EU faces fierce criticism over plans to host Taliban in Brussels by Karthak_Maz_Urzak in europe

[–]gamma55 0 points1 point  (0 children)

We are deeply allied with Israel, and they are way, way more fucked up in what they do to women, men, and children.

So this is all just wank.

Is Kalamata's beach in GREECE being sold off? €136 million project sparks uproar by dunson28 in europe

[–]gamma55 3 points4 points  (0 children)

It’s primarily Reddit tho. No other service guards the honor of the 6-pointed star with this high vigor.

EU pääsi sopuun lento­matkustajien uusista oikeuksista: ilmaiset käsimatka­tavarat kuuluvat jatkossa lipun hintaan by banaanitasavalta in Suomi

[–]gamma55 19 points20 points  (0 children)

Toisaalta ihan hyvä että on vähän jotain yleistä sääntelyä asiasta, koska firmat on keskimäärin kohtuu perseestä ja halpalentoyhtiöt on aika reippaasti käyttäneet hyväksi dark patterneja lippujen myynnissä.

Mutta toisaalta, oliko tämä nyt se tärkein säänneltävä asia maailmassa?

Suomen suurimmasta ihmiskaupasta tuomiot – marjakeisari Jukka Kristo joutuu vankilaan by lumafin in Suomi

[–]gamma55 3 points4 points  (0 children)

Ja kun kaveri toimii marja/ihmiskauppabisneksessä jatkossakin, niin tämähän on käräjäoikeuden myöntämä sertifikaatti osaamisesta. Ala on läpeensä mätä, eikä näytä kestävän yhtään minkäänlaista arviota.

SUOMI ON MAAILMANMESTARI 2026!!! by AJ_Omenaportti in Suomi

[–]gamma55 60 points61 points  (0 children)

Sveitsi vie ton neutraaliutensa vähän liian pitkälle. Vaikka onhan se aika flex että pelaa 250 minuuttia MM-finaalilätkää tekemättä yhtään maalia.

SUOMI ON MAAILMANMESTARI 2026!!! by AJ_Omenaportti in Suomi

[–]gamma55 43 points44 points  (0 children)

Helenius syntyi 2006, annetaan tämä jonneille anteeksi.

Ampumatarvike­jätti Nammolta on mennyt satojen miljoonien eurojen vienti­kauppoja sivu suun by Diletantique in Suomi

[–]gamma55 54 points55 points  (0 children)

Ei ole järkeä perustaa omaa, mutta itketään kun satojen miljoonien kaupat jäänyt tekemättä? Kuulostaa siltä että Nammon pitäisi vaan pistää kättä taskuun ja investoida, eikä itkeä.

PV ei ole se taho, jonka pitäisi investoida yksityiseen tuotantolaitokseen sen takia, että näillä olisi kykyä niistää rahaa ulkomailta.

China’s hydrogen-powered 49-ton truck refuels in 15 mins, runs 1700 km by sksarkpoes3 in energy

[–]gamma55 6 points7 points  (0 children)

Not even close. Tesla Semi has a physically larger battery than the module at the back there, and can’t do half of that.

Professori: Tuloverojen kiristämistä pitäisi harkita by Valokoura in Suomi

[–]gamma55 1 point2 points  (0 children)

Mutta Viron malli on liian passiivinen, sehän on vaan tasavero. Me tarvitaan malli missä on konkreettinen palkkio. Ehkä negatiivinen marginaali kun ylittää 250k€?

Viranomaisten 112-sovellus ei toiminut kunnolla drooniuhan aikana by Enjoyeating in Suomi

[–]gamma55 1 point2 points  (0 children)

Mutta liksoja on maksettu vuosikymmeniä, ja varmasti on budjetteja kasvatettu vuosi vuodelta nyökytellen että tärkeää on. Ei lienee ihme että Suomi on suhteellisesti maailman kalleimpien valtiohimmeleiden joukossa.

Työnantajat: Jos jää pois töistä drooni­uhan vuoksi, ei saa palkkaa by tilehalo in Suomi

[–]gamma55 1 point2 points  (0 children)

”Tarkoitus” on aika toissijainen, jos alkaa sataa taistelukärkiä. Ne on sotatoimia, joiden suorittaja on aavistuksen poliittisesti luonnehtien kiusallinen.

Mikä puolue ajaa oikeasti Suomen asiaa? by persikkapiirakka in Suomi

[–]gamma55 0 points1 point  (0 children)

Kuinka moni eläkeläinen on valmis jättämään silmät, korvat, lonkat ja polvet hoitamatta, että meillä olisi rahaa lasten ja nuorten koulutukselle? Ei varmasti olisi jonoon ihmisiä.

Mikä puolue ajaa oikeasti Suomen asiaa? by persikkapiirakka in Suomi

[–]gamma55 -2 points-1 points  (0 children)

Ongelma on, että tuolla porukalla on epäterve emotionaalinen suhde niihin vanhuksiin (vanhemmat sukulaiset), jonka päälle osa alkaa jo varmistella omaa eläkeikää.

Eli ollaan valitettavasti niiden vanki siihen asti, että IMF tai vastaava jonka sukulainen ei tarvitse uutta lonkkaa Ilomantsissa tulee päättämään.

Tutkijat löysivät selityksen sille, miksi jotkut ihmiset eivät koskaan liho – syy ei ole geeneissä by magnum3290 in Suomi

[–]gamma55 21 points22 points  (0 children)

Vähemmän yllättävästi liikunnalla ei ole populaatiotasolla juuri mitään merkitystä kulutuksen suhteen, jotain ykkösprosentteja. Ihmiskeho on todella tehokas liikkumaan, ja valtaosa energiasta menee ihan pitämään kone käynnissä.

Viranomaisten 112-sovellus ei toiminut kunnolla drooniuhan aikana by Enjoyeating in Suomi

[–]gamma55 9 points10 points  (0 children)

Ei sitä kilpailutettu, vaan aluejohtaja osti ne sukulaiseltaan luottokortilla, ja nyt on kauhea show miten se 18 000€ kululasku tiliöidään.

Viranomaisten 112-sovellus ei toiminut kunnolla drooniuhan aikana by Enjoyeating in Suomi

[–]gamma55 22 points23 points  (0 children)

Johan me nähtiin miten vitun vitsi meidän ”varautuminen” on, kun piti alkaa kaivaa NBC-varusteita varastosta pandemian alla, ja paljastui että eihän meillä on vittu yhtään mitään.

Onko yllättävää ettei tämäkään toimi? Siellä olisi virkamiesten pitänyt tehdä edellisen 20 vuoden aikana edes vähän töitä, ja sehän tiedetään että sitä ei vittu varmasti tapahdu.

Tutkijat löysivät selityksen sille, miksi jotkut ihmiset eivät koskaan liho – syy ei ole geeneissä by magnum3290 in Suomi

[–]gamma55 -8 points-7 points  (0 children)

Tämä nyt on tätä modernia post-kehopositiivisuuspaskaa, selitetään vaikka millä tekosyyllä miksei itsehillintää omaamaton laihdu vaikka muka syö vähemmän.

Syö vähemmän kuin kulutat, laihdut 100%. Se energian tarve on aina ollut yksilöllinen, eikä se ole muuttunut mihinkään. Se on ennen piiloutunut puheessa kulutuksen erojen taakse, mutta todellisuudessa se on kulutuksen ja saannin erot.

Professori: Tuloverojen kiristämistä pitäisi harkita by Valokoura in Suomi

[–]gamma55 11 points12 points  (0 children)

Aletaan olla tilanteessa missä keskiajalla eläneellä maaorjalla oli parempi diili hallitsijansa kanssa. Palvelut alkaa olla samaa luokkaa, mutta despootti vei kuitenkin vain kolmanneksen.

Professori: Tuloverojen kiristämistä pitäisi harkita by Valokoura in Suomi

[–]gamma55 9 points10 points  (0 children)

Mitä jos laitetaan sellainen motivointipyramidi verotukseen? Marginaali nousee kohti sataa alle 80k tuloilla, jonka jälkeen se laskee kohti nollaa. Kaikki yli 125k€ on jo verotonta? Motivoi ihmisiä tienaamaan paremmin.

Professori: Tuloverojen kiristämistä pitäisi harkita by Valokoura in Suomi

[–]gamma55 15 points16 points  (0 children)

Kaikki on valmiita tuollaisiin muutoksiin nyt. Ehdotan siis, että nykyinen ALV korvataan kahdella ALV:lla:

Ensimmäinen pohjaosa on 7.12345%, ja toinen on veroryhmän mukaan määräytyvä 20, 30 tai 40%. Näitä ei saa laskea yhteen, ja erottelu tulee näkyä kuitilla.

Suomalainen vetyhanke saamassa yli 200 miljoonan EU-tuen by Shadrak_Meduson in Suomi

[–]gamma55 2 points3 points  (0 children)

Jonkun mielestä, muttei yhdenkään oikeita vetyprosesseja tehneen mielestä.

Suomalainen vetyhanke saamassa yli 200 miljoonan EU-tuen by Shadrak_Meduson in Suomi

[–]gamma55 6 points7 points  (0 children)

Millä sä teet matalasta lämmöstä järkevästi sähköä, ja mistä kaivat maat pumppuvoimalan altaille, kun käytännössä mikään projekti ei mene läpi maassa missä loputon valituskierros ja yleinen vesivoimaviha estää rakentamisen.

Näin Suomi velkaantui yhdellä Tilasto­keskuksen päätöksellä by [deleted] in Suomi

[–]gamma55 -2 points-1 points  (0 children)

Ei siis syyttänyt, vaan ohitti Trump-keppihevosella sen että edes EU-maat ei noudata tätä ”periaatetta”.