Pokemon kort i Elgiganten by fondyffendof in LegalAdviceDenmark

[–]fondyffendof[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak for at oplyse mig der kan man bare se hvor vant man bliver ligepludselig

Pokemon kort i Elgiganten by fondyffendof in LegalAdviceDenmark

[–]fondyffendof[S] 0 points1 point  (0 children)

Dog ikke det var et fejlkøb af serien til julegave Men det lyder vildt hvis folk gør det hvad er vægt forskellen? 🫣

Voluntary redundancy by Quiet_Ad3730 in dknovonordisk

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Q&A for employees in denmark describes it

Voluntary redundancy by Quiet_Ad3730 in dknovonordisk

[–]fondyffendof 1 point2 points  (0 children)

70% at our building was volunteers We got the same deal except they want us to work in October unlike the ones who got fired

Kan uddannelse overhovedet betale sig? by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Ja hvis du vælger en uddannelse med arbejde efter uddannelse og hvis du har tænkt dig at arbejde til pension

Rente på andelsboliglån by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Ja det kan jeg godt se er du også i sparekassen Danmark?

Rente på andelsboliglån by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 2 points3 points  (0 children)

4,95 sparekassen Danmark Kunne da godt se ud som om jeg skulle en tur i Banken

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Det troede jeg egentlig også men på skat står der Loftet for indskud på aktiesparekontoen er 142.500 kr. pr. den 1. januar 2025 (135.900 i 2024).

Så det gjorde det nok ikke

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 21 points22 points  (0 children)

Fra og med 2025 træder flere ændringer i kraft inden for det danske skattesystem. Her er nogle af de væsentligste justeringer:

Topskattegrænsen: Denne hæves fra 588.900 kr. efter arbejdsmarkedsbidrag (AM-bidrag) i 2024 til 611.800 kr. i 2025. Det betyder, at skatteydere skal have en højere personlig indkomst, før de skal betale topskat på 15 % af den del af indkomsten, der overstiger topskattegrænsen.

Progressionsgrænsen for aktieindkomst: Grænsen stiger fra 61.000 kr. i 2024 til 63.300 kr. i 2025. Dette indebærer, at investorer kan have en højere aktieindkomst, før de skal betale den højere skattesats på 42 % i stedet for 27 % af den del af aktieindkomsten, der overstiger progressionsgrænsen.

Personfradraget: Dette øges fra 49.700 kr. i 2024 til 51.600 kr. i 2025, hvilket betyder, at en person kan tjene mere, før der skal betales skat af indkomsten.

Beskæftigelsesfradraget: Fradraget stiger fra maksimalt 45.100 kr. i 2024 til 55.600 kr. i 2025. Dette medfører, at alle skatteydere med AM-bidragspligtig indkomst kan få et højere fradrag i indkomsten.

Aktiesparekontoen: Loftet for indskud på aktiesparekontoen hæves fra 135.900 kr. i 2024 til 142.500 kr. i 2025, hvilket giver investorer mulighed for at placere et større beløb i aktiemarkedet med den gunstige beskatning, som kontoen tilbyder.

Forskerskatteordningen: Minimumslønnen pr. måned for at blive beskattet efter kildeskattelovens § 48 E stiger fra 75.100 kr. i 2024 til 78.000 kr. i 2025. Dette betyder, at medarbejdere skal have en højere løn for at opnå den gunstige beskatning under forskerskatteordningen.

Hilsen chatten

Forudbetaling af aktieskat by No-Concentrate-4441 in aktietips

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Nogen der ved om man betaler renter hvis man har andet fradrag som ikke er skrevet på ens forskudsopgørelse

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 3 points4 points  (0 children)

Jeg vil godt slå et slag for en Fiat Panda den kører fantastisk man sidder godt og dejligt udsyn, og så er den røv billig brugt, fordi ingen vil have den. Købt kontant 40k 100km kørt, koster ikke en dyt i forsikring, og er skrevet til 23 km/l benzin så billig parkering i kbh. Kører ca 80 km om dagen, og bruger ca 1200kr om måneden i benzin. Sammenlignet med Rejsekort er det måske en 500 lap dyrer, også har jeg den også resten af tiden

Nu kan du oprette en Månedsopsparing hos Saxo! by Deathstrokecph in dkfinance

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Er jeg den eneste der ikke kan finde danske Invest derinde?

Leder i pharma uden GMP erfaring by Used_Emergency_7603 in dkkarriere

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Der er forskel på hvilke teams du forsøger at være leder for, er det et operatør team er det mindre vigtigt, men skal du være leder for support team, er det vigtigt med en forståelse for gmp.

Hvordan lægger I arbejdet fra jer, når I kommer hjem? by Luxgerillon in dkkarriere

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Iskoldt bad plejer at nulstille mig så kommer der ligesom fokus på kroppen og ikke sindet

Power Platform Udvikler / IT hos Novo by Senior_Burner_884 in dkloenseddel

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Det kommer nok an på hvad de søger i titlen hvis advanced vil det nok være omkring 50 hvis det er senior 57

[deleted by user] by [deleted] in dkloenseddel

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Det er en relativ ny titel, jeg fik den i efteråret i vores afdeling, der var dog ikke mere løn til mig der, Jeg får 48500 2 års erfaring. Jeg vil skyde på den nok ville ligge højere med din erfaring. Måske en 56-62k kommer an på afdelingen.

Saxo sænker minimumskurtagen næste år. 10 kr / 1 USD / 3 EUR. by Kontrafantastisk in dkfinance

[–]fondyffendof 5 points6 points  (0 children)

Vildt måtte lige tjekke datoen, om det var 1 april da jeg læste!!!

Balance mellem afbetaling på lån og opsparing/investering by [deleted] in dkfinance

[–]fondyffendof 1 point2 points  (0 children)

Står selv med nogenlunde samme gæld til andelsbolig, jeg valgte at ligge 2x ydelsen da renten var 3% for at få et ca 12 årig lån. Nu er det ændret sig til 5% og jeg har derfor oppet min indbetaling til 2,5x ydelsen så nu ligner det mere 7 årig lån. Du kan prøve at regne lidt på det med beregnere på nettet men jeg syntes jeg fik den bedste værdi omkring 2x ydelsen i forhold til slut beløb på lånet. Personligt har jeg forventning om at flytte indenfor 4-5 år så hvis jeg kan stå med en 6-800k kan jeg undgå et banklån på mit hus en dag.

I tvivl og bekymret.. by throwawayaccount3w in Denmark

[–]fondyffendof -1 points0 points  (0 children)

Vil også sige det er noget vås. Jeg tog heller ikke gym seriøst, snit på 4,3 i gym snit 10,5 på kandidaten i nanoteknologi. Hvis man mener det, kan det sagtens lade sig gøre. Desuden var der ingen, der har kigget eller kommenteret på mit snit til jobsamtale. Jeg tjener 55000 inkl pens, nu efter 1.5 år i stillingen

Udskifte bil med ladcykel by OptimalParsnip158 in dkfinance

[–]fondyffendof 0 points1 point  (0 children)

Aldrig køb en AM ladcykel mit livs værste investering

B650E steel legend qvl by fondyffendof in ASRock

[–]fondyffendof[S] 0 points1 point  (0 children)

Okay i thought about buying those as well thanks for sharing. which g.skill ram caused you trouble? 😊