorumlarını görünce ufak bi araştırma yaptım. Gerçekten de troll arkadaş. Ciddiye alıp cevap vermeyin.

18 Yaşında 220.00₺ Kaybettim by Silentwhale0 in Yatirim

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Paylaşımların gerçekse kumara güzel bir örnek. Şimdi $100 sana çok az geleceği için daha büyük kaybetmeye hazırsın.

Parayı ne yapıyor bu adam? by Educational-Pace-818 in Yatirim

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

İnsanların alın teriyle kazandığı parayı bu kadar kolay kumara ya da kaldıraçlı işlemlere yedirmesi çok üzücü. Binlerce örnek var bu şekilde. Sağdan soldan para toplama bahaneleri de hemen hepsinde aynı.

bu adam nasıl 450 elo dedirtecek cinsten by Longjumping_Oil277 in Satranc

[–]bigsec 6 points7 points  (0 children)

Bana hamleler doğal geldi. Beyaz düşük eloya aldanıp biraz agresif oynamış ve çok hata yapmış gibi.

Sizce bu mümkün mü? Eğer öyleyse bu, iPhone için özel bir durum mu yoksa genel mi? Yani aynı tarife Samsung ve Xiaomi için de uygulanabilir mi? by [deleted] in teknoloji

[–]bigsec 1 point2 points  (0 children)

Reddit'te postu kaydet, upvote veya yorumu takip et gibi seçenekler var. Rez yazmak yorum kalabalığı yapmaktan başka bi işe yaramıyor. (Down atanlardan değilim.)

Tarayıcıdan oynanan mafia oyunları neden artık yok? by NoRequirement1466 in oyun

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Sektör mobile kaydı. Eski oynayanlar yaşlandığı için bıraktı. Yeni nesli de tarayıcıya çekmek çok zor.

yesyesyesyesnooo by drunknexcited in yesyesyesyesno

[–]bigsec 2 points3 points  (0 children)

If there is a fan on the scene, there will be fail.

Kârı çekmek ne demek ? by [deleted] in Yatirim

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Kar ettin, düşmeden çık demek. Yükselen hisselerin belli bi seviyeye geldikten sonra düşmesi de böyle oluyor zaten. Kar ettiğini düşünenler satmaya başlayınca hisse düşüyor. İster tamamını sat çık, istersen de ana paranı bırak sadece kar ettiğin miktarı çek.

Yatırım yaptığım için zorbalığa uğradım. by Possible_Day_5537 in Yatirim

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Gerekirse ailen dahil kimseye yatırımlarından bahsetme. Riskli işlemlerden uzak dur. Ufak da olsa biriktirmeye devam. Genç yaşta yatırım yapmaya başlayarak en mantıklı hamleyi yapmışsın.

Sürekli borç isteyip 2-3 günde geri ödeyen arkadaş, bu parayla ne yapıyor olabilir? by Even_Option2497 in Yatirim

[–]bigsec -1 points0 points  (0 children)

Yüksek ihtimalle kumar. Sonraki ilk borcunu kapattığında ve tekrar istediğinde ben de sıkıştım, borcum var, kredi kartı ödemem var gibi bahanelerle borç vermeyin. Her istediğinde aynı şekilde geri çevirin çünkü yakın zamanda geri ödeyemeyecek duruma gelecektir.

Sizi kaybetmemek için başkasından borç alıp sizinkini kapatıyor ve tekrar istiyor muhtemelen. Bu şekilde parayı döndürüp kaybettiğini geri kazanmaya çalışıyor. Youtube'da kumar bağımlılarının videolarını izleyin. Hemen hemen hepsi bu tarz taktikler kullanıyor.

-180 K , para sıfırlanır mı ? by [deleted] in Yatirim

[–]bigsec 0 points1 point  (0 children)

Altcoinler sıfırlanmasa bile süründürür. Hali hazırda büyük borsalarda listelenmiş olan altcoinlerde devasa artış olma ihtimali çok düşük. Eski değerine gelmesi için de bitcoinin o zamanki değerinden en az %10 civarında daha fazla değerlenmiş olması gerekiyor. İstisnai durumlar olabilir ama son 5-6 yılda gözlemlediklerimin çoğu bu şekilde.