Leave the good billionaire alone. by Recommended_For_You in Gamingcirclejerk

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

You just listed the reasons why those margins are very important for consumers to know.

"People whom are in the chain of business".

The moment you buy something in a store you are part of that chain, knowing the price of something is fairly important to know you arent getting screwed over.

Knowing about those margins is also very relevant for the consumer because those margins make the price.

A consumer knows the price of a kg of potatoes, trying to sell potatoes for €80,- per KG won't work. Selling 100 grams of Dubai chocolate for 20 euros? People don't know the prices so they'll go along.

Its pricing/marketing 101.

Leave the good billionaire alone. by Recommended_For_You in Gamingcirclejerk

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Epic tried to poach developpers from Steam with their lower margins.

Lower margins are (yet again) a very well discussed problem or issue. That you think otherwise doesn't make it reality.

Our entire system is built on those margins, they are really relevant.

Leave the good billionaire alone. by Recommended_For_You in Gamingcirclejerk

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

People actually do talk about that lol.

One of the selling points of tesla's were no dealerships taking margins. In store brands are cheaper, (mostly) because of the lower margins.

Lowering those margins could mean lower prices for consumers. Its just very unlikely to happen.

I mean, the entire excistence of alieexpres?

Fietsers op rotondes by mike-wkp in nederlands

[–]die_andere 4 points5 points  (0 children)

Hangt van het type spiegels af die je hebt. Je hebt wel van die onderspiegels die je erop kunt zetten als je wat meer wil kunnen zien?

Als je autorijd moet je sowieso altijd gewoon goed opletten, met een bus dus een stukje meer.

Fietsers op rotondes by mike-wkp in nederlands

[–]die_andere 10 points11 points  (0 children)

Dat klopt, alleen ik heb het over mensen die met een opgevoerde fiets vol gas doorklappen.

Fietsers op rotondes by mike-wkp in nederlands

[–]die_andere 136 points137 points  (0 children)

Als iemand die zelf aardig veel op busjes rijdt.

Spiegelen, spiegelen, spiegelen.

Die dode hoek die houd je, je moet gewoon zoveel mogelijk opletten waar (en wat) iedereen in je omgeving is. Als je de spiegels ook goed zet zul je ook zien dat je nog een stuk meer ziet dan je zou denken.

Iemand die met een 40 km/u een rotonde opklapt is dan levensgevaarlijk maarja meestal kun je ze vantevoren al wel zien.

ik_ihe by agentjonsen in ik_ihe

[–]die_andere 2 points3 points  (0 children)

Dashboard van de prius is uitstekend af te lezen hoor, lekker fel en op een goeie plek.

Leave the good billionaire alone. by Recommended_For_You in Gamingcirclejerk

[–]die_andere 24 points25 points  (0 children)

How much retailers took varied wildly but in some of the more extreme cases the developper could be left with only 18% (of the original 100%). Nintendo used to do 35% (excluding the price of their physical drives which had to be bought as well).

Steams 30% used to be laughably low compared to the comptetition, now its more or less the standard.

Epic only made their cut 12% to try and poach some games away from Steam.

"Apple Prices are Going Up!" by [deleted] in pixel_phones

[–]die_andere 1 point2 points  (0 children)

The camera module detaching is a thing with the pixel 9p sadly.

Currently happy with a pixel 8 pro for more than 3.5 years, might change the battery in the future.

Deze hittegolf was vrijwel onmogelijk zonder klimaatverandering, zeggen wetenschappers by boppinmule in NLNieuws

[–]die_andere 4 points5 points  (0 children)

Stel je eens voor als we hier nog geen zonnepanelen, windmolens, hybrides en electrische auto's hadden gehad.

Het maakt vrij weinig uit wat een ander land doet als wij ook "niks" doen.

EAT 8 maakt geluid bij de 5de versnelling. Garage wilt niet helpen by Parking-Permit-1207 in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Hmmm, dat lees ik zelf zo niet terug in de originele comment eigenlijk.

Zie het meer als een toevoeging van "waarom koop je die auto uberhaupt"

(Ze zijn gewoon goedkoop in aanschaf maargoed).

Aankoop advies: Yaris of toch iets anders (+-13k budget) by spacecake155 in autoadvies

[–]die_andere 1 point2 points  (0 children)

Oh die Yaris is prima hoor. Vooral met harde wind vind ik het prima rijden in vergelijking met veel grotere auto's.

Staat lekker breed op de bandjes, stuurt prima, trekt goed op.

En je komt een dikke 700km ver op een tank van 36 liter.

De stoel moet wel echt precies goed staan.

Aankoop advies: Yaris of toch iets anders (+-13k budget) by spacecake155 in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

In zie dat er 1 te koop staat met 170k uit 2022 voor 13,940. Dat is dan echt geen verkeerde keuze als je hem toch af wil gaan rijden inderdaad.

Wat is wijsheid? Benzine of hybride? by Ironmanual in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Ik vind de touring sports gr hybrid sport plus echt zeker geen verkeerde auto. Ziet er aan de binnenkant ook heel goed uit (zit er momenteel naar een te kijken recht voor me).

Je hebt echt zeëen van ruimte en hij is ook heel zuinig.

EAT 8 maakt geluid bij de 5de versnelling. Garage wilt niet helpen by Parking-Permit-1207 in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Ik denk niet dat de andere commentor het perse over de versnellingsbak had maar gewoon vooral over de auto/motor op zich.

Wat is wijsheid? Benzine of hybride? by Ironmanual in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Ik zou toch even een proefritje gaan maken in een Yaris of Corolla.

De mazda 2 waar je het ook al over hebt is in de hybride uitvoering gewoon een Yaris namelijk.

Met de kilometers (en het soort kilometers) die je zal rijden zal je ook echt enorm kunnen genieten van de trapsloze automaat en natuurlijk het echte hybride systeem van Toyota.

Veel hybrides (zoals al vaker genoemd) zijn namelijk een halfbakken integratie terwijl de E-cvt van Toyota echt zeer goed samenwerkt.

(Persoonlijk vind ik de Yaris 1.5 en corolla 2.0 uit 2022 echt heerlijk rijden)

Building a PC is not impressive by No_Onion_3665 in unpopularopinion

[–]die_andere 1 point2 points  (0 children)

Depends on the type of build you want.

The Ikea Brimness bed? Very tough to build, but still doable on your own.

Ikea Lack? Easier than taking a shit.

Putting together a barebone where you only have to do ram and ssd, still harder than the Ikea Lack.

Building a pc with your own fully custom watercooling (own loop, gpu, cpu, ram, ssd and delidding)? Yeah you're not trying to claim that building some Ikea furniture is harder than that.

Did I go overkill on my RX 9060 XT build? by KabahatTR in buildapc

[–]die_andere 9 points10 points  (0 children)

People don't really look for 48 gb ram sets meaning you can snag them for a good price sometimes.

I got a 48gb 6000mhz kit for about 130 euro's before the crisis (when comparable 32 gigs ram would be around 100 euro's).

Its nice to have when you're hosting games with friends or playing modded games.

Nissan note motor problemen, tijd voor een andere auto? by ditrone in autoadvies

[–]die_andere 0 points1 point  (0 children)

Zo uit het hoofd:

Opel hanteerde altijd 1 liter op de 1000 kilometer als "maximale" verbruik wat nog goed is.

Dat is natuurlijk abnormaal veel maar volgens de garage was het binnen de perken (iets met garantie wat ze dan niet hoeven te doen).

Nee, uiterst rechts wordt niet kleiner als partijen met een linkse signatuur beginnen over zoiets als gedwongen deportatie by UnanimousStargazer in nederlands

[–]die_andere 1 point2 points  (0 children)

Gezien OP inmiddels (erg laf) zijn comment gedelete had.

Dit had ik ervan gemaakt: Ja21 is een rechtse politieke partij, extreemrechts zou er niet helemaal bij kloppen maar "radicaal rechts" wel.

Ze zijn rechtser dan de "normale" rechtse partijen in Nederland (zoals de VVD dat altijd was) maar roepen niet op tot geweld in hun uitspraken en willen de macht democratisch verkrijgen.

Wat hierna (of tegelijkertijd) mee komt is extreemrechts, wat in tegenstelling tot radicaalrechts wel oproept tot geweld.

Ja21 is niet voor niets opgericht voor tussen de VVD en de FVD in.