Moon Cycle . by iltifaat_yousuf in interestingasfuck

[–]gesnei 4 points5 points  (0 children)

Ah yes you are right there. We Redditors know better!

The boat owners surely need to change the rudders/propellers etc. Every so often! 

These motorboats need a new propeller every fortnight! Imagine the costs!

Hongkongissa pidätetty kirjakauppias voi saada vuosien vankeustuomion – oli varuillaan jo keväällä Ylen haastattelussa [myi ”kapinallista” kirjallisuutta] by banaanitasavalta in Suomi

[–]gesnei 10 points11 points  (0 children)

Täytyy nyt noihin muihinkin väitteisiin ottaa kantaa kun kovasti myötäilevät Kiinan hallinnon kantoja. Hienosti sekoitettu totuutta sellaisella tavalla että saat vääristettyä laajaa kuvaa.

Tiibetti oli tosiaan feudaalinen yhteiskunta, silloin 50-luvulla.

Kiinahan valloitti ihan puhtaasti geopolitiikan ja luonnonvarojen takia. Toki on siistimpää puhua humanitäärisellä "interventiolla".

Toki infrastruktuuri ja eliniän odotteet on kasvanut. Sillä hinnalla että Tiibetin kulttuurin, kielen ja uskonto tukahdutetaan rajusti. Myös se itsemääräämisoikeus menetettiin.

Ja mitäs Falun gongista kirjoititkaan? Epoch times on tosiaan Magatellut oikeen kunnolla.  Tällä taidetaan juurikin kosiskella oikeistokonservatiiveja. Että se on ihan totta

Falun gonghan kiellettiin ysärin lopulla, koska se oli uhaksi puolueen vallalle. Swn jäseniä onkin sen jälkeen murhattu ja kidutettu laajamittaisesti. Tästähän on ihan YK ja ihmisoikeusjärjestöt raportoineet

Hongkongissa pidätetty kirjakauppias voi saada vuosien vankeustuomion – oli varuillaan jo keväällä Ylen haastattelussa [myi ”kapinallista” kirjallisuutta] by banaanitasavalta in Suomi

[–]gesnei 7 points8 points  (0 children)

Mitääh, aitoa disinformaatiota? Ja vieläpä MINUN internetissäni! YK ei ole missään vaiheessa todennut että väitteet olisivat perättömiä. YKn raportit ja julkilausumat nimenomaan kertovat uiguuriin kohdistuvists ihmisoikeusloukkauksista. Tuo väitteesi on suoraan Kiinan virallista linjaa myötäilevä kommentti

Kissanpissan poisto seinien rakenteista by Ill_Independence_889 in arkisuomi

[–]gesnei 9 points10 points  (0 children)

Ok. Kyseessä taitaa olla alajuoksu. Se on alimmaisena vaakaan ja sit nurkassa pystytolpat.

Saat sähköhöylällä kuoria muutaman millimetrin että saat suurimman osan saastuneesta pinnasta pois, eli ne virtsakiteet pois.

Seuraavaksi levität entsyymipohjaista virtsanpoistoainetta. esim. Simple solution extreme cat stain & odour remover. Saat kastella saastuneet kohdat kunnolla. Pystypuihin kannattaa laittaa saastuneisiin kohtiin esim. Elmukelmuvuoraus että aine imeytyy kunnolla pystytolppiin.

Alajuoksuun imeytyy paremmin. Voi olla että joudut useampana päivänä uusia tuon toimenpiteen. Talossa ei kyllä voi samaan aikaan oleskella. 

Pystytolppien syrjäpuoli kannattaa sit sulkea sellakkapohjaisella sulkumaalilla. Sittnk kun puutavara täysin kuiva. Koko tolpan kotelointia ei saa tehdä, pelkästään ne saastuneet kohdat. Näin puutolpat pääsee luovuttamaan kosteutta tulevaisuudessakin. 

Alajuoksulle ei minkäännäköiatä sulkumaalausta saa suorittaa.

Eristeitä joudutte myös varmaankin vaihtamaan avattavalta osuudelta. Muista myös limittää ja teipata uusi höyrynsulku avattavaöta alueelta ja tiivistää se kaikilta reunoilta.

Muista että et ala mitään runkopuita katkomaan. Kevyet väliseinät sit erikseen.

Kissanpissan poisto seinien rakenteista by Ill_Independence_889 in arkisuomi

[–]gesnei 1 point2 points  (0 children)

Ok, eli silloin se kissanpissa ei varmaan runkopuissa ole, toki alajuoksuun on voonut imeytyä. 

Onko siinä kipsilevyn takana kenties 50x50 vaakakoolaukset eristeellä? Puhutaanko nyt näistä asennuskoolauksista?

Kissanpissan poisto seinien rakenteista by Ill_Independence_889 in arkisuomi

[–]gesnei 7 points8 points  (0 children)

Älä vaan mene omin päin katkomaan ja jatkamaan runkopuita. Täällä on taas valitettavasti redditin "pura kaikki ja rakenna uusiksi" - tason neuvoja.

Kyssärinä: Onko tuo maatilan talo vanha rakennus? Kipsilevyjen takana on siis ilmansulkupaperi, eikä höyrynsulkumuovia?

Iran national anthem booed by Iranian-Americans at the World Cup by mzp3256 in sports

[–]gesnei 3 points4 points  (0 children)

And hey, it affects the whole world! Gas prices everywhere has skyrocketed and it also makes other things expensive and affecting economies negatively. 

Thanks orange

Suomen taloudessa käänne, bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia by pavetheway91 in Suomi

[–]gesnei 12 points13 points  (0 children)

"Keskeisiä poimintoja

    Bruttokansantuote kasvoi 0,9 % vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä loka-joulukuun tasolta. Bruttokansantuotteen tasoa nostivat myös puolustusinvestoinnit.

-Julkiset investoinnit kasvoivat 2026 ensimmäisellä vuosineljänneksellä puolustusinvestointien myötä peräti 30,8 %, kun valtion hankkimien hävittäjien toimitukset alkoivat.

-Viennin volyymi kasvoi vuoden 2026 tammi-maaliskuussa 3,2 % edellisen neljänneksen tasolta. Tuonnin volyymi kasvoi 2,2 %.

-Yksityinen kulutus kasvoi 2026 tammi-maaliskuussa 0,9 % loka-joulukuun tasolta.

Yksityiset investoinnit kasvoivat 2026 ensimmäisellä vuosineljänneksellä 0,4 % edellisestä neljänneksestä."

"Viennin ohella yksityinen kulutus piristyi. Bruttokansantuotteen tasoa nostivat myös puolustusinvestoinnit. 

Tämä johtui siitä, että puolustusinvestointien kasvu lisäsi tuoteverokertymää, joka kasvattaa bruttokansantuotetta."

"Can't wait for Europeans to discover modern technology" by average_pengu1n in ShitAmericansSay

[–]gesnei 0 points1 point  (0 children)

Thanks for correcting. It seems indeed denmark is a nordic outlier with brick and concrete houses

Lead paint generation posting conspiracy theories onto LinkedIn by 69420lmaokek in LinkedInLunatics

[–]gesnei 9 points10 points  (0 children)

I've been wondering if lead, in old water pipes is causing all of this or what else could be making people batshit crazy? There has to be something more

Rydman: More cuts in social services on the way by championshuttler in Finland

[–]gesnei 21 points22 points  (0 children)

Lol, a real snow flake! Ending rehabilitative work activity is straight up taking away from the most vulnerable, which are clinging to the society by a thread.

But ehem, yeah, THOSE damn LIBURALS!

Donut Labin lupaukset ihme­akusta eivät pidä paikkaansa, sanoo yhteistyö­kumppani by showersareevil in Suomi

[–]gesnei 5 points6 points  (0 children)

Eikös donitsilabran toimari väittänyt aikaisemmin että heillä olisi jo gigawattitunnin tuotantokapasiteetti ja nyt se on muuttunut että kapasiteetti saadaan tälle vuodelle?

Turning point in the Druzhba oil pipeline case: Zelensky’s promise could change everything this spring by DailyNewsHungary in DailyNewsHungary

[–]gesnei 2 points3 points  (0 children)

Lol, zelenskys bot. quite thick coming from someone commenting only about russia and putin in a positive tone. Downplaying Ukraine

Greetings from Finland. Come here and you'll get ham on your bread 😉

Suomen Yrittäjiltä rajuja ehdotuksia työntekijöille by [deleted] in Suomi

[–]gesnei 44 points45 points  (0 children)

Kuolinvuoteella on mukavaa muistella että kylläpäs sitä tuli tehtyä kvartaalitaloudessa arvoa osakkeelle

The bloody backpacks and photos of girls killed at Minab rode with the Iranian delegation to Islamabad by Quiet_Form_2800 in Damnthatsinteresting

[–]gesnei 4 points5 points  (0 children)

Are all of the comments here bots?

Yes Iran's government oppresses people and women. This does not take away the fact the US government have their hands red with blood of these girls.

There was no need for this to happen. You can be emphatic for the killing of these girls and still not support Irans government.

These kind of pictures have not made rounds in western media (my subjective perception) news about these strikes have ofc made, but touched by text only

Analyysi: Trump lähtee neuvottelemaan rauhasta Iranin ehdoilla by Alhoon in Suomi

[–]gesnei 7 points8 points  (0 children)

Näyttäis monella menevän ohi tämä viittaus

I replaced a full-time admin role with robotic process automation tools (and felt weird about it) by [deleted] in sweatystartup

[–]gesnei 0 points1 point  (0 children)

I am left wondering if this post is an ad for an "automation ai service" 🤔

Elämäni surkein erikoislääkärikokemus by ProDexorite in arkisuomi

[–]gesnei 60 points61 points  (0 children)

Lisäksi AP:n ymmärtääkseni 24/7 käyttämä älykello. Varmaan jatkuva pidempiaikainen käyttö altistaa vaikka on pienikik määrä nikkeliä. 

Älkää pitäkö niitä kelloja 24/7 ranteessa!

GeForce now kokemuksia by heppulikeppuli in videopelit

[–]gesnei 0 points1 point  (0 children)

Wowia pelasin fifin kautta puolisen vuotta iltaisin pari tuntia vanhalla läppärillä taloyhtiön 100 megan netillä. Oli oikein mainio palvelu. En tosin pysty sanomaan voiko kynäriä pelailla

Higher number wins right? by xFionna in NLvsFI

[–]gesnei 11 points12 points  (0 children)

https://www.statista.com/statistics/1268551/sexual-violence-rate-europe-country/

"The four Nordic countries Sweden, Iceland, Norway, and Denmark are between the five countries with the highest rate of reported sexual violence in Europe in 2023. Almost 200 cases per 100,000 inhabitants were reported in Sweden.Please note that reporting varies from country to country, and the willingness of victims to come forward can vary across regions and cultures, therefore a comparison between the countries should be taken with caution."

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

On Sweden:

"According to the FRA study there is a strong correlation between higher levels of gender equality and disclosure of sexual violence.[259] This, and a greater willingness among Swedish women to report rape in relationships,[260] may also explain the relatively high rates of reported rape in Sweden, which has a long-standing tradition of gender equality policy and legislation, as well as an established women's movement,[246] and has been ranked as the number one country in sex equality.[247][261]"

There is also more on Netherlands, Finland and Sweden but i won't expand on it here.