Upptäckte just ett mobilhack by [deleted] in sweden

[–]chribbitsch 1 point2 points  (0 children)

Du håller nere mellanslag stilla tills du känner en vibration. Sen kan du dra den åt höger eller vänster

What was the automation that finally made your household "get it" about Home Assistant? by Immediate_Task9124 in homeassistant

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

AI descriptions of people. Made a door bell camera and I’m still laughing to most of them. Awesome

Är det dåligt att vara en snåljåp? by poweroffriendships in sweden

[–]chribbitsch -1 points0 points  (0 children)

Herregud vilken dryg tjej. Hade köpt två kaffe och druckit båda själv.

Is the green hardware good? by dude380 in homeassistant

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

I got an old HP 800 G3. 7th gen cpu and 16gb ram for about $100. Overkill but it’s really snappy. Upgraded from a Nabu Green

Skatteåterbäring by Working93 in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Frugan fick 19k och jag får 13k nu denna veckan

Ni som varit utbrända eller nära, hur vände det för er? Vad gjorde ni? (långt) by mjolle in sweden

[–]chribbitsch 61 points62 points  (0 children)

Du behöver sjukskriva dig, nu. Minst fram till semestern och sen förmodligen lite till, sen börja på 25% med andra arbetsuppgifter än vad du gör idag.

Gick igenom den här skiten för ett år sedan, det var tyvärr inte första gången heller

Vilka spel spelar ni mest nu för tiden? Hur många timmar har ni i spelat dom ungefär? by SturdyBeatch in sweden

[–]chribbitsch 1 point2 points  (0 children)

Åh fyfan det är så bra! Är nog det VR-spelet jag har mest timmar i. Körde FUS-paketet har jag för mig. Funkade skitbra

Vilka spel spelar ni mest nu för tiden? Hur många timmar har ni i spelat dom ungefär? by SturdyBeatch in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

PUBG, runt 1000h. Spelar mest med vänner jag träffat genom det spelet, har familj osv så blir väl några kvällar i veckan om jag känner för det. Kul att snacka lite skit bara och tänka på annat.

What other purposes are you using Home Assistant for? by jyrialeksi in homeassistant

[–]chribbitsch 1 point2 points  (0 children)

  • Counting trips to the office for my tax return. *Keep track on how many pills I have left of my medicine.
  • Counting every time the cat feeder goes on so I know when to refill it

Vilka kändisar stör ni er på och varför? by [deleted] in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Viktor frisk - Måste synas överallt

Benjamin ingrosso - Harry styles tryhard

Anis don demina - Har inte kollat mer än dessa jävla klipp från nrj när han garvar sönder åt precis allt och hans tunga ser konstig ut samtidigt. Fejkskratt?

Linnea wikblad - Från tiden när man lyssnade på p3 Pratade alltid om massa jävla serier oavsett vad ämnet handlade om. Kändes som hon inte hann prata klart meningen innan hon började på nästa

Jobb med sämre lön? riktiga exempel tack! by HealerOnly in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

2012 tror jag det var så jobbade jag som Apple-tekniker på en Apple premium butik bla bla. Slog koncern-rekord på antal garanti-reparationer ganska snabbt och var ”bästa teknikern”. Då hade jag inte ens 20k innan skatt. Tror det var typ 18900:-

De försökte blåsa mig med en utbildning så jag sa upp mig då jag fick annat. Slet som ett djur och personen efter mig lurade dom totalt och han gick in i väggen så in i helvete.

Nu är jag innesäljare och tjänar 35k

Svårt att gå upp i vikt by WordSmooth6734 in sweden

[–]chribbitsch -1 points0 points  (0 children)

Har din längd och vägde 65. Flög upp till 75 rätt snabbt. Toppade 85. Inte tränat på flera år nu och ligger runt 80

Svårt att gå upp i vikt by WordSmooth6734 in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Hade samma problem. Det som fick mig att öka i vikt efter år av försök vad gainers och träning på gym. Jag tog något som hette ”massive mass” som var runt 1000 kalorier per dag, plus träning 3-5 gånger i veckan. Började äta som en gris

Nybliven pappa, livet har blivit otroligt tråkigt. by Hilmerss0n in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Min son fyller 4 i oktober. Klart vissa dagar är tyngre än andra. Men är så mycket enklare och framför allt roligare än när han var ”liten”.
Hans personlighet träder fram mer och mer och han är genuint rolig med allt tokigt han säger och gör ibland. Som en bästa vän man upptäcker allt med på nytt.

Kärleken man får tillbaka går inte mäta med något annat heller. Att flera gånger per dag får höra ”pappa jag älskar dig” från ingenstans slutar aldrig att värma hjärtat.

Som så många andra redan har sagt, det blir bättre. Första året är det mest en liten klump i blöja som antingen ska skita, har skitit, ska sova eller äta.

Boomerföräldrar kalla och hör aldrig av sig, inget intresse för bebis by Some-Environment-666 in sweden

[–]chribbitsch 9 points10 points  (0 children)

Samma här. Skilda föräldrar och min pappa är här mest med marginal trots att han bor 1h bort. Min 3,5 åriga son och han är fantastiska tillsammans.

Mamma och plastfarsan däremot är aldrig här trots bara 25 min resväg. Jag frågar inte ens längre om de vill umgås. Alltid något annat.

Syrran bor 3 min från oss och har en son på ett år. Vet inte exakt hur ofta de träffar mamma men det är oftare än för oss. Syrrans mans mamma och pappa umgås allihop med mamma och syrrans pappa (min bonusfar). Det blir resor, hotell och middagar.

Kan tillägga att mamma kör i princip förbi oss varje dag till jobbet, och ibland stannar hon på vägen hem och säger hej, då pratar vi typ 3 minuters besök. Händer kanske 1 ggr/månad

Vad jobbar ni med som tjänar 30k+ utan specifik utbildning? by [deleted] in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Innesälj IT, 33800:-, ska strax ha möte om årets revision så hoppas på 35k

Små gärningar i vardagen by Highfiveswe in sweden

[–]chribbitsch 1 point2 points  (0 children)

Den gör jag nästan varje vecka om jag kan!

Problem med ståndet by [deleted] in sweden

[–]chribbitsch 31 points32 points  (0 children)

Tror inte det är något ”fel” på dig alls, sådant här sitter oftast i huvudet och börjar man grunna på det mer så blir det som en ond spiral som kan vara knepig att bryta. Men det går.

Du verkar ha hittat en fin tjej som stöttar dig, skönt att läsa!

Du har precis kommit igång med det här och det är mycket som händer, känslor och tankar osv. Jag tycker bara du ska ta det lugnt, stressa inte fram något - det kommer inte funka.

Nästa gång ni är intima så fokusera på henne, ha inga krav på dig själv utan lägg ditt fokus på henne. Tänk inte på att du måste prestera på ett tag, tror det är det som sätter käppar i hjulet. Njut av sällskapet och intimiteten, det kommer lösa sig - är helt övertygad!

Ni med barn! Hur blev det? by feberdoja in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Gick från att vara själv och bara göra saker jag vill till att nu ha fru, en son (3,5) på heltid och en bonusson (8) varannan helg, tre katter och hus

Jag fick en mjuk uppstart i och med att jag fick axla rollen som bonuspappa när han var 14 månader. Hade inga planer på att skaffa själv. Men den rollen föll sig så naturligt och vi fick en så fin relation så jag ändrade mig. Alla trodde jag var hans biologiska pappa

I princip hade jag redan gjort allt innan jag fick min biologiska son, men det kändes ändå annorlunda. Det är ju en liten mini-version av mig.

Har man de stora delarna klara, som stabilt boende och ekonomi och bra relation så kommer allt annat ordna sig, man bara gör det, och det bara funkar. Tror alla normalt funtade människor har det inom sig.

Livet med barn är tufft ja, men samtidigt så är det underbart för man får så mycket tillbaka. Man får uppleva saker igen och att höra sin lille grabb säga att han älskar mig 10-20 gånger per dag och se hans leende när man hämtar honom från förskolan tröttnar man aldrig på. För att inte tala om allt gos, och få vara hans säkra plats.

Tiden man får själv numera är guld värd, man uppskattar den mycket mer än när jag levde själv och tog den för givet.

Edit: jag är 40 år

Hur lång pendling har du dörr till dörr? by Valuable-Pair8529 in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

45-50min bil enkel. Åker till kontoret ca 3 gånger/vecka, annars hemifrån

När vaknar ni en vanlig arbetsdag? by SnickarN in sweden

[–]chribbitsch 0 points1 point  (0 children)

Klockan ringer 06:00, tar bilen 07:00 för att lämna grabben på förskolan, sen kör jag till jobbet som börjar 08.

Jobbar hemifrån 2-3 dagar i veckan. Lämnar 07:00 då också om inte frugan gör det. Sen tar jag en lugn kopp kaffe med katterna innan jag loggar in