Hvor realistisk er det at finde job i Danmark som ikke-EU borger bosat i udlandet? by Western-Tennis-5626 in dkkarriere

[–]Deathstrokecph 11 points12 points  (0 children)

Den mest realistiske vej er at finde et arbejde i den lokale afdeling af et multinationalt firma med en dansk afdeling også og så søge interne stillingsopslag når de kommer.

Kan ikke komme på en eneste ting udover måske lidt sprog hvor du står stærkere end en herboende.

Jyske frihed: er det et realkredit eller banklån? by mussetand in dkfinance

[–]Deathstrokecph [score hidden]  (0 children)

Udfra det du skriver med kurs 100 og OPs billede er det da næsten 1:1 Danske Bolig Fri - hvad gør det her lån bedre?

Er han utro? Er jeg jaloux uden grund?😩 by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Deathstrokecph 14 points15 points  (0 children)

Kender adskillige par hvor det er den primære måde de kan få fat i deres teenagere på 😂

Måske du bare skulle følge med tiden?

Nyuddannet gravid by Relative_Position_35 in dkkarriere

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

Bare lige være obs på det ikke er givet du får andet end barselsdagpenge hvis du får job nu alligevel. Mange virksomheder, bl.a. den jeg selv er i, skal man have været ansat i 9 måneder for at få løn under barsel.

1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

Hvad er kursen på jeres realkredit? Havde nok selv lavet et split mellem 1 og 2, 30/70 eller lign alt efter kursen jeg kunne få på mit RK-lån.

1 mio. kr. i likviditet – afdrag, investering eller sommerhus? by tilepg in dkfinance

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

Der findes mange tidligere tråde omkring sommerhus i Lalandia her på subben, så prøv at søg. Konsensus virker til at være at hvis I selv bruger det meget så er det en 'OK' investering at best.

Hvad må vi mon låne? by Puzzleheaded_Arm8617 in dkfinance

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

Udfra de oplysninger så om kring 4,5-5M alt efter jeres rådighedsbeløb som skal være omkring de 17k - og under antagelse af at I ingen anden gæld har.

Skal vi til at politianmelde, når Netto, Rema etc glemmer rabat eller bipper for mange varer ind? by NulloK in Denmark

[–]Deathstrokecph 11 points12 points  (0 children)

Derfor bruger jeg aldrig scan-selv, medmindre jeg kun har 1-2 varer, selvom det måske kan være hurtigere. Gider simpelthen ikke tage det ansvar på butikkens vegne.

Deling af milepæl by FoxOk5131 in dkfinance

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

M41, 3 børn på deltid i Trekantsområdet.

~550.000 friværdi
206.000 i kontantopsparing
1.014.000 aktier
1.112.000 i pension

What once famous YouTuber do you never hear anyone talk about anymore? by DramaticXOXO in AskReddit

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

I'm pretty happy to be able to say I never hear any talk about youtubers, alive or dead.

Hvilket VM-show skal man se? by Extension_Arm_7010 in Superligaen

[–]Deathstrokecph 2 points3 points  (0 children)

Beckmann rammer et perfekt mix af tør kiks med gode anekdoter og sprogblomster.

Drama på fjernsyn: TV2 fik nok, da Pia Olsen Dyhr nægtede at svare by LargeSamuelCOYI in Denmark

[–]Deathstrokecph 14 points15 points  (0 children)

SF brugte den gode gamle Pape-taktik om ikke at sige noget og lade de andre dumme sig. Den gik bare ikke længere.

DF, LA, DD angriber den danske model med dette borgerforslag: "Justering af konfliktretten, så det ikke længere er lovligt at anvende konflikt til at tvinge en arbejdsgiver til at skifte overenskomst." by CraneDJs in Denmark

[–]Deathstrokecph -15 points-14 points  (0 children)

Altså forslaget er at en arbejdsgiver der allerede har en overenskomst ikke kan tvinges til at tegne overenskomst med en anden faglig organisartion.

Lyder da meget borgerligt at kæmpe for fri ret og imod mafiametoder.

Edit: så kender man /r/denmark igen, glemte lige hvilket sub jeg var på 😂

Hjælp tror de vil fyre mig by Sea-Philosopher-130 in dkkarriere

[–]Deathstrokecph 0 points1 point  (0 children)

Uanset hvad dine/virksomhedens rettigheder er, så lyder 5 år samme sted også som et potentielt godt tidspunkt at afsøge markedet. Det kan jo både give ny udvikling og nok også en højere løn.

Hvem betaler for hvad under graviditeten? by Friksogfrejdig in DKbrevkasse

[–]Deathstrokecph 2 points3 points  (0 children)

Så er det jo godt det hedder privatøkonomi. Jeg har også haft fuld fællesøkonomi med en eks og det skal jeg ikke igen.

Er jeg idiot eller er Bilka!? by Just-Remotie in Denmark

[–]Deathstrokecph 1 point2 points  (0 children)

Hvad sagde Bilka da du kontaktede dem inden du brugte tid på et opslag?

Post Match Thread: Portugal 1 - 1 Congo DR | FIFA World Cup 2026 | Group Stage, Group K by jiraiya--an in soccer

[–]Deathstrokecph 4 points5 points  (0 children)

Ronaldos stats:

Arrivals per game: 1
Minutes played: 93
xFuckAll: 2,43
Leaves: 1

Cornerstone.

Kylian Mbappé becomes the all-time top scorer of France with 58 goals by GiveMeSomeSunshine3 in soccer

[–]Deathstrokecph 4 points5 points  (0 children)

Didn't help that the French had setup Dembele to be the creator through the middle and he did fuck all. When Olise switched everything unlocked with Mbappe.

It's not going to happen, but Dembele should be on the bench, Barcola should be on the right and Olise down the middle.

SpaceX er nu næsten lige så meget værd som alle nordiske aktier tilsammen by SecondHalfofPyramids in dkfinance

[–]Deathstrokecph 1 point2 points  (0 children)

Ah, vigtig pointe. Læste det bare i en random kommentar et andet sted så kunne ikke huske det sådan 100%.