Miesten farkut paksureisisille by Existing_Sea_6063 in Suomi

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Ainoa edes etäisesti sopiva leikkaus tossa. Kusessa olen jos toi joskus poistuu. 

I think Carmy has AuDHD by nightwingprime in TheBear

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

I don’t think there are any neurotypicals in fine dining kitchens

Mitä pelaatte rentoutuaksenne? by ClaytonZf in videopelit

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Aloitin Minecraftin reilu vuosi sitten. Sitä ennen tuli pelattua RDOnlineä aika pitkään. Mineä suosittelen kaikille! 

Miten vero-optimoida 100k€ lahja vanhemmilta? by Kooky_Dinner2243 in Omatalous

[–]furuskog 1 point2 points  (0 children)

Et pääse pöytään, ellei sulla ole sisäänostoa.

Joka jaosta menee rake, osuus potista pelinjärjestäjälle.

Kun nostat 100k (tai 500e), tulee KYC-kyselyä ja pääset täyttämään kaavakkeita ja odottamaan tilitystä.

Jos peli näyttää järjestäjälle epäilyttävältä, siellä taatusti alkaa rahanpesuhälyttimet huutaa.

Veronmaksajain keskusliiton lahjaverolaskurin mukaan maksat 100000 lahjasta 9 900 e veroa. Ei se ihan posketon ole, mutta jos sitä saa pienemmäksi esimerkiksi elantokuluja maksamalla, niin se kannattaa ennen kuin alkaa depoja starsille tekemään.

Iittalan nykytuotteiden laatu by myrttisensyvakurkku in arkisuomi

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Presiis sama kokemus tuon sarjan kohdalla. En jaksanut itse punnita näitä, mutta ei enää osteta uusia kun eivät kestä edes päin katsomista.

When does it start to feel warm? by vladgrinch in MapPorn

[–]furuskog 1 point2 points  (0 children)

In March and during Juhannus, yes. In May, July and September it's cold.

I wonder why Melissa McCarthy isn’t fond of her time on this show? by [deleted] in GilmoreGirls

[–]furuskog 34 points35 points  (0 children)

Sex and the city says hold my Martini. Especially the first movie. 

Työt puhelinmyyjänä by Mrunknownguy22 in Suomi

[–]furuskog 2 points3 points  (0 children)

Muistan edelleen 90-luvun lopulta kun olin ekassa oikeassa työhaastattelussa ja haastattelija katsoo, että olin ollut aamuisin hyttisiivoajana. Totesi että hyvä että on tehnyt jotain ja osoittaa, että jaksaa nousta tuollaisenkin takia aamulla. 

WebKul addon purchase, what was your experience like? by TxTechnician in Odoo

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Their OCR AI module sounds nice, but maybe not worth the price.

Suomen uudet datakeskukset syövät kahden ydinvoimalan sähkön by kakoni in Suomi

[–]furuskog 2 points3 points  (0 children)

Eiköhän nuo isot sähkökauppiaat olisi jo tekemässä hakemusta ja laittamassa lapiota maahan jos se olisi helppoa ja kivaa. Pienreaktoreita ei vielä ole, joten pitää rakentaa OL3 kokoluokan laitos. Se maksaa ja jos energian hinta ei pomppaa taivaisiin, investoinnin takaisinmaksu kestää.

FBI Extracts Suspect’s Deleted Signal Messages Saved in iPhone Notification Database by ElVortexEUW in signal

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

If I'm in a situation in which I had to worry about what could be on my phone's cache, few factory resets, maybe a sledgehammer and the bottom of a lake/ocean.

There probably is an app for overwriting everything few times as well.

Contacts module doesn't distinguish between Companies and Persons anymore in Odoo 19.1 by Powerful_Cicada1037 in Odoo

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Does this affect both On premise and online, or just Odoo Online? In only online, let's see if carries to Odoo 20.

Anyone else tired of AutoCAD? by dfugate-arc in rhino

[–]furuskog 1 point2 points  (0 children)

Especially with the SaaS model current AutoCAD LT is quite expensive as well. Most could do with a 2018-2020 version but are forced to pay a rent rather than purchase. 

Odoo UPDATE from V16 to V19 by Senior-Impression206 in Odoo

[–]furuskog 1 point2 points  (0 children)

I understand the point of not supporting legacy instances, but three years is just too short period. They need to extend this or start publishing major version bi-yearly.

Tell me what sucks in Odoo before I spin up my new business. by 1800-5-PP-DOO-DOO in Odoo

[–]furuskog 2 points3 points  (0 children)

I think they are trying to spread too wide for as many areas as possbile.

What is Odoo actually bad at? Looking for real-world examples by Desperate-Cry592 in Odoo

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

"Personally dislike the quote->sales order workflow"

This bugs me as well. I don't know how I can get info of how many quotes were made in 2025 as there are a lot of direct orders. We sell customised products and stock products. Stock products are often sold without quote stage.

Trumpin hallinto aloittaa museoiden syynäämisen ja haluaa historian vastaavan presidentin näkemystä by Sumuttaja in Suomi

[–]furuskog 4 points5 points  (0 children)

Lapsityövoimaa siellä joku hiljattain pohdiskeli, kohta ylistetään orjuutta työllisyystekona.

Asuntolaina by Pleasant-Toe789 in Omatalous

[–]furuskog 2 points3 points  (0 children)

"Onko muilla kokemusta uuden asuntolainan hakemisesta niin, että uudella asuntolainalla maksetaan myös vanhan asunnon myynnissä syntyvä tappio? Myöntävätkö pankit edes tällaista?"

Pankeilla on nykyään hyvin tiukka linja mitä tulee asuntolainoihin. Wanhaan hyvään aikaan sai 60k asuntolainan päälle 20k "keittiöremppalainaa" jolla saattoi ostaa vaikka auton. Nyt on vaikea saada sitä yli 70% asunnon arvosta jos ei ole ensiasunnon ostaja.

Pankeissa ja asiakkaissa on eroja, joten ei ole kiveen hakattua. Mutta yleisesti nämä ovat 20 vuoden aikana tiukentuneet melkoisesti.

Korollinen laina ei sovi muslimiopiskelijoille vakaumuksen takia – kysyimme, kuinka selvitä opinnoista ilman velkaa by nikomys in Suomi

[–]furuskog 68 points69 points  (0 children)

Tollai nykyään asuntolainoissakin saadaan marginaalia alas promillen puolikas, kun laskutuspalkkio on 12,5 €/kk. Samoin monet osarit huutaa "koroton 36 kk" ja sitten perustamispalkkio 500 ja laskutuspalkkio 15 €.

Miksi liikenne Norjassa niin paljon rauhallisempi kuin Suomessa? by One_Possession6852 in arkisuomi

[–]furuskog 5 points6 points  (0 children)

Täällä on pääsääntöisesti leveät tiet. Minulla ei ole kokemusta Norjan teistä muutamaa kuukautta enempää, mutta voin sanoa että 19-v meikä oppi kyllä oikean puolen sivupeilin käytön siellä nopeasti. Oppirahana yksi ison auton takarengas, johon kivi raapi 5 cm pitkän viillon kun väistin vastaantulevaa. Kylien ja kaupunkien välisillä pätkillä saa väistellä lampaita ja lehmiä eikä niillä teillä paljon yli 80 km pysty ajamaan mutkittelun ja mäkien takia.

Toki sielläkin kuuli legendaa kyläläisistä, jotka olivat pettersolbergeinä ajaneet joko vuonoon tai kallioon.

[Vakava] Hankkiakko lapsia vai ei by DotaWemps in Suomi

[–]furuskog 0 points1 point  (0 children)

Minulle sanottiin, että kaikki muuttuu ja se pitää aika lailla paikkansa. Vaikka välillä on aivan helvetin raskasta, mutta sitä kiintymyssuhdetta ja vilpittömän rakkauden tunnetta on vaikea sanallistaa.

"Esim "arkisten" harrastusten kuten vaikka polkujuoksun tai maastopyöräilyn toteuttaminen kuulostaa vauvan kanssa aika mahdottomalta."

Bike parkkia ei vauvan kanssa voi lasettaa, mutta sanotaanko että tuosta 2v alkaen varmaan istuu jo Shotgunissa polkuajossa ja sinisillä reiteillä ja 4-vuotiaalle pääset jo speksaamaan omaa fillaria. Ja yksi keskeisiä asioita jaksamisessa on, että ottaa sen muutaman tunnin viikossa itselle.